Page 118 of 152

Re: Re:

Posted: 02 May 2013, 14:51
by MX-Jon
Hauk wrote:Du som ikke er noen cab-fan burde skaffe en HT og punktsveise denne på. ;)
Som bonus får du sannsynligvis også en stivere bil og hakket bedre kjøreegenskaper. MX5'en er jo en bil som kler HT veldig godt. :D

Posted: 02 May 2013, 17:07
by Rudolf
Stalfa wrote:
Rudolf wrote:(Zipperless med glidelås)
Hvorfor vil du ha det?
Hauk og Ørnbjørn har i grunnen svart :wink:

I tillegg kan jeg nevne at man kan f.eks kjøre med ski tytende ut bakvinduet og/eller feste-arm for kamera.
Ja med en Zipperless Non-zip er mulighetene mange ............

De som var med å monterte kalesjen kunne også se en annen fordel med konstruksjonen.
Det blir dobbelt med stoff i "svingene" på kalesjen.
Det gjør at den får mindre skrukker og ser penere ut på bilen.

Den ekstra kanten jeg får ved siden av vinduene synes jeg også tar seg bra ut.

Image

Derfor ville jeg ha den designen.

Erik

Re: Re:

Posted: 02 May 2013, 18:22
by Stalfa
Hauk wrote:Du som ikke er noen cab-fan burde skaffe en HT og punktsveise denne på. ;)
Akkurat nå frister det veldig, og kan fort være eneste løsningen for å komme seg på sommerturen.
Jeg er lei hele kalesjen. Den hadde jeg liksom slått meg til ro med.
På den andre siden viste den seg å være morken, etter bare 5-6 år. Det synes jeg er rart.
Rudolf wrote:Derfor ville jeg ha den designen.
Det høres bra ut Erik.
Hva annet bør man bestille i tillegg til selve kalesjen og rainrailen? Strammekablene?
Jeg antar at det forenkler prosessen en del å bestille kalesjen med ferdig påmontert rainrail?
Noe jeg må huske på når jeg bestiller i fra Cabrioworld?

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 02 May 2013, 18:25
by Ørnbjørn
Strammekablar kan vera lurt, mine var i tre og fire bitar inni den gamle kalesja.

Posted: 02 May 2013, 22:57
by Rudolf
Stalfa wrote: Det høres bra ut Erik.
Hva annet bør man bestille i tillegg til selve kalesjen og rainrailen? Strammekablene?
Jeg antar at det forenkler prosessen en del å bestille kalesjen med ferdig påmontert rainrail?
Noe jeg må huske på når jeg bestiller i fra Cabrioworld?
Rainrail og strammekabler, da har du det du trenger.
Hils :wink:

Erik

Re:

Posted: 03 May 2013, 11:39
by Agility
Rudolf wrote:
atledreier wrote:........
Til banekjøring erfarer jeg at man ofte går ned litt i diameter og litt opp i profil. Billigere blir det i alle fall på den måten.
Ned i diameter på felg og opp i profil på dekk gjør at både felger og dekk blir lettere.
Ikke dumt det heller .... :wink:

Erik
Du skulle kjent 19" med 255/50 som jeg har på stridsvogna..., vi måtte være 2stk for å skifte hjul... :-D

Posted: 04 May 2013, 22:08
by Rudolf
Noe må man jo finne på .....

Rudolf skal få kjørt seg litt på Vålerbanen i morgen.
Da er det moro å gjøre litt endringer fra forrige banedag og se om det hjelper :roll:

Det siste året har jeg kjørt med R-package krengestag foran (velvilligst lånt bort av Beverly).
Beverly har kjørt med Racing Beat krengestag som er vesentlig stivere.

Nå har jeg tenkt å skru Beverly tilbake til 100% originalt R-package understell så derfor bytter jeg krengestag mellom de to bilene.
Senere har jeg tenkt at Rudolf skal bli utstyrt med coilover-settet fra Fat Cat Motorsport (som Beverly har nå).
Forvirret ? Ja det er jeg også :roll:

Sånn ble det seende ut med det røde Racing Beat Krengestaget:

Image

For anledningen er det utstyrt med justerbare end-links.
(bare for å psyke ut konkurrentene :wink: )

Vi gleder oss til i morgen.

Erik

Posted: 05 May 2013, 23:19
by Rudolf
Rudolf dro av banen, og Rudolf ble dratt av banen

Også i dag startet (og avsluttet) jeg kjøringen med litt Action !

