Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
noekult wrote:Jeg har alltid handlet i tro om at fraktprisen inkluderer gebyrer. Så utrolig sleipt gjort...
Spørs helt hvilket spedisjonsfirma som blir brukt.
Er det posten, er det 103,- evt. 299,- el.no
103, om verdi er over 200, 299 el.no om verdi er over 1000,- (da kan den ikke bruke forenklet fortolling).
Klart, er jo noen som helt klart tar seg bedre betalt en andre ser det ut som....
noekult wrote:Jeg har alltid handlet i tro om at fraktprisen inkluderer gebyrer. Så utrolig sleipt gjort...
Spørs helt hvilket spedisjonsfirma som blir brukt.
Er det posten, er det 103,- evt. 299,- el.no
103, om verdi er over 200, 299 el.no om verdi er over 1000,- (da kan den ikke bruke forenklet fortolling).
Klart, er jo noen som helt klart tar seg bedre betalt en andre ser det ut som....
-n
Posten tar 0 kr for varer med verdi under 1000kr har jeg opplevd, dette som du sier fordi det er forenklet fortolling.
Åh, nå var det jeg som rotet. Selvsagt har jeg så å si alltid betalt en eller annen form for fortollingsgebyr! Men det har alltid vært under 200 kr. Har betalt rundt 150-160 kr...
Vegard wrote:
Posten tar 0 kr for varer med verdi under 1000kr har jeg opplevd, dette som du sier fordi det er forenklet fortolling.
Nei, forenklet fortolling er noe rundt 100 som det sies, men hvis de ikke kan det pga. verdiene ikke er utpå eska så koster det mer. Er aldri gratis så lenge mva skal betales.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Vegard wrote:
Nei, forenklet fortolling er noe rundt 100 som det sies, men hvis de ikke kan det pga. verdiene ikke er utpå eska så koster det mer. Er aldri gratis så lenge mva skal betales.
Koster ikke mer om verdien ikke er på utsiden.
De åpner pakka, og om de ikke finner noe inni, så sender de brev til mottaker, med krav om dokumentasjon på verdi.
Heheh. Jeg mener å ha fått forenkla på verdier over 1000 kr og jeg da når alt er spesifisert på pakken, men du har nok rett i at regelen er sånn. Genialt å få ting som A-post, pleier alltid slippe bamsemoms da.
Har forøvrig overhørt på postkontoret at de i kassen der ikke har ANELSE om hva som er reglene på mva. osv. så det er nok folk som blir forvirra daglig når de mottar pakker på Posten også. Men i forhold til Schenker osv. så er det jo piss i havet.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black