Page 2 of 24

Posted: 03 Jul 2008, 12:37
by nope-mx5
indahla wrote:Det var den jeg så der ja. Veldig fin! Det står sportsseter. Er de anderledes enn standard NBFL seter?
Det vet jeg ikke, men jeg tror det.
Er skinnseter.
Skal knipse litt bilder etterpå tenkte jeg, kan ta noen av interiøret samtidig.


edit: Fant brått bilde på nett :)

Image

Original skinnsetene har perforert i setet i bunnen for lufting.

-n

Posted: 03 Jul 2008, 12:54
by indahla
Er vel ikke skinn som standard på NBFL nei. Så meget bra ut.

Posted: 03 Jul 2008, 12:55
by arildh
Er ikke dette GT pakke da eller hva det heter. Samme som gladibilenmin sin MSM

Posted: 03 Jul 2008, 13:04
by nope-mx5
arildh wrote:Er ikke dette GT pakke da eller hva det heter. Samme som gladibilenmin sin MSM
Det der er trekka som thecartrimmers lager.
Ser litt annerledes ut (perforert etc) på min.

Om det er GT pakke el.hva det heter har jeg ikke peiling på.

Er iallefall utrolig behagelige seter i den :)

Har bestilt FM fjærer og swaybar kit idag også, så nå blir det saker håper jeg :)

-n

Posted: 03 Jul 2008, 16:34
by AJF
Grattis med ny bil - 2001 NBFL Sport er perfekt utgangspunkt for fremtidig tunning.
nope-mx3 wrote:Har bestilt FM fjærer og swaybar kit idag også, så nå blir det saker håper jeg :)
Kjører selv med KYB AGX dempere, FM fjærer og FM Swaybar kit - dette gjør utrolig mye for bilen, mye mer presis og korrekt handling :) Så du kan glede deg til du får dette på bilen

Posted: 03 Jul 2008, 19:40
by glaibilenmin
er perforert skinn i min msm ja.

Posted: 04 Jul 2008, 10:48
by nope-mx5
Da har jeg bestilt nytt kjekt verktøy (for obd2 biler iallefall).

Innova 3110 obd2 code reader.

CEL kom brått på på vei til jobb idag, så jeg sjekket med Mazda, og de sa jeg kunne kjøre noen dager til og se om det forsvant av seg selv. (Merket ikke noe forskjell på bilen, bare at lampa kom på.)

Lurer på om det er at jeg ikke skrudde tanklokket nok til (sett på web at det kan være nok...).

Så, om det er folk her inne som får CEL på, og er i nærheten av Østfold, så er det muligheter for å få lest ut kodene og muligens skrevet ut en fin rapport.

-n

Posted: 08 Jul 2008, 00:52
by mussa
Grattis med fet bil! Hvis jeg ikke tar helt feil er denne helt lik den jeg hadde for et år siden! Masse snacks på den modellen, Torsen diff, 6-trinns kasse, store bremser++ Rett utenfor Oslo? Ikke AR registrert vel?

Posted: 08 Jul 2008, 00:59
by TraCkinG
Fine disse her..liker facelift fronten på nb´n.. Gratulerer med artig bil :) Håper du får masse glede av den.. Og hadde jo vært litt artig om vi fikk sett om du satte litt personlig preg på den også da (Y) ;)

KH registrert forøvrig Hauk...

Posted: 18 Jul 2008, 17:00
by nope-mx5
Da har ting blitt oppdatert i første post :)

-n

Posted: 10 Aug 2008, 22:57
by nope-mx5
Blitt bestilt litt mer deler :)

Skikkelig shortshifter for 6-trinns.
Harddog Hardcore Hardtop veltebøyle, doble diagonale rør.
Redline MT90 + 75w90

Alt oppdateres også i første post :)

-n

Posted: 16 Aug 2008, 08:22
by nope-mx5
Da har litt mer blitt gjort :)

Var en tur hos HF 15.08 og monterte litt stæsj :)

FM Swaybar kit
FM fjærer
IL shortshift for 6-trinns.

