Men.. på sugemotor(kanskje mer enn på turbomotor) er nok den gamle regla med 1000kr per hestekreft ganske riktig

Kamerat av meg hadde elise, med over 200 hester på hjula som sugemotor uten variable kammer osv.. det var en latterlig dyr motor, hysterisk over 6k rpm, helt flat i bunn, og relativt dårlig kjørbarhet..
Man herper ikke kjørbarheten helt med lett trim på en na motor.. men ikke forvent allverden uten nye kammer, porting og annen ecu..
Det finnes kammer til mx5, men veldig lite info rundt det..
maruha motors er en av de som virker litt seriøse, men stiller meg noe tvilende til effekten de påstår å få ..
http://www.maruhamotors.co.jp/miata/parts/na8fcam.html
Engine Features)
1. The high compression genuine piston for NB8C after M/C (0.25mm OS)
2. The upgraded F-CAM
3. The Freedom ECU without the stock air flow meter
4. The stock intake manifold
5. The refilled air cleaner
6. Maximworks Exhaust Manifold (with a catalyzer)
Maximum Torque 18.4kgf(≒180.4N)/ 6,200 rpm
Maximum Power 184PS/ 7,200 rpm
ellers får man greier fra tomei og.. og sikkert noen andre..
http://www.tomei-p.co.jp/_2003web-catal ... a8_en.html