Page 12 of 65
Posted: 24 Aug 2008, 23:06
by Rudolf
Fred93LE wrote:Kom over denne 93le'en:

Ble slik ut etter at han lakka dashbordet og interiøret, satte på styling og lakka den i s2000 yellow.... Da kan du ikke klage på små tingene jeg har gjort
http://www.cardomain.com/ride/2675160/5
Helt meningsløst.
Her har han over en halv MILLION MX5/Miata med sort interiør å ta av.
Også må han på død og liv "konvertere" en LE og skryte av det etterpå.
Usigelig dumt.
Nettop derfor, så prøver jeg å fortelle så mange som mulig at det finnes biler som er sjeldne og som
noen ønsker å ta vare på som de er (eller har vært)
Jeg har funnet en annonse der Leopold var til salgs i 2007 (lå på Finn i mai 2007).
Her er et utdrag av teksten:
"
Billig mazda miata, trenger en del rep, perekt begynnelse for noen som vil bygge gatebil. ikke eu ok."
Jeg er svært glad for at bilen ble reddet, men det var "like før".
Erik
Posted: 25 Aug 2008, 12:15
by mojo-91
Jeg synes faktisk de bbs-felgene tar seg veldig godt ut uten navkapsel. Ser litt mer "ralley" ut.
hva er grunnen til at du ikke bytter om setene? Er de slitte?
Posted: 25 Aug 2008, 13:08
by HF-mx5T
en 93le er jo bare enda en mx da, men med andre farger og litt småforskjeller i utstyr.... hadde det vært en coupe, eller noe virkelig spesiellt, hadde jeg skjønt frustrasjonen..
det beste som har kommer fra le er faktisk endeledda til styringa som korrigerer litt bumpsteer på senkede biler..
så er jo ikke bare feil at de lager litt spesialmodeller .
Posted: 25 Aug 2008, 15:22
by mojo-91
Hei Rudolf.
Jeg vet du ønsker å holde bilen så original som mulig, men rød canvas-topp må du bare få deg !! dette ser bare så utrolig classy ut.
Hvis du gjør det så lover jeg å kanskje muligens vurdere Chaparral i gull

Posted: 25 Aug 2008, 17:10
by Rudolf
mojo-91 wrote:Jeg synes faktisk de bbs-felgene tar seg veldig godt ut uten navkapsel. Ser litt mer "ralley" ut.
Alt til sitt bruk
mojo-91 wrote:
hva er grunnen til at du ikke bytter om setene? Er de slitte?
Meningsløst å bytte siden ingen av setene er 100%.
Satser på en strøken bil, så da blir det nok omtrekking med tiden.
Denne gangen vil jeg imidlertid stille høyere krav til utførelsen.
Disse setene skal være ganske "stramme" for å se bra ut.
Erik
Posted: 25 Aug 2008, 17:29
by Rudolf
HF-mx5T wrote:en 93le er jo bare enda en mx da, men med andre farger og litt småforskjeller i utstyr.... hadde det vært en coupe, eller noe virkelig spesiellt, hadde jeg skjønt frustrasjonen..
det beste som har kommer fra le er faktisk endeledda til styringa som korrigerer litt bumpsteer på senkede biler..
så er jo ikke bare feil at de lager litt spesialmodeller .
Nittifem prosent av fasinasjonen min for 93LE har med
utseende å gjøre.
Det er det som gjør at jeg satset på denne bilen.
Jeg har alltid syns at sort med rødt interiør er styggpent, stilig og litt "harry" på en flott måte.
Med en gang du ser bilen, så vet du at det er en LE, det er "virkelig spesiellt" nok for meg
mojo-91 wrote:Hei Rudolf.
Jeg vet du ønsker å holde bilen så original som mulig, men rød canvas-topp må du bare få deg !! dette ser bare så utrolig classy ut.
Hvis du gjør det så lover jeg å kanskje muligens vurdere Chaparral i gull

