Page 17 of 75
Re: Beverly
Posted: 30 Mar 2010, 18:16
by perri
Jeg tar av meg hatten, g

ratulerer.
Re: Beverly
Posted: 30 Mar 2010, 18:23
by 2re
GRATULERER!!!

Re: Beverly
Posted: 30 Mar 2010, 19:13
by Pelle
Da ble jeg broliget Erik (mtp Tysklandstur) Gratulerer.
Pelle
Re: Beverly
Posted: 30 Mar 2010, 19:44
by uggla
Very Nice!
GRATULERER!
Ser du allerede briljerer med uorg. hjul....
...nå er alt lov!
Re: Beverly
Posted: 30 Mar 2010, 19:45
by midget77
Gratulerer!
Re: Beverly
Posted: 30 Mar 2010, 20:21
by LoKi
Dette må være ny rekord på en prosjekt-tråd.
Først etter 17 sider er det skilt på kjerra
Grattis!!

Re: Beverly
Posted: 30 Mar 2010, 21:41
by Agility
Re: Beverly
Posted: 30 Mar 2010, 22:42
by arildh
Veldig bra og ikke veldig overraskende med tanke på innsatsen som har blitt gjort her.
Vil noe av arbeidet ditt hos VEGvesenet komme andre som har planer om import av MX fra statene til gode ?
Tenker da på om du nå har dokumentert dette for ALLE amerikanske NA Miata hvor andre kan referere til denne saken og papirer ?
Eller må alle igjennom samme mølla med idioti og byråkrati ?
Posted: 30 Mar 2010, 23:18
by Rudolf
arildh wrote:Veldig bra og ikke veldig overraskende med tanke på innsatsen som har blitt gjort her.
Vil noe av arbeidet ditt hos VEGvesenet komme andre som har planer om import av MX fra statene til gode ?
Tenker da på om du nå har dokumentert dette for ALLE amerikanske NA Miata hvor andre kan referere til denne saken og papirer ?
Eller må alle igjennom samme mølla med idioti og byråkrati ?
Mye (alt ?) arbeidet er i grunnen gjort nå.
Jeg tar imidlertid forbehold vdr. Mazdaspeed, men en Miata bør kunne tas inn uten videre problemer nå.
Jeg har allerede flere henvendelser på PM og e-post som jeg skal prøve å svare på så fort jeg kan.
Minner imidlertid om at folk ikke kan ta kopi av mine papirer (men må skaffe seg egne), jeg forteller gjerne om hvordan.
Erik
Posted: 30 Mar 2010, 23:20
by Rudolf
uggla wrote:Very Nice!
GRATULERER!
Ser du allerede briljerer med uorg. hjul....
...nå er alt lov!
Mere originale hjul, skal du vel lete lenge etter ....
Takker forøvrig alle for hyggelige tilbakemeldinger
Erik
Posted: 30 Mar 2010, 23:33
by Rudolf
Toppløs dame observert i 170 km/t på Grorud !!
.......også med prøveskilter da gitt
Dagen måtte jo feires (ikke med is ...), så hvorfor ikke litt innendørs råkjøring ?
Kjøringen gikk fint og både tredje og fjerde gir ble tømt til turtallsperra (maks fart 170.35 km/t).
Bosch-dynoen er satt opp etter DIN 70210 og utlest effekt er dermed ganske konservativ (i forhold til SAE)
Effekt og moment er målt på bakhjula, men tap i drivverket er beregnet og effekt/moment på veivakselen er det som vises på kurven.
Nydelig momentkurve forøvrig
Erik
Re: Beverly
Posted: 30 Mar 2010, 23:34
by Stehu
Jeg må bare spørre, siden den versjonen av miata du har er veldig interessant! Hvor mye kostet bilen totalt før det var skilt på den? Ta det gjerne på PM

Jeg skal ikke nevne det til noen

Re: Beverly
Posted: 30 Mar 2010, 23:35
by uggla
Hehe.
Vel joda, men i følge papiret du viste, har bilen du har fått godkjent 5,5 tommer brede felger som standard.
Så de 6 tommer brede hollowspoke-felgene der er vel trimming...
*spikke flis*
PS. Men altså skulle det ikke vært 14x6 som std. i vognkortet på 94-97 modellene?
Re: Beverly
Posted: 30 Mar 2010, 23:38
by uggla
Moro med fart!
Er det noe håp for andre medlemmer å teste den dynoen der?
Mot $$$/£££ selvfølgelig.
Posted: 30 Mar 2010, 23:48
by Rudolf
Stehu wrote:Jeg må bare spørre, siden den versjonen av miata du har er veldig interessant! Hvor mye kostet bilen totalt før det var skilt på den? Ta det gjerne på PM

Jeg skal ikke nevne det til noen

Bilen har kostet meg i underkant av kr. 85.000,- nå, med alle avgifter betalt (ikke årsavgift).
......og da har jeg hatt gratis leiebil på USA-turen min (og hyggelig reisefølge)
uggla wrote:Hehe.
Vel joda, men i følge papiret du viste, har bilen du har fått godkjent 5,5 tommer brede felger som standard.
Så de 6 tommer brede hollowspoke-felgene der er vel trimming...
*spikke flis*
PS. Men altså skulle det ikke vært 14x6 som std. i vognkortet på 94-97 modellene?
Jammen meg har du rett gitt !
.... lurer på om jeg skal om-registrere den jeg
uggla wrote:Moro med fart!
Er det noe håp for andre medlemmer å teste den dynoen der?
Mot $$$/£££ selvfølgelig.
Kanskje det, kanskje ......
(det får vi ta etter hvert ...)
Erik