Page 11 of 24

Re: mojo-91

Posted: 23 Feb 2012, 13:05
by Stalfa
Siden jeg var på siste inne møte i Oslo, så tar jeg den kjepphøye: "Hvilke feilkoder gir bilen?"

Re: mojo-91

Posted: 23 Feb 2012, 14:39
by mojo-91
Stalfa wrote:Siden jeg var på siste inne møte i Oslo, så tar jeg den kjepphøye: "Hvilke feilkoder gir bilen?"
Burde kanskje ha informert om at ja, diagnose er tatt. Og diagnosesystemet gir ingen feilsignaler :wink:

Re: mojo-91

Posted: 10 Mar 2012, 22:27
by mojo-91
Image

Image

Image

Etter vinterlagringen, har det oppstått en ganske uggen lukt i bilen. Det viste seg at gulvteppet på passasjersiden var klissvått. Jeg har demontert og det viser seg at det har vært fukt her leeenge.
Isolasjonen som er laminert til teppet, er helt råtten, og stålplata som dekker ECU`en er kraftig rustet. Det var merkelig nok ikke vått bak plata, så ecu´en var helt tørr, men den har opphold seg i et ganske fuktig miljø en god stund.

Re: mojo-91

Posted: 10 Mar 2012, 22:45
by Tonny_B
Huff. Så ikke bra ut, men bra du oppdaget det i tide da :D

Re: mojo-91

Posted: 14 Mar 2012, 20:05
by mojo-91
Da har jeg montert ny katalysator fra magnaflow, uten nevneverdige bedre gange på motoren. Ikke var det noen blokkeringer i eksosanlegget heller...Etter at ecu'en er kontrollert,gjenstår bare en ting på smørbrødlista. Sjekke om ikke regreima har hoppet over et hakk....:?

Re: mojo-91

Posted: 26 Mar 2012, 11:00
by mojo-91
AMATØRER! :evil:

Nå har jeg gateparker denne bilen på Grunerløkka året rundt, i snart 10 år, uten å ha vært utsatt for et eneste innbruddsforsøk. Og nå var det tydeligvis min tur.
Men maken til amatørmessig innbrudd har jeg aldri vært borti. Mx-5 må være en av de enkleste bilene å komme seg inn,om man vil det. Det er bare å stikke fingrene inn gummipakningen mellom sidevinduet og kalesjen,og presse vinduet ned. Evt. lage et snitt i kalesjen og låse opp låsen fra innsiden. Men neida, Han velger heller å bruke en skrutrekker og ødelegge dørhåndtaket og døra,...og uten å komme seg inn!! Det lå ingen gjenstander synlig inne i bilen, alarmen var på og stereo-fronten var ikke montert. Dette er bare helt håpløst. Egenandelen min ligger på 4000,- så jeg tror det blir utelukket å bruke denne.

Dørhåndtaket er nok intakt, men døra må rettes, og den svarte plast-kappen som ligger rundt dørhåndtaket må skiftes.

God mandag :cry:


Image
Image

Re: mojo-91

Posted: 26 Mar 2012, 11:04
by Ørnbjørn
Pakk!

Re: mojo-91

Posted: 26 Mar 2012, 11:17
by Legendary
*Grøss*

Har begynt å få noia for at MX-5en min blir stjålet/gjort innbrudd i. Er vel tredje MX-5en i år som har blitt stjålet/førsøkt stjålet? :-|

Re: mojo-91

Posted: 26 Mar 2012, 11:23
by Ørnbjørn
Ja, det var fordelen med å kjøre kjerring-Peugeot, ingen interesserte.

Re: mojo-91

Posted: 26 Mar 2012, 11:55
by 2re
Ikke noe krav til intelligens i den bransjen...

Re: mojo-91

Posted: 26 Mar 2012, 11:59
by Ørnbjørn
Ikkje er det noko risikoyrke heller. Henlagt tjuveri, henlagt sak mot mannen som blei tatt i bilen min og henlagt sak på tjuveri av skilt og ymse i bilen.

Re: mojo-91

Posted: 15 May 2012, 12:30
by mojo-91
Image

Da har jeg fått rettet skaden i døra. Jeg var og hentet bilen hos opprettern i går og må si jeg er rimelig skuffa over resultatet. Jeg regner med at lakkereren tar seg av den siste finpussen, men jeg forstår ikke hvorfor opprettern har slipt langt ut på døra. det kan vel ikke ha vært nødvendig ? :evil:

Posted: 15 May 2012, 16:40
by Rudolf
mojo-91 wrote: .....
men jeg forstår ikke hvorfor opprettern har slipt langt ut på døra. det kan vel ikke ha vært nødvendig ? :evil:
Det dørfeltet må vel lakkeres uansett ?
Ikke noe vits i å "spare" på slipinga da.

Erik

Re: mojo-91

Posted: 15 May 2012, 18:34
by Elanzer
stemmer det, må lakke hele døra over profilkanten midt på døra...
og etter lakkereren har vært der har han pussa det større før han lakker :wink:

Re: mojo-91

Posted: 15 May 2012, 18:39
by mojo-91
Tenkte kanskje det var tilstrekkelig å flekklakkere, jeg da. Hadde planer om å gjøre dette billigst og enklest mulig, da jeg planlegger total makeover om noen år likevel.