Billigste dekkforhandler på nett?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Billigste dekkforhandler på nett?

Post by Kolbotn »

Jeg handler kun hos dekkonline, omlegging og balansering koster fra 200-500 spørs hvor man gjør det... Bare ikke gjør det hos dekk/felg forhandlere, da havner man fort på 1000+ for det samme.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Billigste dekkforhandler på nett?

Post by biXen »

DrHolm wrote:Spørs helt på hvor mye trykk som hver trekker faktisk får, og da blir poenget med momentstav satt i skyggen etter min mening.
Jeg stoler aldri på luftverktøy når det kommer til sikkerheten til kunder.
Det er verd de to minuttene det tar ekstra og gå rundt med momentnøkkel..
Amen.

Men jeg skjønner såklart at de 2 minuttene teller når vinteren plutselig er der og alle innser at de har feil dekk på. Men resten av året bør man kunne unne seg 2 minutter.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
KnutH
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 468
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 163
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Billigste dekkforhandler på nett?

Post by KnutH »

Kolbotn wrote:Jeg handler kun hos dekkonline, omlegging og balansering koster fra 200-500 spørs hvor man gjør det... Bare ikke gjør det hos dekk/felg forhandlere, da havner man fort på 1000+ for det samme.
Gammel tråd dette, men skitt au. Vurderer dekk fra Dekkonline, de skal ha 1786,- inkl frakt og mva for 4 stk. T1R i 195/50 15. Dekk1 her på Tiller skal ha 3100,- ferdig omlagt for samme. Problemet er vel å finne noen som legger om til en fornuftig pris om du ikke kjøper dekk av de, hvilke steder har du brukt, eller gjør du det selv?

Sakset fra siden til dekkverksted som Dekkonline samarbeider med i Trondheim:

Monteringsavgift for ett dekk inkluderer demontering av gammelt dekk og montering og avbalansering av nytt dekk. NOK 195,00
samt fjerning av de gamle dekkene (hvis ønskelig). NOK 25,00
Lettmetallfelger: NOK 95,00 Ekstra avgift inklusiv mva
Maksimal felgdimensjon: 21 "


Winther`s Auto Service Kommentarer:
MEKONOMEN verksted med fagarbeidere.PeriodiskKjøretøyKontroll/EU-kontroll.AC-service. Ruteskift.-Ved bestilling av oljeskift sammen med hjulskift betaler du kun for oljen! -Vi utfører alt av bilreparasjoner og service! - 4-hjul kontroll fra 1500,+mva NOK Monteringsavgift: -Tillegg for lavprofil mindre enn 60% kr.95,- -Tillegg for diameter større enn 16 tommer kr.95,- -Verkstedmatriell kommer i tillegg.


Ikke bare forvirrende skrevet på dårlig norsk, men sykelig dyrt også, iallefall i mine øyne. Ser ut som jeg havner på rundt 1300,- for demontering, montering og avbalansering. Da er jeg oppe i samme pris som hos Dekk1. Kan de virkelig ta 25,- per dekk for "fjerning"? Er ikke dette inkludert i prisen som miljøavgift når du kjøper nye dekk?
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Billigste dekkforhandler på nett?

Post by LoKi »

Sjuk pris.
Enda godt vi har Martin her nede ;)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Billigste dekkforhandler på nett?

Post by Kolbotn »

Det der ser ut som en ganske normal pris fra de fleste store kjedene ja, koster alltid en god del hvis man ikke kjøper både dekk og felg der... Om fjerning av dekk inngår i miljøavgiften veit jeg ikke, men jeg har aldri betalt noe for det iallefall...
Hva angår hvor jeg har pleid å
Montere dekk på felg så pleier jeg og bruke et lite lokalt verksted. Alltid super service og aldri betalt mer enn 500,-

Kansje det kan lønne seg for deg og ringe litt rundt til ikke kjedeverksteder og høre også?

Frode
Post Reply