Hvordan lage restriktor for å få ned hk?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

men hvorfor få mindre hk?? avgift eller hva?
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

TraCkinG wrote:men hvorfor få mindre hk?? avgift eller hva?
Får ikke godkjent mer enn 150 Hk
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
mx-5dude
0 RPM
0 RPM
Posts: 37
Joined: 09 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by mx-5dude »

er det på na det eller? eller gjelder det samme på nb? med 1,8
nb mx-5 1,8 -00. jr komp. obx 4-1 header, med thermo-tec. fm midpipe å kat. cobalt bakpotte. cool-tek olje kjøler. magnecor wires å ngk plugger. walbro pumpe. 17" hjul
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

Vidar wrote:
TraCkinG wrote:men hvorfor få mindre hk?? avgift eller hva?
Får ikke godkjent mer enn 150 Hk
noen spesiell grunn til dette? er det uansett hva du gjør med bilen det da eller?? om du oppgraderer det som er å oppgradere liksom!
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

TraCkinG wrote:
Vidar wrote:
TraCkinG wrote:men hvorfor få mindre hk?? avgift eller hva?
Får ikke godkjent mer enn 150 Hk
noen spesiell grunn til dette? er det uansett hva du gjør med bilen det da eller?? om du oppgraderer det som er å oppgradere liksom!
har vel litt med at turbomodellen som ble levert i england hadde 150hk og at det er disse papirene som brukes ved godkjenning?

trodde at det var hk på hjulene som sto i vognkort (oh som ble brukt ved godkjenning) mens bilprodusentene oppgir i hk på motor.. mener å ha hørt at man derfor kan chiptrimme biler litt uten å måtte betale avgift for det.
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Er neppe HK på hjulene som blir brukt, flywheel hestene tipper jeg. Aldri sett annet i noen "offentlige papirer" jeg tror jeg.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Hekt av WG armen eller sett på en fjær ekstra i motsatt retning av actuatoren for å senke basistrykket.
Evt. kan du vel sette turtallsperra til 6K or less.

Jeg har talt.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

Få lagd en plate som passer mellom innsuget og manifolden, med mindre hull i. Da Hyundai Elantra kom, "lagde" vi en utgave av 1,6 eller 1,8 l på 90 hk isteden for 115 hk som var originalt, på den måten. Funka fint som f... Og er idiotsikker med at det er litt vanskelig å få den til å falle inn i innsuget, og enkel å fjerne.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Post Reply