Steinar wrote:Beundrer Erik for hans pågangsmot for å skaffe seg alle varianter av NA'er.
Erik: Når du runder 80 og har skaffet deg alle farger, utstyrsvarianter osv. av NA, begynner du på NB da?
(Undertegnede har nok med en MX5, det finnes jo andre sportsbilmerker også. Feks. produsert i Italia og med noen flere sylindrere enn 4.)
Steinar
Jeg er enig i at det finnes mange fine sportsbiler på markedet utenom MX5, og mange av dem kunne jeg godt tenkt meg å eie
,
men jeg har til gode å se noen der man får sååå mye for penga.
Mazda MX5/Miata er en fantastisk bil å skru, og en fantastisk bil å kjøre. BASTA !
(også er den pen å se på i tillegg)
Jeg har aldri likt NB eller NC like godt som de første NA modellene, så da er jo valget enkelt.
Jeg følger litt med på Pricing and Dealer Discussion på Miata.net
http://forum.miata.net/vb/forumdisplay.php?f=16
Og der er det flere som er like gale som meg .....
Konklusjonen til flere der (som har eid alle Miata modellene) er at en R-package (NA) er den beste MX5 som er laget.
(jeg vet: smak og behag og sånt ......)
Vidar wrote:
Tror du gjør ett kjempe kjøp der (så annonsen)
Tipper du har et budsjett på ca 100k ? og havner på ca 80k
Staten skal vel ha ca 34k for at du skal få skilt på bilen..
Jeg spiller med åpne kort, så dere kan gjerne få innsikt i den økonomiske biten også:
Her er annonsene på bilen (Cars for Sale og Miata.net):
http://tiny.cc/VPYNL
http://tiny.cc/O3Gmm
Mekanisk, så er det ikke mye å gjøre her nei ....
Frakten fra vestkysten vil bli ca. $2000.
Så kommer moms på kjøpsum og frakt.
Avgift på denne bilen vil bli ca. 25.000 kr.
Så budsjettet mitt er på ca. 90.000 kr på Grünerløkka med skilter.
Videre planer :
Ja, det er vel det vi har denne tråden for .......
Erik