Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Godkjenning fra Biltilsynet er vel bare en ting.
Hva hvis du er ute for noe, ansvarlig for skade på noen el. hva gjør forsikringsselskapet da?
Sitter man ikke da med en skikkelig Svarte Per?
Jeg har lurt lenge på en liten turbo, men uten å vite mer om hva forsikringsselskapet gjør er jeg avholden...
'93 MX5, Brilliant Black, beige skinn, hardtop, 16' OZ Superleggera med Goodyear F1 GS D3 205/45, ABS, Brembo skiver og klosser, big brakes conversion, diff. brems, CD/MP3, Polk Audio høytalere.
Du skal atlltid høre med forsikring før du modifiserer bilen, hjelper lite å ha godkjent med turbo vis ikkje forsikringen din har godkjent dette.. men forsikringen pleier som oftest å godkjennne dette vis bilen er godkjent fra biltilsynet...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
når du har bruksforandrng på ett kjøretøy hos biltilsynet får forsikringen oversendt de nye opplysningene. men det er jo greit å informere forsikringen før du gjør dette uansett.
gidder ikke be om å få betale mer.. når jeg skal ha skilter på bilen etter å eventuelt ha godkjent bilen så oppgir jeg regnummeret, og det får jammenmeg holde. Er den godkjent så er den godkjent, da kan de mene hva de vil, de kommer ikke no vei med det uansett..
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
Mazdafreaks wrote:Du skal atlltid høre med forsikring før du modifiserer bilen, hjelper lite å ha godkjent med turbo vis ikkje forsikringen din har godkjent dette.. men forsikringen pleier som oftest å godkjennne dette vis bilen er godkjent fra biltilsynet...
Har noen konkret erfaring med dette, og hvilken reaksjon fikk dere fra forsikringsselskapet?
Jeg vil jo gjette på at de setter opp premien.. hvis de i det hele tatt er interessert i å forsikre en trimmet bil.
'93 MX5, Brilliant Black, beige skinn, hardtop, 16' OZ Superleggera med Goodyear F1 GS D3 205/45, ABS, Brembo skiver og klosser, big brakes conversion, diff. brems, CD/MP3, Polk Audio høytalere.
Forsikringspremier blir satt etter statistikk, mange dyrere og raskere biler kan være billigere å forsikre, så du kan være heldig å få en rimelig forsikring på Mx-5 / Miata Turbo bare fordi det ikke finnes noe særlig statistikk på det...
men det er vel større sjangs for at dem ikke finner den, og sier at denne kan ikke vi forsikre for den finnes ikke i registeret vårt....
HF-mx5T wrote:finner de den ikke, er den fortsatt typegodkjent som en mx5 1.6 liter
Er du sikker på at det holder? Det ville jo være fint, men er det virkelig lov å håpe på noe sånt....
...noen som overhodet har prøvd dette med Mx-5 / Miata? (han som har den godkjente feks.)
at bilene ikke finnes i register er ikke bil eigers problem...
fattern hadde en av dei første opel vectra 2000 4*4 16v i landet...tror det var nr 3 eller 4 den eksisterte ikke i noe register hos pengesugern så den satte dei forsikringen til en vanlig opel vecta 2,0 som kostet ca 100000 mindre
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
glaibilenmin wrote:at bilene ikke finnes i register er ikke bil eigers problem...
fattern hadde en av dei første opel vectra 2000 4*4 16v i landet...tror det var nr 3 eller 4 den eksisterte ikke i noe register hos pengesugern så den satte dei forsikringen til en vanlig opel vecta 2,0 som kostet ca 100000 mindre
Hva om denne hadde blitt stjelt eller noe slikt då, ville dere bare fått igjen for den simple modellen då, nei si ifra og betal kanskje noe meir og øke verdien på forsikringen, kjenner en som monterte v8 i volvoen sin, det kostet ikkje noe meir i forsikring, men fikk økt verdien på bilen..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Har hørt en regel at man kan trimme bilen 20% uten å fortelle om dette til biltilsynet,, Eg har 116 og 2o% økning blir 139,2 og ett greddy turbi kit gir 140, vil dette si at eg kan la vera og si ifra.. Er det noen andre som har hørt om denne 20% regelen...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Det er vel mer slingringsmonn som de har i forhold til fabrikantens tall.. altså om du har en bil med 150hk, som naboen ringer inn og sier er trimmet, og den ikke er det, men likevel bremser 164hk så er det greit..
En standard bil kan godt bremser mer enn oppgitt.. synd å måtte betale ekstra for det.. derav litt slingring ..
Mener jeg å ha blitt fortalt ihvertfall.. men om det stemmer kan jo diskuteres
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)