Page 120 of 152

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 22 Jun 2013, 08:53
by obi-one
Prydlig!
Med skruer med avstandsstykker; ville det ikke bli bedre kanalseparasjon og ørlite antydning til bass, dersom du tettet gapet mellom hver høyttaler og plastplata med en skumpakning? Da vil de ikke "søle" lyd over til hverandre...
Eller er designet slik også originalt?

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 22 Jun 2013, 08:54
by nope-mx5
Moro å se du valgte Focal i dørene :)
Det blir sjelden (aldri?) feil :)

-n

Posted: 22 Jun 2013, 15:20
by Rudolf
obi-one wrote:Prydlig!
Med skruer med avstandsstykker; ville det ikke bli bedre kanalseparasjon og ørlite antydning til bass, dersom du tettet gapet mellom hver høyttaler og plastplata med en skumpakning? Da vil de ikke "søle" lyd over til hverandre...
Eller er designet slik også originalt?
Et sted går grensen.
(eller kanalseparasjonen om du vil ....)

Erik

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 03 Jul 2013, 06:55
by Stalfa
Kan du poste et bildet av hvordan du tredde og festet innertrekket på kalesjen?

Hvordan "resonnerte" (siden bruksanvisningen ikke sier stort om akkurat dette) du deg frem til at det måtte være slik?

Posted: 03 Jul 2013, 23:59
by Rudolf
Stalfa wrote:Kan du poste et bildet av hvordan du tredde og festet innertrekket på kalesjen?

Hvordan "resonnerte" (siden bruksanvisningen ikke sier stort om akkurat dette) du deg frem til at det måtte være slik?
Akkurat nå er Rudolf veldig sliten etter en hektisk ettermiddag og kveld på Rudskogen.
Men i morgen er han kanskje i humør til å avsløre sine godt gjemte hemmeligheter.
Bilder kommer etter hvert ....

Erik

Posted: 05 Jul 2013, 16:55
by Rudolf
Litt om alkoholforbruk

På vei til Rudskogen på onsdag så fylte jeg opp Rudolf til randen med E85 på Statoil Rakkestad ca 10km fra Rudskogen.
Jeg nullstiller alltid odometeret når jeg fyller drivstoff.

Image

På vei hjem, stakk jeg innom for å fylle opp tanken på samme sted.
26.5 liter var det plass til.

Og hva sto det på odometeret ?
Jo, 101km.

Så ca. 3 liter på mila drikker Rudolf når han er på fest :shock:
... men så har vi det moro da ....

Erik

Re:

Posted: 07 Jul 2013, 20:38
by midget77
Rudolf wrote:
Så ca. 3 liter på mila drikker Rudolf når han er på fest :shock:
... men så har vi det moro da ....

Erik
Det var ikke all verden.

Hvor mye drikker han på en vanlig hverdagsettermiddagstur?

Posted: 07 Jul 2013, 22:04
by Rudolf
midget77 wrote:
Det var ikke all verden.

Hvor mye drikker han på en vanlig hverdagsettermiddagstur?
"Blandet kjøring".
Sprit: ca 1.3 l/mil
Bensin: ca 1.0 l/mil

Erik

Posted: 15 Jul 2013, 16:27
by Rudolf
Fyrrig Italiener

Må jo vise at det går bra med Montecarloen også.
Etter en lang vinter i garasjen med diverse reparasjoner, oppgraderinger og restaurering var det tid for prøvetur i helgen.

Image

Alt funket upåklagelig :D

Det rare er at man får en ny "fødsel" med denne bilen.
Etter syv år med MX5 har jeg blitt litt blasert og vant med at folk glaner.
Men oppmerksomheten som Montecarloen vekker, slår alt jeg tidligere har opplevd.

På min lille prøvetur i går, ble jeg oppsøkt av tre personer som ville prate og vite mer om bilen.
Og snu-faktoren er mye høyere en jeg er vant til.
Veldig hyggelig.

Men, fremdeles mye som gjenstår før bilen er "ferdig".
Det kan man lese mer om i denne tråden:
http://phpbblazzaroni.webcomputing.no/v ... f=6&t=4878

Erik

Re:

Posted: 21 Jul 2013, 00:58
by Legendary
Må si det frister med en italiener! Vakker doning. :)


Lurer forøvrig på en annen ting:
Rudolf wrote:Montering av Sparco Sprint V


Så er det bare å skru fast stolen med de originale boltene
Slik blir det seende ut bak stolen:
Nye belter på plass også.

Image
Glir skinnene enkelt bakover og over de bakre boltene som er festet i setebraketten, som er festet i gulvet? Har de samme Sparco-glideskinnene, men mine stopper når jeg bruker de orginale boltene . Med u.org. bolter uten skive, tar det fortsatt borti og er nærmest umulig å justere.

Posted: 23 Jul 2013, 00:38
by Rudolf
Legendary wrote: Glir skinnene enkelt bakover og over de bakre boltene som er festet i setebraketten, som er festet i gulvet? Har de samme Sparco-glideskinnene, men mine stopper når jeg bruker de orginale boltene . Med u.org. bolter uten skive, tar det fortsatt borti og er nærmest umulig å justere.
Ja, skinnene glir fint helt bakover.
Braketten er som du ser bøyd bakerst, og det er viktig hvor den er bøyd.

Image

Jeg så at det kunne bli et problem, derfor sørget jeg for at bøye-punktet ble slik at skinnen gikk klar av festebolten.

Erik

Posted: 28 Jul 2013, 22:41
by Rudolf
For mye Møllers Tran ?

... eller bare litt furting fordi Leopold har dradd sin veg ?

Uansett.
Dette var det jeg kom hjem med fra Rud(olf)skogen i dag.

Image

Forklaring ?
Ja, den kommer her:

Etter 10-15 runder i god stim med Rudolf, så sto dampen i været.
Koking, og blåst toppakning.

Selv etter nedkjøling boblet det friskt i ekspansjonstanken når jeg startet bilen.
Hvit røyk ut bak.
Altså ingen tvil, her var det bare å få fraktet Rudolf hjem, men ikke for egen maskin......

Men, man er jo medlem av NAF 8)
Etter litt prat med dem, kunne de imidlertid bekrefte at veihjelp kun gjelder frem til "nærmeste" verksted.
De var ikke enige i at nærmeste "kompetente" verksted var Sinsengarasjen Jug og Mekk.

Plan B:
Formannen i NSK hadde bilhenger :D
(men den hadde han tenkt å frakte sin Lotus 340 hjem med).

Men jeg er som alltid behjelpelig og tilbød meg galant å kjøre Lotusen hjem til Oslo.
Og det, selv om det var fare for regnbyger underveis.

Så derfor havnet altså Lotusen i Sinsengarasjen.
Og litt etterpå ankom Erling med Rudolf på slep.

Nå står Rudolf og venter på ny toppakning (og kanskje noen små modifikasjoner ...)
Jeg tror nok kanskje jeg skal gå tilbake til det forrige drevet på kompressoren, eller oppgradere kjølingen litt.
Her har det nok vært litt for mye Møllers Tran.

Å sånn går nu dagan.......
(fortsettelse følger ....)

Erik

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 28 Jul 2013, 22:57
by obi-one
Synd å høre!

For lite ekstra alkohol direkte i manifolden?
Gå over til Reodors innsprøyting etter klystermetoden?

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 28 Jul 2013, 22:58
by Ørnbjørn
Ingen dårlig løsning!

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 28 Jul 2013, 22:59
by Hauk
Får vi et utfyllende review/kvalifisert synsing av 340R da? :)