åpent luftfilter + mx-5

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
steffen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1220
Joined: 23 Nov 2004, 01:00
Location: Kristiansand
Status: Offline

Post by steffen »

kan få pipercross for 1200 cirka. det skal gi bedre lyd enn K&N visstnok.. tror jeg satser på det. kjøper gjennom www.restyle.no.
User avatar
steffen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1220
Joined: 23 Nov 2004, 01:00
Location: Kristiansand
Status: Offline

Post by steffen »

User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Jeg har et HKS powerflow filter på min og litt provisorisk skjerming for varme.
Det gir max lyd for de som ønsker det pga. trompet formen bak skumgummien. Skikkelig brøling på min til tross for at turboen demper lyden en del.
Jeg kommer til å bytte det ut med noe annet i løpet av januar pga. ditching av LMM.

Image

Ikke finn på å bruk flere 1000 på CAI for fantasihester og litt ekstra lyd. Spar pengene å
kjøp deg turbo. Greeeedy kitet får man vel ned i 11K nå for tiden.
Da snakker vi innsugslyd :mrgreen:
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

arildh wrote:...pga. ditching av LMM.
Hvilken programmerbar ECU går du for? og hvorfor akkurat den? Går selv med tanker på å kjøpe Link'en.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Det ligger en Miatalink for 94-95 mod og RC 550cc dyser på stuebordet. Ikke piggyback med andre ord men direkte plugin.
Jeg har vurdert en del andre ECUer også med AEM sin plugin som den største kandidaten.
Valget falt på Link pga. raskeste vei til suksess egentlig.
Jeg hadde som krav at ting skulle virke uten å måtte bruke hele sesongen på R&D.
Det måtte også gå å datalogge (DatalogLab) samt lese av verdier i realtime (RTLink) på PC og integrere WBO2 da jeg ønsker å gjøre all tuning selv.

Programvaren til FM er utviklet over lenger tid og matcher RC 550cc dysene perfekt.
De har også kalde vintre i Colorado så kaldstartproblemer og andre hverdagslige ting fungerer som det skal med Miatalink. Bare å slenge i og kjøre igjennom oppskriften fra FM for å autotune "non boosted rows" samt sette tenning, idle og småting.
Det er også en veldig bra boostcontroller funksjon i Link etter at de begynte å shippe ut en nyere versjon av "ventilen".

Med AEM som var min neste kandidat er man på både ny og tynn is og en basemap som etter hva jeg kan skjønne ligger milevis fra den FM har utviklet gjennom de 5 siste årene.
De kan heller ikke skilte med den samme brukermassen på miata.net samt like bra support og miataspesifikk dokumentasjon som FM.

Det som ikke er så bra med Link er at den er basert på urgammel 8-bits teknologi.
Resolusjonen på map for bensin og tenning er liten i forhold til AEM, Autroninc osv.
Det gjør meg ikke så mye egentlig da jeg vet at det holder til 350 hk samt 250 med miljøkravene i California. Da bør det duge for røverbygget mitt også.
En annen ting er at Linken ikke har nok minne til å kunne ha flere maps lagret slik at man kan raskt skifte til andre oppsett. Eks. lavere turbotrykk, fetere blanding for vinter osv.

Autronic, Haltec og resten av hva de tøffeste gutta bruker blir for mye hjemmemekk og race for min del.
Da må man lage triggerhjul for tenning, Tilpasse instrumenter, lage ledningsnett, forske seg frem til tenning og fuelmap og kanskje gi avkall på kaldstartfunksjoner og andre ting man setter pris på i en daily driver.

Jeg leste på Miata.net at FM driver å leter etter arvtager for Link.
Det blir spennende å se hva det blir. Det er vel mest nærliggende å tro at det blir AEM siden det er stort i USA for tiden og at de allerede har en plugin for Miata.

hmm, Det ble mye skriving og lite jobbing.
Første dag på jobb etter jula og dette er hva jeg bruker tiden på :mrgreen:
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

jeg valgte link av ca de samme grunnene som arild. og det han skriver stemmer. min gikk som en klokke fra første draget på nøkkeln med link ecu, noe tuning (auto) og det var alt jeg rørte i fjor.. holdt for å gå som en lotus elise eller tilsvarende raske biler..
User avatar
steffen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1220
Joined: 23 Nov 2004, 01:00
Location: Kristiansand
Status: Offline

Post by steffen »

Til EspenSort92, Mazdafreaks og alle dere andre som har benyttet dere av www.magnum.no.

Skal til å bestille fra racingbeat.com sin side, og i den anledning leste jeg litt på deres policies. Sakser litt:

"Racing Beat will only ship an order to the address the issuing bank has on record for that particular card."

Mitt kredittkort har jo hjemstedsadresse her i norge, men varen skal jo sendes til New Jersey i USA. Vil racingbeat akseptere det, jamfør deres policies?

MVH Steffen
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Så vidt eg vet så må du betale kontant eller med check til rb...
mener å huske at dei ikke tar utenlansk visa...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

steffen wrote:Til EspenSort92, Mazdafreaks og alle dere andre som har benyttet dere av www.magnum.no.

Skal til å bestille fra racingbeat.com sin side, og i den anledning leste jeg litt på deres policies. Sakser litt:

"Racing Beat will only ship an order to the address the issuing bank has on record for that particular card."

Mitt kredittkort har jo hjemstedsadresse her i norge, men varen skal jo sendes til New Jersey i USA. Vil racingbeat akseptere det, jamfør deres policies?

MVH Steffen
No har da eg ikkje bestilt her hos de, men send en mail til de og spør om de kan la seg ordne med at du betaler med norsk visa og sendes til new jersey... Kjøpte noe hos en på ebay også, og han hadde en polise som eg ikkje tilfredstilte, sendte mail og spurte, og dette ordnet seg..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
Borre
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 253
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 148
Location: 4053 Ræge
Status: Offline

Post by Borre »

Eller du kan handle hos www.mmmiata.com. De forhandler RB til omtrent samme pris. Jeg har selv RB CAI og byttet ut orginalfilteret med KN. Litt mer brom og bunndrag.
Medlem nr 148
1990 MX5 (kånå sin), Inferno Red Pearl
X 1993 Miata, Classic Red
User avatar
Dyret
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 196
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Ulsteinvik
Contact:
Status: Offline

Post by Dyret »

Fikk montert Green Cotton sportsluftfilter nå. Ikke CAI men det skal vi orden på. Fin lyd, ok effekt og rimelig
11' Mazda 6 GH stv 2,2 sport Black Mica
x - 92' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
x - 04' Hyundai Trajet FO 2,0 Sky Silver
x - 05' Mazda 6 GY 2,3 Silver Contrail
x - 05' Mazda RX8 SE 1,3 Brilliant Black
x - 91' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red

Medlemsnummer: 378
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Btv. Noen her som har erfaring med link ecu fra brainstorm...
ser også at dei har noen turbokit som høres helt syke ut...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

de sykeste turbokitta er det ric på racingmazda som selger.. :D alt annet er veikt blir som det jeg planlegger, bare enda litt ..
Post Reply