Page 16 of 30

Re: ND

Posted: 12 Oct 2015, 17:25
by Rudolf
Stalfa wrote:Åpen diff på bilen i videoen, eller hørte jeg feil?
Den hadde sperrediff.
2.0l Sport.

Du kan se spesifikasjonene her:
http://www.mazda.no/modeller/mazda-mx-5 ... og-priser/

Erik

Re: ND

Posted: 12 Oct 2015, 21:31
by Pelle
Hmmm!
12109054_545118895641066_1924764277864760393_n.jpg
12109054_545118895641066_1924764277864760393_n.jpg (74.6 KiB) Viewed 4895 times

Re: ND

Posted: 14 Oct 2015, 09:21
by Hyper Ado
Etter en testtur med Svigerfar, og så litt alene før jeg plukka opp dama en liten tur med Hegre sin ND må jeg si at jeg er meget fornøyd med denne bilen.
20151013_142717.jpg
Den kommende Svigerfar godkjente bilen som transportmiddel med dattera til kjerka :D

Setene passa meg akkurat nå. For ett år siden med de 20kg ekstra på baken jeg hadde da, hadde det gått men sansynligvis ville nok komforten ikke vert helt den samme. Men som 185 høy sitter en rimelig høyt i bilen synes jeg. Måtte litt frem med setet, og så legge ryggen bakover og få en lett henslengt bakoverlent kjørestilling for å se under speilet. Før jeg justerte setet slik måtte jeg bøye meg ned med hodet for å se ting skrått frem til høyre da jeg ikke så NOEN ting fremover i hele speilets bredde. Så for meg hadde det vært fint om det hadde vært mulig å heve/senke speilet litt. Med setejusteringen oppdaget jeg noe positivt som jeg har savnet på tidligere modellers seter. En slags "høydejustering" av fremre del av setet som gjør at når en sitter med beina lett krølla opp under rattstammen så får en støtte under lårene i fremre del av setet. Det mest ideelle hade jo vert en BMW-løsning hvor en kan trekke frem fremre del av setet, men det er det jo ytterst vå bilmerker som har.

Ellers la jeg merke til at når jeg akselererte godt på inn på motorveien virka det som om panseret flekset litt. men dette kan ha vert synsbedrag.

Jeg synes min bil lager for mye lyd, denne lager for lite lyd! Så sportseksos med litt mer brumming hadde nok stått høyt på ønskelista om jeg skulle være så heldig å eie en slik en gang.

Ellers så synes jeg at de lakkerte dørsidene på innsiden så flotte ut, men lurer litt på om det vil være mye gjenskinn i dem på fine solskinnsdager?? la ikke merke til noe skjemmende refleksoner på min tur men den var begrenset til ca 45 min kjøring.

Når jeg først nevner lakken, alle insider er matte og mangler klarlakk, snakk om å spare på vekten der en kan :D

Og til slutt, en kikk under panseret viste at de har "snudd maskinen" 180" fra NA/NB modeller hvertfall, innsug og eksos har byttet side. Ellers var motorrommet meget ryddig å fint. Hærlig å se en moderne motor som ikke er gjemt under et stort plastdeksel!!
20151013_165110.jpg
Har de sett litt på JR-CAI innsugene tro? innsuget er hvertfall flyttet frem til rette siden av maskinen så det får ren kald luft.

Re: ND

Posted: 14 Oct 2015, 15:03
by Stalfa
Setet-festet virker å være slik at jo lengre bak du har setet jo nærmere gulvet kommer du.

Re: ND

Posted: 14 Oct 2015, 17:01
by Alex M
Pelle wrote:Hmmm!
12109054_545118895641066_1924764277864760393_n.jpg
Vet ikke helt om jeg tror på dette. Morsomt å photoshoppe men hardtopløsningen fra NC kan jo så og si gli rett inn i ND så det blir nok løsningen.

Re: ND

Posted: 14 Oct 2015, 17:37
by Pelle
Alex M wrote:
Pelle wrote:Hmmm!
12109054_545118895641066_1924764277864760393_n.jpg
Vet ikke helt om jeg tror på dette. Morsomt å photoshoppe men hardtopløsningen fra NC kan jo så og si gli rett inn i ND så det blir nok løsningen.
Håper det!

Re: ND

Posted: 16 Oct 2015, 09:21
by Stalfa
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php? ... try3038873"

190 hp med eksos og mapping. Ikke dårlig

Re: ND

Posted: 20 Oct 2015, 16:38
by 2re
Stalfa wrote:Setet-festet virker å være slik at jo lengre bak du har setet jo nærmere gulvet kommer du.
Korrekt!

Re: ND

Posted: 22 Oct 2015, 18:48
by Steinar
Og da var en ND 2,0 sport prøvd i en halvtimes tid.
Greit nok med krefter, ligger OK på veien. Fikk noe av gokartfølelsen som NB'en hadde, nok takhøyde med taket nede.
Yes.
Hvorfor i hel%#?£ kan ikke Mazda bygge en MX med litt mere takhøyde.
Med taket oppe var det om mulig ennå mindre plass enn i NC'en.
(Har senka setebunnen på NC'en så takhøyden nå er sånn nogenlunde OK.)
Med seteryggen veldig skrått bakover og setet max tilbake til at jeg fikk plass til knærene satt jeg og berørte taket med bøyd nakke.
Muligens at setet kan senkes mere med en eller annen mekk. Tiden vil vise.
Begynner og miste litt interessen for ND. Vil kjøpe meg en nøkkelferdig bil neste gang som jeg slipper å modifisere mhp. takhøyde.

Steinar

Re: ND

Posted: 25 Oct 2015, 20:26
by Rudolf
Fiat Spider ?

Image

Erik

Re: ND

Posted: 25 Oct 2015, 20:57
by Pelle
Liker :D :D

Re: ND

Posted: 28 Oct 2015, 10:56
by baldus
image.jpeg
image.jpeg (55.9 KiB) Viewed 4479 times
Cobra ND? :D

Re: ND

Posted: 28 Oct 2015, 11:54
by Stalfa

Re: ND

Posted: 30 Oct 2015, 08:28
by 2re
Mazda kommer til å vise fra et par nye muligheter for ND på SEMA:

http://www.roadandtrack.com/car-shows/s ... is-making/

Fiat Spider?

Posted: 30 Oct 2015, 13:52
by Ove N
More important is what’s under the hood. We’re anticipating Fiat’s 1.4-liter turbo four with around 180 horsepower for the base engine, and the 1.7-liter turbo four from the Alfa Romeo 4C with 240 HP on the upmodel, probably Abarth-badged version.

http://jalopnik.com/2017-fiat-124-spide ... 1733363750

Men dette bør vel på en annen tråd :roll:

Image