Tankeleser !
(Løp og kjøp Chaparral i gull)
Jeg hadde vurdert å fravike kravet til orginalitet på to punkter:
Rattet og kalesjen.
Siden du "overtalte" meg til at rattet er "pent", så gir jeg meg selv "lov" til å vurdere soft-top i Maroon, som fargen heter.
Erik
P.S. Sjekk kombinasjonen dobbel eksos og air-dam bak. Uorginalt, men tøft.
P.S.2 Her hadde det ikke vært noe fint
uten hjulkapsler. Dette er søndagsbilen !
Posted: 25 Aug 2008, 18:03
by mojo-91
mon tro hvor man får tak i den hekkleppa? Det ser ut til at den ikke fortsetter på hver side av eksospottene. Mulig det er den originale som bare er kappet
Jeg skjønner ikke helt hva du mener med utførelsen angående setetrekkene. Mine er virkelig stramme og fine. Jeg mener du har den typen som har litt "folder" i Rudolf. Hvis du ikke velger folder så blir reultatet slik som mine. Men du skal kanskje ha det gjort hos en salmaker?

Posted: 25 Aug 2008, 18:15
by Rudolf
mojo-91 wrote:mon tro hvor man får tak i den hekkleppa? Det ser ut til at den ikke fortsetter på hver side av eksospottene. Mulig det er den originale som bare er kappet
Jeg skjønner ikke helt hva du mener med utførelsen angående setetrekkene. Mine er virkelig stramme og fine. Jeg mener du har den typen som har litt "folder" i Rudolf. Hvis du ikke velger folder så blir reultatet slik som mine. Men du skal kanskje ha det gjort hos en salmaker?

Tipper at hekkleppa er den orginale som bare er kappa.
Ser ut til at en bit er ramla av, ja (eller kappejobben er ikke ferdig)
Legger ved noen bilder fra LE-klubben sin diskusjon om setetrekk.
Eksempel på orginalt trekk i flott kvalitet "trommeskinn":
Eksempel på litt mer "slaskete" utførelse:

Skjønner .....
Erik
Posted: 25 Aug 2008, 18:45
by mojo-91
he he....blitt fin på det du

Posted: 25 Aug 2008, 20:27
by Hauk
HF-mx5T wrote:det beste som har kommer fra le er faktisk endeledda til styringa som korrigerer litt bumpsteer på senkede biler..
Er det en feature kun på 93 LE, eller ble den innført på alle modeller i ettertid?
(En dåre spør mer enn ti vise kan svare.)
Posted: 25 Aug 2008, 22:06
by arildh
Leste faktisk i dag at NB ikke har dette problemet men at disse kom på LE og 94 R-package. Blir ikke et reelt problem før man senker 12.5" ( Og kjører som et svin i krappe svinger ).
Posted: 25 Aug 2008, 23:34
by Rudolf
mojo-91 wrote:he he....blitt fin på det du

Blitt
erfaren, heter det ......
Erik
Posted: 25 Aug 2008, 23:39
by Rudolf
Hauk wrote:HF-mx5T wrote:det beste som har kommer fra le er faktisk endeledda til styringa som korrigerer litt bumpsteer på senkede biler..
Er det en feature kun på 93 LE, eller ble den innført på alle modeller i ettertid?
(En dåre spør mer enn ti vise kan svare.)
Aner ikke, noen som vet ??
arildh wrote:Leste faktisk i dag at NB ikke har dette problemet men at disse kom på LE og 94 R-package. Blir ikke et reelt problem før man senker 12.5" ( Og kjører som et svin i krappe svinger ).
Dette er interressant med tanke på at noen sier at understellet på NA og NB er identisk.
Noen som kan avkrefte/bekrefte dette ?
Erik
Posted: 26 Aug 2008, 00:52
by DrHolm
krengningshemmerne er ihvertfall forskjellige.
er en "bøy" på NB som gjør den bredere i festene. (forran)
NB sitt er også noe grøvere orginalt.(forran)
endeledda er festa med U.ledd på NA, L-ledd på NB (på nedre A-arm forran ihvertfall) og er kortere (forran, lik bak)
endeleddene er også gjennomgående på NA, ikke på NB.
demperne har og mindre dim. på NA
Posted: 26 Aug 2008, 02:46
by HF-mx5T
understellsgeometri skiller litt på na og nb, i motsetning til det folk flest tror.. tannstang er flyttet littegrann, og det er og noe med festepunkt på nedre bærearm foran. ingen store greier og deler går omhverandre i alle fall..
mener det er bare le og r pack som har andre endeledd org.. siden de er lavere? enn de fleste vanlige mxene