Etter en liten pause i depot installerte jeg sønnen til Agility (Kristoffer) i passasjersetet som kartleser.
Etter få hundre meter dro jeg skikkelig av banen i første store sving (nordre sving) :shock:
Rudolf, Kristoffer og jeg havna godt ut i grushaugen så steinspruten sto.

Sånn går det når man ikke tar seg tid til å hente opp igjen varme i dekkene etter en pause.
Men ingen skade skjedd selv om bilen var full av jord og småstein.
Masse pukk hadde satt seg mellom felg og dekk på venstre side av bilen, og det tok litt tid å få plukket ut alt sammen.

Jammen glad jeg har ruglelakk på siden av bilen.
Den fikk testa seg i dag.
Det var bra at ikke Elanzer og Ove så meg ..... :lol:

Image

I dag kjørte jeg Ethanol (E85) og siden det ikke er noen (offisielle :wink: ) leverandører av illeluktende sprit på Hedemarken, så måtte varene fraktes i to Jerrykanner fra hovedstaden :shock:

Image

Ferska av Jon:

Image

Men ca. 70 runder krever sitt.

Plutselig !, midt på banen ! så var festen over !
Tomt for brennevin !

Banen ble stengt og Rescue-bilen sendt ut for å frakte festdeltagerne inn i depot.
Så da fikk jeg endelig testet den fine tauekroken :oops:
(gammelt bilde ...)

Image

Den funka fint, og jeg fikk etter hvert hjelp av Agility til å skaffe mere drikkevarer.

Alt i alt funka Rudolf veldig bra med det nye (?) krengestaget.
Perset rundetiden på denne banekombinasjonen med ca. tre sekunder siden forrige gang (i fjor sommer).

Det hjelper jo også en del med det nye setet og fire-punkt belter som gjør at jeg kan konsentrere meg mere om kjøringa.
Ikke bare jobbe med å klamre meg fast ....

Image

Flott dag på Vålerbanen.
Blir en stund til neste banedag etter Sommerturen, i juli.

Erik

Posted: 07 May 2013, 23:12
by Rudolf
Fyller på
.... med noen bilder fra NSK sine sider.

Her ser vi tydelig effekten av en av mine siste modifikasjoner.
Nemlig:
HVOR ER SJÅFØREN ?

Image

Jo DER var han gitt .....

Image

Man sitter vesentlig lavere i Sparco-stolen.
Det er nesten så lavt at bitte lille meg må ha pute :roll:

Men det fine er jo at tyngdepunktet (ca. 65 kg) kommer lavere ....

Erik

Posted: 12 May 2013, 23:22
by Rudolf
Mønstring

I år var det naturlig nok nystrigla Rudolf sin tur til å bli vårmønstret på Øvrevoll.

Image

Jeg valgte å stille med gateslicks, bøttesete, hjelm og reservehjul på koffertlokket for å vise at MX-5 er en ekte Ræserbil .....

Image

Denne fyren måtte prøve, og han godkjente bøttesetet .....

Image

Som vanlig var det mye folk og masse flotte biler til tross for litt grått vær.

Erik

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 13 May 2013, 16:13
by Agility
Apropo orntli ræcerbil...
Fant et arkivfoto fra Vålerbanen.... :lol:
Image

Posted: 13 May 2013, 17:10
by Rudolf
Agility wrote:Apropo orntli ræcerbil...
Fant et arkivfoto fra Vålerbanen.... :lol:
Ja, og siden vi er inne på flaue episoder;

På Vålerbanen sist, måtte jeg forlate banen ufrivillig tre ganger.
- En gang havnet jeg i grusfella så steinspruten sto ...
- En gang ble jeg svartflagga (ureglementert kjøring med sidevinduene nede)
- Og en gang ble jeg taua av (bensintom :oops: )

Slå den !

Erik

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 13 May 2013, 18:29
by Ørnbjørn
Eg blei frakjørt av ei stasjonsvogn?

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 13 May 2013, 22:39
by DanielHovdahl
Ørnbjørn wrote:Eg blei frakjørt av ei stasjonsvogn?
Da er det ihvertfall grunn til å finne seg et mørkt hjørne og innta fosterstilling...

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 13 May 2013, 22:47
by MX-Jon
Bare så synd at de fleste moderne stasjonsvogner kjører fletta av en gammel NA :oops:
Men jeg vil allikevel heller kjøre en gammel NA enn en ny stasjonsvogn :D