Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kolbotn wrote:Rota zeroene går fint på bilen, har selv vurdert dem.
Med et 10 så må du nok belage deg på å valse litt hvis bilen skal senkes. De finnes forøvrig i andre offsett også, men hvis du velger over et 20 så mister du den kanten på leppa og felgene ser mye døvere ut...
Sjekk http://www.18racing.com hvis du vurderer å kjøpe Rota Zero.
Dekkdimensjon så er 195/45/15 det jeg kjører med, noen syntes nok det blir litt for lite dekkside, men det er smak og behag, 195/50/15 er ganske lik orginal rulleomkrets.
OT:Loki, Japaene har kjørt med strekk siden begynnelsen av 70 tallet, dette har vi diskutert før;) hehe
Var 45-profil du hadde ja, mente det var no spesielt med de dekkene dine. I stand corrected
As for strekk, det er en grunn til at det heter TYSKERstrekk, og det er fordi det bare er fjortiser og kebabkokker som har det på BMW'ene sine!
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Kolbotn wrote:Rota zeroene går fint på bilen, har selv vurdert dem.
Med et 10 så må du nok belage deg på å valse litt hvis bilen skal senkes. De finnes forøvrig i andre offsett også, men hvis du velger over et 20 så mister du den kanten på leppa og felgene ser mye døvere ut...
Sjekk http://www.18racing.com hvis du vurderer å kjøpe Rota Zero.
Dekkdimensjon så er 195/45/15 det jeg kjører med, noen syntes nok det blir litt for lite dekkside, men det er smak og behag, 195/50/15 er ganske lik orginal rulleomkrets.
OT:Loki, Japaene har kjørt med strekk siden begynnelsen av 70 tallet, dette har vi diskutert før;) hehe
Takk skal du ha! Litt valsing går helt fint, og ja, den skal senkes noe. Men det skal jo kunne kjøres over fartshumper så det blir ikke noe ekstremt. Bare for å få litt mer stuk!
Jeg er et blankt ark når det kommer til felg/dekk dim. og hva som er lovlig etc.
Kunne du ha skrevet opp en liten "oppskrift" for meg, på de Rota felgene, med hvilken felg dimensjoner (om de varierer fra de soms tår på Rare Rims siden) og dekk dimensjoner? ET10 høres bra ut, må ha litt kant, hvordan blir det da med dekk på disse? Jeg vil ha litt strekk men ikke overdrevent. Og innpress, dekk og alt det MÅ være mulig å få i vognkort.
Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com
DanielHovdahl wrote:Og innpress, dekk og alt det MÅ være mulig å få i vognkort.
No can do.
ET10 er en endring av sporvidden på 35 mm på hver side (i forhold til standard ET på 45). Dvs 70mm totalt. Du har lov til å endre sporvidden med maks 15 mm. Dvs 7,5 mm per side.
Edit:
Så lovlige felger må ha ET (innpress) i rangen 38 - 52. (Egentlig 37,5 - 52,5, men ET kommer ikke på halve millimetre).
Folk med dette dilemmaet har vel en tendens til å vise bilen med f.eks vinterhjula.
Last edited by Hauk on 08 Jun 2010, 13:37, edited 1 time in total.
Hehe, hvis du leter litt rundt på forumet her så finner du mye info om det, ang å få det godkjent i vognkortet så er nok 8" en no go... Og et på 25 også, langt mindre 10... Vi bor desverre i et land som setter størst pris på om vi beholder bilene så nære orginale som mulig:/
Edit: Hauk kom meg i forkjøpet med talla:)
uggla wrote:Og så må dere passe dere for oss OEM-freaks som forkynner om skrubbradius og dommedag!
ET40 her.
Ikke hør på Uggla og andre gale menn, bilen er mye bedre å kjøre på lavprofil og breie lugger. (Det sier jeg av erfaring)
Tviler på at du blir bøtelagt, det ender nok med at du får pålegg om å vise bilen med korrekt størrelse.
Uansett er det ikke ofte man blir stoppet i teknisk, om du ikke kjører forbi steder der det ofte er kontroll.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
uggla wrote:Og så må dere passe dere for oss OEM-freaks som forkynner om skrubbradius og dommedag!
ET40 her.
Ikke hør på Uggla og andre gale menn, bilen er mye bedre å kjøre på lavprofil og breie lugger. (Det sier jeg av erfaring)
Tviler på at du blir bøtelagt, det ender nok med at du får pålegg om å vise bilen med korrekt størrelse.
Uansett er det ikke ofte man blir stoppet i teknisk, om du ikke kjører forbi steder der det ofte er kontroll.
Ah, godt og høre. =) Blir vel bedre å kjøre på enn de greiene jeg har på nå... Alt for store felger og for hard dekk blanding...
Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com