Page 18 of 152

Posted: 20 Apr 2008, 20:29
by Vegard
:D bra bilder!

Blei veldig bra med BBS felgene!

Intriøret ditt blei også veldig bra, med matchende lys og dobbel din spiller.

Posted: 20 Apr 2008, 22:26
by Rudolf
Vegard wrote::D bra bilder!

Blei veldig bra med BBS felgene!

Intriøret ditt blei også veldig bra, med matchende lys og dobbel din spiller.
Takker og bukker ....
Erik

Posted: 21 Apr 2008, 08:50
by TurboLag
uten tvil en fin bil du har Erik :)

Posted: 23 Apr 2008, 20:07
by Rudolf
Sprekere Rudolf !

Gjettekonkurranse !

Jeg har gjort en modifikasjon som har gjort Rudolf sprekere !
(117 Hk minst)
Modifikasjonen er helt usynlig.
(viktig for en orginalfreak, må vite :) )

Hva har jeg gjort ?

Erik

Posted: 23 Apr 2008, 20:10
by tness
tja, lettere felger?
eller letta svinghjul?

Men den orginale DIN radioen er vel noe tyngre en Sony'en du slogte til meg, kanskje denne spiser opp den ekstra spruten du har fått :)

Posted: 23 Apr 2008, 20:12
by Rudolf
tness wrote:tja, lettere felger?
eller letta svinghjul?

Men den orginale DIN radioen er vel noe tyngre en Sony'en du slogte til meg, kanskje denne spiser opp den ekstra spruten du har fått :)
Begge deler er synlig.
Ja, jeg måtte kompensere for den tunge nye radioen :)

Prøv igjen ...

Posted: 23 Apr 2008, 20:17
by Steinar
Kasta ut innmaten i luftfilteret?
(Forresten: Letta svinghjul er vel ikke synlig, og ikke gir det flere hester heller.)

Steinar

Posted: 23 Apr 2008, 20:23
by Rudolf
Steinar wrote:Kasta ut innmaten i luftfilteret?
(Forresten: Letta svinghjul er vel ikke synlig, og ikke gir det flere hester heller.)

Steinar
Å nei !
Hvis jeg hadde åpna luftfilteret så ville jeg ha sett at det var uorginalt inni.
(Samma med svinghjulet).

Nei, feil igjen :wink:

Posted: 23 Apr 2008, 20:28
by Steinar
Fortell,fortell, før vi dør av spenning.

Steinar

Posted: 23 Apr 2008, 20:36
by Rudolf
OK da :)

Rudolf har konvertert !

Fra 10 grader til 14 grader tenning.
http://www.mx5oc.co.uk/articles/viewarticle.aspx?id=17

Det er sikkert mange som har gjort det samme ?
(Eller det var allerede gjort før dere kjøpte bilen)

Men det virker !!
Merkbar foskjell :) Livligere :) Morsomt :)

Det har vært skrevet lite om emnet og jeg hører gjerne om andres erfaringer.

Erik

Posted: 23 Apr 2008, 21:02
by Steinar
Det er skrevet masse om emnet på http://www.mx5.de/ .
Spesielt for en tre-fire år siden var dette et heftig diskusjonstema. Konklusjonene var vel omtrent som du selv har funnet ut selv: Bedre bunndrag og muligens en hest eller to på toppen.
Står også en beskrivelse hvordan du gjør dette både for NA of NB.
(På NB må du borre et nytt hull i sensoren som sitter ved svinghjulet for å flytte denne 4 grader.)
Har tenkt mye på å gjøre dette selv, men har liksom ikke kommet i gang. Av og til frister sofaen litt mye.

Steinar

Posted: 23 Apr 2008, 21:10
by Rudolf
Steinar wrote:Det er skrevet masse om emnet på http://www.mx5.de/ .
Spesielt for en tre-fire år siden var dette et heftig diskusjonstema. Konklusjonene var vel omtrent som du selv har funnet ut selv: Bedre bunndrag og muligens en hest eller to på toppen.
Står også en beskrivelse hvordan du gjør dette både for NA of NB.
(På NB må du borre et nytt hull i sensoren som sitter ved svinghjulet for å flytte denne 4 grader.)
Har tenkt mye på å gjøre dette selv, men har liksom ikke kommet i gang. Av og til frister sofaen litt mye.

Steinar
Bra tips !

Jeg fant en artikkel her:
http://www.mx5.de/html/hauptteil_zundze ... ellen.html

Jeg er overrasket over den gode effekten ja, anbefales :)

Erik

Posted: 23 Apr 2008, 22:06
by DrHolm
kult at du gir Rudulf litt mere drag. :D

noen som veit om en "How To" til '99 NB 1.8?

Posted: 23 Apr 2008, 22:29
by Rudolf
DrHolm wrote:kult at du gir Rudulf litt mere drag. :D

noen som veit om en "How To" til '99 NB 1.8?
Og enda litt mer er på vei ......
(lovlige greier :) )

Skal vi se her..... NB .....
http://www.mx5.de/html/zundzeitpunkt_nb_verstellen.html

Vielen glück :)

Erik

Posted: 23 Apr 2008, 22:41
by Rudolf
DrHolm wrote:kult at du gir Rudulf litt mere drag. :D

noen som veit om en "How To" til '99 NB 1.8?
Jeg ser at Dr. Bob i MX-5 owners club skriver:

"Note that Mk 2 models have adaptive timing with a knock sensor,
and the timing cannot be adjusted by this method,
in fact there is little point in adjusting the timing at all on normally aspirated Mk 2 models."


http://www.mx5oc.co.uk/articles/viewarticle.aspx?id=17

Så ikke veit jeg om modden egner seg til NB ?

Erik