Page 2 of 14
Re: Den sorte ravn (96)
Posted: 16 Jul 2011, 23:23
by twilighter
Kommer da bare til kristiansund og henter den, fin unnskyldning for og fera innom biltema også det
Evt om eg kommer utover når du har tenkt og demontere/montere, har ikkje så mye peil så kunne vert greit og sett litt på jobben

Re: Den sorte ravn (96)
Posted: 17 Jul 2011, 00:59
by Tonny_B
twilighter wrote:Kommer da bare til kristiansund og henter den, fin unnskyldning for og fera innom biltema også det
Evt om eg kommer utover når du har tenkt og demontere/montere, har ikkje så mye peil så kunne vert greit og sett litt på jobben

Den er god

Har ikke montert slike før jeg heller, så blir en veldig ivrig leser av: how to , tenker jeg. Skal prøve å finne så mange som mulig, for å få best mulig oversikt .
Skru av Hard Dog baren skal jo være en enkel sak da. Men montering blir vel straks værre.. hehe. Bare være nøye med oppmåling , så skal det vel gå bra

Re: Den sorte ravn (96)
Posted: 19 Jul 2011, 20:09
by Tonny_B
Nye lykter er bestilt. Nå er jo de hellalyktene som står på under året også, men synes bilen tar seg mye bedre ut med disse
BASKET:
product #: description price (ea) quantity subtotal
NA0-1517 Low Profile Headlight Kit Hella Rectangle
Re: Den sorte ravn (96)
Posted: 19 Jul 2011, 20:14
by Mazda MX5
Kult
Hva kommer dette på ferdig hjem??
Re: Den sorte ravn (96)
Posted: 19 Jul 2011, 20:20
by Tonny_B
Mazda MX5 wrote:Kult
Hva kommer dette på ferdig hjem??
387 euro pluss moms
Re: Den sorte ravn (96)
Posted: 20 Jul 2011, 19:57
by Kolbotn
Har vurdert de low pro lyktene der jeg også, mye bedre alternativ enn de runde vanlige, meeeeeen, jeg beholder Frogeyes'a mine;)
Re: Den sorte ravn (96)
Posted: 20 Jul 2011, 20:21
by Tonny_B
Kolbotn wrote:Har vurdert de low pro lyktene der jeg også, mye bedre alternativ enn de runde vanlige, meeeeeen, jeg beholder Frogeyes'a mine;)
Ja, mener også disse er noen hakk finere. Disse har vel vært i produksjon tidligere også? under ett annet merke (Japansk) men
de gikk vel ut av produksjon for noen år siden.
Har fått mail fra IL-Motorsport nå i dag, med sporingsnr. Så nå er det bare å vente til de dukker opp.
I mellomtiden skal jeg lese litt i Workshopmanualen om hvordan man skal skifte de. Regner med det skal gå greit.
Må vel stilles inn de lysene etter montering?
Re: Den sorte ravn (96)
Posted: 20 Jul 2011, 20:56
by Tur-Bo
Blir bra det der , jeg venter bare med lengsel og smerte på at noen klarer å lage hovedlys som smetter inn i hullet til de orginale blinklyset/ parklyset. burde da være mulig det med dagens teknologi.
Re: Den sorte ravn (96)
Posted: 20 Jul 2011, 22:02
by Kolbotn
Nei, er nok ikke helt samme som flere produsenter i Japan har laget, men de er like et par av dem...
(ingen av dem lages lenger, såvidt jeg vet)
De krever nok litt justering av lyktene når de er ferdig montert ja, gir sikkert bedre lys enn de orginale, gleder meg til å se resultatet.
Re: Den sorte ravn (96)
Posted: 30 Jul 2011, 17:58
by Tonny_B
Dro en tur til Bergen å besøkte min bror i forige uke.
Turen gikk knirkefritt, (51 mil x 2) .
Han hadde nettopp kjøpt nye felger på XC90en hans som han selvfølgelig måtte ta fram å skryte litt av :
22" Momo.

Re: Den sorte ravn (96)
Posted: 30 Jul 2011, 18:09
by Tonny_B
Startet i går med å bytte lykter til IL sine nye Low Profile lykter .
Selve kassa og lysene var rimelig enkel og rask jobb, men problemet kom fort nok da lyktedekslene skulle på igjen.
Bruksanvisninga var på Tysk ( som er gresk for meg) så måtte bare gjøre slik nordmenn flest gjør, legger bruksanvisninga
i eska, og improviser litt
Mest justeringer ble det på de 2 "flappene/festene" forran på lykta. Der skulle det ene bøyes ganske så masse, mens det andre skulle bøyes litt mindre. (Dekselet skulle mot venstre på pasasjer siden, og mere mot høyre på førersiden)
Her er noen bilder som jeg tok under monteringen :
Den ene lykta er skiftet, holder på å finjustere lyktedekselet.
Etter noen timer med banning, og litt skruing til, var begge lyktene montert. Da gjensto det bare å finjustere det andre lyktedekselet. (Bøye fester etc)
SÅ sto vasking på plakaten. Tenkte egentlig jeg skulle bli ferdig med monteringen i går, da det egentlig er bare noen få skruer man trenger å skru ut, og skru inn igjen ved montering, men ting tok si tid. Så den planlagte poleringen må nok vente til ryggen tar seg opp igjen
Vel ferdig, synes jeg at jeg fortjente ferdig middag , og ringte fast food shappa : BAB...

Re: Den sorte ravn (96)
Posted: 30 Jul 2011, 18:57
by Kolbotn
Ble bra det der:) men en ting jeg lurer på er hvorfor alle Low Profile lykter får så mye overheng av lyktedekselet?
Re: Den sorte ravn (96)
Posted: 30 Jul 2011, 19:02
by Tonny_B
Kolbotn wrote:Ble bra det der:) men en ting jeg lurer på er hvorfor alle Low Profile lykter får så mye overheng av lyktedekselet?
Takker
Svaret på spørsmålet ditt er at selve lyktekassa er mye mindre enn den orginale, og når de bruker de orginale festene bake (de 2 boltene), så blir det mye blekk til overs ...
Re: Den sorte ravn (96)
Posted: 31 Jul 2011, 12:27
by Tonny_B
Jaggu dukket det ikke opp en hentelappe i posten i dag også gitt
Den siste foreløbige leveransen fra Jetcarrier lå å venta på meg på postkontoret .
Beklager for dårlig bildekvalitet på mine siste innlegg. Kjerringa stjal minnekortet på speilrefleksen da ho dro på chickstrip
Så da er det jo bare å begynne å montere når ryggen tillater det
Noen som har en link til en god bruksanvisning? Er en Boss Frog singelhoop / hardtopp kompitabel.
Re: Den sorte ravn (96)
Posted: 02 Aug 2011, 13:08
by Tonny_B
Litt mere oppgraderinger på vei :
Energy Suspension Controlarm bushing set
V-Maxx coilovers
På tide å få den i normal "arbeidshøyde"
