Page 2 of 2

Posted: 12 Aug 2008, 13:28
by biXen
Ble vel nevnt på et annet forum at denne restriksjonen var noe BT gjorde for å være vanskelig da Amcar gutta lobbyet kraftig for å få dette unntaket for amerikanske biler. Og at de jobber videre for å bli kvitt denne også.

Men det gjelder felger også ja. Fordel å beholde Mazda senterkoppen :P

Posted: 16 Aug 2008, 21:42
by NiteLite
Min MSM er også registrert under 1-15 regelen (unntaksregelen).

Når det gjelder vinterdekk så har det blitt tatt opp av Vegvesenet og de kom frem til at dette var greit (under tvil) :P Så er ganske begrensa hva du får lov til å gjøre av endringer, ja.

Posted: 17 Aug 2008, 00:52
by midget77
Når ble denne unntaksreglen innført, og hvordan kan man vite om bilen er importert under den?

Posted: 17 Aug 2008, 02:46
by biXen
midget77 wrote:Når ble denne unntaksreglen innført, og hvordan kan man vite om bilen er importert under den?
Vet ikke, se i vognkortet på side 3 alle inkludert.

Posted: 22 Nov 2008, 17:49
by NiteLite
Står i vognkortets del 1, ja...

Så vidt jeg har hørt skal alle biler som tas inn på §1-15 fotodokumenteres ved førstegangsgodkjenning slik at de har en referanse om det blir usikkerhet ved et senere tidspunkt. Om dette faktisk gjøres rent praktisk sett vet jeg svært lite om.

Posted: 23 Nov 2008, 15:39
by webizz
Hmm - spennende da, å se om det vil bli kommentert at jeg har fått montert på "beslag", sånn at hardtop'en fra den gamle '91 kan brukes på MSM'en... DET vil vel bli vurdert som ombygging, eller? Den kunne jo leveres med hardtop, så det burde jo gå greit...

Posted: 23 Nov 2008, 15:49
by nope-mx5
Her kommer grunnene på rekke og rad til hvorfor jeg ALDRI kommer til å kjøpe en bil registrert med unntaksregelen.

-n

Posted: 23 Nov 2008, 23:40
by NiteLite
Nå skal det sies at jeg tror det er lenge før vi hører noe klaging fra vegvesenet i forhold til §1-15. Når Mazda da i tillegg kun lager vettug MX-5 i USA så er det ikke annet å gjøre enn å leve med det :P