Page 19 of 75
Re: Beverly
Posted: 02 Apr 2010, 23:46
by ///Moe
Hadde vært gøy å trykt på tuta og fått airbagen i trynet

Posted: 03 Apr 2010, 00:43
by Rudolf
///Moe wrote:Hadde vært gøy å trykt på tuta og fått airbagen i trynet

Vurderte litt å lage en kobling mot tyverialarm.
Etter 10min. så får den uærlige en liten "overraskelse".
(men blir vel litt voldsomt kanskje

)
Erik
Re: Beverly
Posted: 03 Apr 2010, 12:11
by fa10
fint med ny ratt, ser mye nyere ut innvendig. er ikke spess fan av de gamle ratta

Re: Beverly
Posted: 03 Apr 2010, 19:55
by Hyper Ado
Først å fremst gratulerer med Godkjent bil uten restriksjoner. Jeg leser med stor interesse de tre tråden om bilene dine. Fortsett i samme stilen med denne bilen så får vi andre masse godt lesestoff.
Som regel så pleier jeg bare lese innleggene i slike tråder og være fornøyd med det. Men akkurat den rattmodden du gjorde nå fikk meg interressert. jeg har lenge vurdert å bytte mitt gamle firkanta ratt i ett nyere fra Raid HP i tyskland, da disse ser mye finere ut OG har airbag. Men denne modden med å sette på ett NB ratt ble fint og kan sansynligvis være en mye billigere løsning med å holde utkik på Ebay osv.
Har du en link til en tråd som forteller hvordan en modifiserer ett NB ratt til å passe i en gammel NA, og evt hva andre deler enn ett ratt og litt god tid med verktøy som må til for å få dette til?
H A
Re: Beverly
Posted: 04 Apr 2010, 21:35
by Rudolf
Hyper Ado wrote: Men denne modden med å sette på ett NB ratt ble fint og kan sansynligvis være en mye billigere løsning med å holde utkik på Ebay osv.
Har du en link til en tråd som forteller hvordan en modifiserer ett NB ratt til å passe i en gammel NA, og evt hva andre deler enn ett ratt og litt god tid med verktøy som må til for å få dette til?
Hvis du skal kjøpe på eBay så vær klar over at ratt med airbag ikke er lovlig flyfrakt.
(bomber i fly er ikke så populært ...)
Jeg er vil understreke at INGEN har testet at airbagen i et NB ratt virkelig funker på en NA.
(mye søl og bråk for å teste det ....

)
Jeg vil heller ikke gå god for noen av de "lure-koblingene" jeg har gjort hvis andre ønsker å gjøre det samme.
Altså: PÅ EGET ANSVAR !
Her er noen bilder:
http://picasaweb.google.com/stevenmcafe ... AnNAMiata#
Og her er en god "writeup":
http://forum.miata.net/vb/showthread.ph ... eel+airbag
Men jeg har ikke fulgt denne fullt og helt..
Jeg brukte kontakten fra den originale airbagen og monterte den på den nye.
Grunnen til det er at kontakten inneholder en kortsluttningsfunksjon som kobler sammen de to ledningene til airbagen når kontakten blir plugget ut.
Det er virker som en god løsning, så jeg valgte å beholde den.
Igjen ....
... minner om at airbag er en bombe og det smeller friskt, når den "går av".
Erik
Re: Beverly
Posted: 04 Apr 2010, 21:47
by Vegard
Rattet blei knall bra, hvorfor Mazda skulle spare inn penger akkurat der og sette i et så stygt ratt er bare kjipt...
FCM oppsettet ditt blir nok knall bra! ENVY.
Men jeg får vel bare montere airbag ratt, sprenge det mens jeg kobler å saksøke Erik.

Re: Beverly
Posted: 04 Apr 2010, 21:53
by DrHolm
Hmm.. FCM er notert.
Blir damen å se på G.moen om noen uker?
Posted: 04 Apr 2010, 22:06
by Rudolf
DrHolm wrote:Hmm.. FCM er notert.
Blir damen å se på G.moen om noen uker?
Kanskje det .... ?
Erik
Posted: 04 Apr 2010, 22:20
by Rudolf
Spylertank
.... er jo like greit å få litt unna veien.
(...slik som det er på noen biler med ABS)
Vi putter'n i forskjermen tenker jeg.
Alt er gjort klart i karosseriet, bare å skru.....
Så da blir påfyllingstuten her:
Åsså blir det masse ledig plass her:
Og her trengs det også en vask ser jeg.
Avslørende med hvit bil gitt.
Erik
Re: Beverly
Posted: 04 Apr 2010, 22:53
by EatonMiata
Den var ikke dum! Hvor fikk du tak i den braketten da - det er vel ikke den samme som festet den under panseret går jeg ut fra? Det hele så veldig bra ut - vurderer water injection for MP62 kompressoren i stedet for air/air intercooler, og den "ledige plassen" hadde vært perfekt for tanken i den forbindelse.
Posted: 04 Apr 2010, 23:15
by Rudolf
EatonMiata wrote:Den var ikke dum! Hvor fikk du tak i den braketten da - det er vel ikke den samme som festet den under panseret går jeg ut fra? Det hele så veldig bra ut - vurderer water injection for MP62 kompressoren i stedet for air/air intercooler, og den "ledige plassen" hadde vært perfekt for tanken i den forbindelse.
Brakettene og dekselet kjøpte jeg hos Ullern Bil
Helt grei pris.
Tanken derimot er dyr (overalt).
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... ts_id/1209
Jeg fant en (etter noe leting) på eBay.
Problemet er at tanken ofte faller i bakken, etter at festene har rusta opp.
Derfor er de vanskelige å få tak i brukt.
Erik
Re: Beverly
Posted: 04 Apr 2010, 23:22
by EatonMiata
Takk for info Erik. Og - hva du vet - og får til - må si jeg er imponert. Du er jo allerede et levende leksikon innenfor MX5/Miata! kjekt å ha slike folk å spørre til råds

Re: Beverly
Posted: 04 Apr 2010, 23:53
by Ove N
EatonMiata wrote:Takk for info Erik. Og - hva du vet - og får til - må si jeg er imponert. Du er jo allerede et levende leksikon innenfor MX5/Miata! kjekt å ha slike folk å spørre til råds

Den støtter jeg også fullt!
Lenge leve Erik, Rudolf, Leopold og damen Beverly!
Re: Beverly
Posted: 05 Apr 2010, 10:41
by midget77
Du vet sikkert at det er en fin radio til salgs på e-bay. Du har jo standardradio i denne
http://tinyurl.com/yk55qty
Re: Beverly
Posted: 05 Apr 2010, 19:28
by mussa
Fy flate her skjer det mye på kort tid ja!!

Har du sett hvordan det orginale rattet i denne bilen ser ut under trekket som er sydd(??) på?