Som dere fleste vet hadde jeg Eibach fjærer og originale Sport krengningshemmere.
Dette ble brått en heeelt annen bil å kjøre med FM delene.
1. Den ble høyere (Eibach var håpløst på ujevn vei, slo nedi for et godt ord)
2. Giringa ble noe helt latterlig mer presis og utrolig mer tight.
3. Nå ligger den FLATT og oppleves mye mer balansert og kontrollert selv også på rett frem kjøring.

(Men på svingete vei var det nå brått MEGET morsomt å kjøre).

Hadde dama med på mekkedagen, og ble imponert at hun holdt ut :)
Hun merket kjempestor forskjell tom. hu også.

Kjørte fra Lillestrøm ned over Flateby/Elvestadkrysset/Mosseporten/Sarpsborg.
For de som ikke er så kjent på den strekningen, så er det myyye 80 sone med skikkelig svingete veier. Perfekt test for å se forskjellen fra forrige oppsettet :)

Har også mottatt Redline MT90 og 75w90, så da blir det nok en tur på Mazda snart for bytte av alle oljer og oljefilter.

Fikk vaska bilen idag (Lørdag 16.08.), begynte å gjøre klart ca. 0730, var ferdig rett over 08. (seriøst kjipt å våkne før 7 og være lys våken).
HF klagde så fælt på at felgene var møkkete, så jeg måtte nesten ta hele bilen et tak. (Ja HF, felgene også :D ).

Kjedet meg litt mer på lørdagsmorgenen, så når bilen var tørr, var det frem med Meguiars claybar og quik-detailer + mikrofiberklut.
De som sier dette ikke fungerer, har ikke prøvd det :)
Helt utrolig mye møkk som ble dratt ut av lakken.

Retter også en stor takk til HF, som definitivt vet hva han driver på med :)
Pirk er mellomnavnet hans tror jeg, hehehe :)

-n

Posted: 16 Aug 2008, 17:28
by Vegard
Høres bra ut! Lyst til å bytte ut eibach fjørene selv da de blir i mykeste laget, merker du at fjerene er endel stivere?

Skriv tilbake hva mazda tar for arbeidet ved oljeskift, kjekt å vite vis man ikke føler for å ligge å kave sjøl!

Posted: 16 Aug 2008, 17:48
by nope-mx5
Vegard wrote:Høres bra ut! Lyst til å bytte ut eibach fjørene selv da de blir i mykeste laget, merker du at fjerene er endel stivere?

Skriv tilbake hva mazda tar for arbeidet ved oljeskift, kjekt å vite vis man ikke føler for å ligge å kave sjøl!
Eibach fjærene er visstnok 140lbs fremme og 70-120lbs bak (lineære fremme og progressive bak).

FM fjærene er 318lbs fremme og 233lbs bak.
Faktisk over 100% stivere :)
Ikke rart de er så utrolig mye bedre å kjøre på :)

Originalfjærene forrige eier byttet fra, var 168lbs fremme og 130lbs bak.
Som antageligvis er grunnen til at Eibach fjærene ikke er beregnet på Sport utgaven når man har Bilstein originaldemperne :)

Det som er enda bedre er at den blir ca. 1.5cm høyere fremme.
Er nå bittelitt luft mellom hjulbue og dekk, noe jeg synes ser bedre ut, og fungerer langt bedre på dårlige veier.

Snakka med en lokal mazdaforhandler her (utrolig hjelpsomme, henviste til både norske og amerikanske mx-5 siden når jeg sjekka pris på Hardtop fra Mazda siden den var latterlig dyr).

De snakka om ca. 5-600 for å bytte olja om jeg hadde med alle oljene selv.
De vil jo gjerne selge sin egen olje, da de tjener _godt_ på den :)
Men jeg er ikke så interessert i å betale 150-190 pr.liter når jeg får bedre olje til lavere pris :)

-n

Posted: 16 Aug 2008, 18:27
by DrHolm
fint å se at delene gjorde forskjell. gleder meg enda mer til mitt stasj kommer jeg nå! :D