Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
EspenAndre wrote:Jeg har vokst opp i Hordvik, bodd i Rabben og Nesjavegen
..Bor midt mellom Mongstad og Knarvik nå
var ikke meg på Broom nei, finnes vel rundt 10 stk i landet nå om jeg har korrekt oppfatning
Ahh, jeg bor i Gamle Steinstøvegen, så samme vei som Rolls Royce, ca rett nedenfor fotballbanen
Ahh, såpass ja. Hva koster det å ta inn en slik en fra statene nå da`? Og må man ta den inn på unntaksregelen?
Er ikke allverden for en MSM i USA Bare sjekk Ebay! Jeg så en til 6500 $ engang Og den kommer kun inn på unntaksregelen om jeg har forstått riktig. Selv med den er det vanskelig visst, bare spør Rudolf om hvordan det gikk med hans bil Beverly i starten. En 1.8 l er beste utgangspunktet, helst med sperre og 6 trinns om du er gira på litt heftig kjøring
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Nå skal man ikke sammenligne importen på beverly på samme måte som en mazdaspeed, eg mener beverly er importert utennom unntaksregelen, noe så krevde utroligt med papirarbeid.. Det kjipe med unntaksreglen er jo at man ikke kan forandre på noenting, man kan ikke senke den, heller ikke bytte hjul til annet enn i vognkortet.. Har man fått den inn på vanlig måte så kan man stå fritt til å godkjenne ting på den som andre norske biler, strengt men muligt.. Men hadde eg fått meg en mazdaspeed, så hadde vel eg vel ikke trengt noen justeringer, og kunne like greit fått den inn på unntaksregelen., skal man trimme så kan man jo like greit trimme en vanlig nb, like lovligt liksom..
EspenAndre wrote:Jeg har vokst opp i Hordvik, bodd i Rabben og Nesjavegen
..Bor midt mellom Mongstad og Knarvik nå
var ikke meg på Broom nei, finnes vel rundt 10 stk i landet nå om jeg har korrekt oppfatning
Ahh, jeg bor i Gamle Steinstøvegen, så samme vei som Rolls Royce, ca rett nedenfor fotballbanen
Ahh, såpass ja. Hva koster det å ta inn en slik en fra statene nå da`? Og må man ta den inn på unntaksregelen?
Skal du importere en MSM fra USA, så er prisen for selve bilen ganske lav.
Etter hva jeg har hørt fra MSM-eiere i Norge, så ender du på en plass mellom 220.000 og 250.000 for bilen med skilt i Norge.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Hadde helt glemt bort denne tråden, men er fortsatt på leting. Søket har beveget seg mer mot en vanlig NB 1.8 istedenfor FL. Har mest med pris å gjøre, samt at jeg vil ha kompressor.
Noen som melder seg frivillig før vinterhjulene kommer på?
Hadde satt utrolig stor pris på det.
Mvh Ruben Sæle
Har sett på hans bil, men er et par problemer. Han har 1.6, prisen er for høy for meg, samt at den har en haug med godbiter som jeg ikke trenger. Bilen er dog meget lekket.
Ganske sikker på at Andrew's NB er en 1,8 liter.
Uansett så spiller det liten rolle med pustehjelp montert. Ellers er diff og bremser likt på 1,6NB og 1,8NB.
Prisen er nok høyere enn andre NBer men du får jo mye mer og... prisen reflekterer overhodet ikke de underliggende verdiene.
Felger, interiør, understell, eksos...alt slik koster penger og man bruker fort 30 lapper på slikt. Monteres skal det og.
Evt så er det vel endel gromdeler der som kan selges rimelig kjapt og greit på forumet...
Mags
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"