Vindu legger seg utenpå hardtop

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Niiniel wrote: Jeg må begynne å lære meg å gjøre sånne ting selv så kan jeg bruke penger på fete ting istedet. :lol:

Nå har du forstått det ! ;-)
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Niiniel
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 118
Joined: 03 Sep 2007, 15:49
Location: Jessheim
Contact:
Status: Offline

Post by Niiniel »

Men nå sier faktisk den forige eieren at det er en sprekk i pakningen/listen som stopper vinduet. Er det listen som går opp mot taket han mener da? i så fall er det unødvendig å skru opp døren hvis jeg bare kan få byttet lista..
1991 MX-5 BRG, skinninteriør, hardtop - Solgt!
Proud member of GirlsGoFast.
Car goes "psssht"
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Når vinduet ditt er heist helt opp, skal du kunne lukke døren, og vinduet gå klar (under) kanten på hardtopen og legge seg inntil den tykke sorte runde gummilisten på hardtoppen. Dersom vinduet tar borti selve det lakkerte glasfibertaket når du tar igjen døren går vinduet for høgt. Dette justeres INNI døren på en stopper. Det er m.a.o ingen pakninger/lister du kan SE som stopper vinduet fra å gå for langt opp.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Niiniel
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 118
Joined: 03 Sep 2007, 15:49
Location: Jessheim
Contact:
Status: Offline

Post by Niiniel »

HansT wrote:Når vinduet ditt er heist helt opp, skal du kunne lukke døren, og vinduet gå klar (under) kanten på hardtopen og legge seg inntil den tykke sorte runde gummilisten på hardtoppen. Dersom vinduet tar borti selve det lakkerte glasfibertaket når du tar igjen døren går vinduet for høgt. Dette justeres INNI døren på en stopper. Det er m.a.o ingen pakninger/lister du kan SE som stopper vinduet fra å gå for langt opp.
Men da blir det jo hull mellom vinduet og lista?
1991 MX-5 BRG, skinninteriør, hardtop - Solgt!
Proud member of GirlsGoFast.
Car goes "psssht"
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Niiniel wrote:Men da blir det jo hull mellom vinduet og lista?
Slik skal vinduet ligge mot listen (se bildet av min under).

Hvis du ser nøye etter ligger vinduet ca halvveis opp på den sorte listen på hardtoppen, og det er ikke noe hull mellom listen og vinduet. Dersom det er hull der, er enten vinduet ditt helt feil posisjon på og da vil jeg også anta at det ikke ligger inntil listen når du kjører med kalesjen heller... eller er det noe feil med posisjonen av den sorte listen på hardtoppen din..

Image
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Niiniel
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 118
Joined: 03 Sep 2007, 15:49
Location: Jessheim
Contact:
Status: Offline

Post by Niiniel »

Jeg vet jo hvordan den skal se ut for problemet er bare på passajersiden, på førersiden er alt tipp-topp :) Hardtopen ligger akkurat som den skal for jdet har jeg sjekket. Ikke akkurat en flyvende start med ny bil nei.. :roll:
1991 MX-5 BRG, skinninteriør, hardtop - Solgt!
Proud member of GirlsGoFast.
Car goes "psssht"
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Niiniel wrote:Jeg vet jo hvordan den skal se ut for problemet er bare på passajersiden, på førersiden er alt tipp-topp :) Hardtopen ligger akkurat som den skal for jdet har jeg sjekket. Ikke akkurat en flyvende start med ny bil nei.. :roll:
Jeg er som tidligere nevnt rimelig sikker på at en ørliten justering av stopperen noen milimeter, slik at vindet ditt ikke går fullt så langt opp, vil gjøre susen.. Dette er en enkel, rimelig og fort sak å fikse, så slapp av... dette er ikke store problemet.. Du kan være myyye mer uheldig med bruktkjøp av bil enn dette.. ;-)
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Niiniel
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 118
Joined: 03 Sep 2007, 15:49
Location: Jessheim
Contact:
Status: Offline

Post by Niiniel »

Ja, som å måtte kjøpe ny kalesje som jeg også må ;)
1991 MX-5 BRG, skinninteriør, hardtop - Solgt!
Proud member of GirlsGoFast.
Car goes "psssht"
User avatar
Niiniel
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 118
Joined: 03 Sep 2007, 15:49
Location: Jessheim
Contact:
Status: Offline

Post by Niiniel »

Det er nok noen fester for plutselig kunne jeg ta vinduet helt ut :shock: Mannen på Mazda gjorde ihvertfall det. Får skru opp og se hva som skjer inni der tror jeg.
1991 MX-5 BRG, skinninteriør, hardtop - Solgt!
Proud member of GirlsGoFast.
Car goes "psssht"
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Niiniel wrote:Det er nok noen fester for plutselig kunne jeg ta vinduet helt ut :shock: Mannen på Mazda gjorde ihvertfall det. Får skru opp og se hva som skjer inni der tror jeg.
Hvis en bare kunne ta vinduet rett opp er nok stopperen falt ut ja. Ikke rart vinduet ditt gikk for langt opp.. Dette fikser de lett.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Niiniel
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 118
Joined: 03 Sep 2007, 15:49
Location: Jessheim
Contact:
Status: Offline

Post by Niiniel »

Jeg fikser lett :D (tror jeg ;))
1991 MX-5 BRG, skinninteriør, hardtop - Solgt!
Proud member of GirlsGoFast.
Car goes "psssht"
Post Reply