Page 20 of 75
Posted: 05 Apr 2010, 22:18
by Rudolf
midget77 wrote:Du vet sikkert at det er en fin radio til salgs på e-bay. Du har jo standardradio i denne
http://tinyurl.com/yk55qty
Takk for tipset, men jeg tror jeg har nok
(En i Leopold og tre på hylla ....)
Men i Beverly skal jeg nok ha en "moderne" Double-Din.
Erik
Posted: 05 Apr 2010, 22:20
by Rudolf
mussa wrote:Fy flate her skjer det mye på kort tid ja!!

Har du sett hvordan det orginale rattet i denne bilen ser ut under trekket som er sydd(??) på?
Nei, det har jeg ikke.
Men R-package ble ikke levert med skinnratt (hvis det var det du tenkte på).
Erik
Posted: 07 Apr 2010, 23:57
by Rudolf
Rent og pent .....
Jeg måtte jo en tur opp i bensintanken for å inspisere litt også.
Og baki der så det jo veldig bra ut.
Men bensinpumpa var litt gul, så den skifta jeg til en som er blank og fin (og litt større).
Her er den nye montert.
Erik
Posted: 10 Apr 2010, 23:18
by Rudolf
Har man sagt A så må man si B .....
(B for Bensin)
Siden jeg har ny (litt større) bensinpumpe, så må jeg jo ha noe som kan ta i mot all bensinen også ...
Litt større dyser (Denso) med litt andre kontakter er anskaffet.
Så har jeg fått tak i en ekstra kabelmatte (for bensindyser) der jeg har loddet inn de nye kontaktene.
Dermed har jeg det originale i behold (øverst på bildet).
Og plugger inn det nye i stedet (nederst).
Og siden jeg styrer så fælt med bensinen, så er det jo artig å måle resultatet også.
Så en Inovate LC-1 bredbåndslambda med tilhørende instrument (XD-16) er klar for montering.
Så nå slipper Beverly å bli (for) tørst.
Erik
Posted: 10 Apr 2010, 23:26
by Rudolf
Ikke alltid at moderne løsninger er det beste.....
I 94, da 1.8l motorene kom, så monterte Mazda den dumme nye oljetrykkmåleren.
Den nye har bare en av/på funksjon, og viser ikke det reelle oljetrykket.
Den nye giveren er i realiteten en trykkbryter.
Det er den lille dærten mitt på bildet.
Så den skiftet jeg ut med en skikkelig trykkmåler plukket fra en "gammel" 1.6l motor.
For at dette skal funke, så må man også skifte ut viserinstrumentet.
Så nå har jeg mye bedre kontroll på oljetrykket.
Erik
Re: Beverly
Posted: 11 Apr 2010, 13:06
by Stehu
jeg begynner å mistenkte noen turbo planer her nå.... Større bensinpumpe og dyser? bredbåndslambda? Hmmmm
Posted: 11 Apr 2010, 22:01
by Rudolf
Stehu wrote:jeg begynner å mistenkte noen turbo planer her nå.... Større bensinpumpe og dyser? bredbåndslambda? Hmmmm
Jeg tror du er helt tullerusk
ALDRI noen Turbo i Beverly nei.
..... jeg driver bare å forbereder for å putte oppi denne her:
Erik
Re: Beverly
Posted: 11 Apr 2010, 22:11
by Fatboy
8 bensindyser jo... Opplagt svar

Re: Beverly
Posted: 11 Apr 2010, 22:23
by DrHolm
En Vri8er?

Re: Beverly
Posted: 11 Apr 2010, 22:42
by Steinar
Flott Erik, blir vel den første Miataen med rekke-6-er. (Og 4 bensindyser?)
Ittnå e umulig.
Re: Beverly
Posted: 11 Apr 2010, 22:50
by mussa
Ser ut som du har plass til tverrstilt El-bil oppi motorrommet også??

Eller er det en 50cc som står bak der..?
Posted: 11 Apr 2010, 22:53
by Rudolf
mussa wrote:Ser ut som du har plass til tverrstilt El-bil oppi motorrommet også??

Eller er det en 50cc som står bak der..?
Det er en El-bil ja.
Skal være donor til et (annet) spennende prosjekt på Grorud-verkstedet.
Erik
Posted: 11 Apr 2010, 23:38
by Rudolf
Mere jåleri ...
I løpet av vinteren har det blitt litt shopping av stasj til Beverly
F. eks. den kjekke NB-vindavviseren og krom innstegslister (fra en Eunos)
Vindavviseren skal være mulig å få plassert selv om jeg har "brace-bar" mellom beltetårnene.
Erik
Posted: 13 Apr 2010, 22:59
by Rudolf
Enda mere ekstrautstyr ......
Da var omsider skiltene (fra Lakselv

) på plass.
Etter at jeg har blitt en kløpper på "EU-adaptere", så modifiserte jeg USA-braketten foran og den ble jo helt grei den ?
Modifiseringen bak, snakker vi ikke så mye om ....
Erik
Re: Beverly
Posted: 14 Apr 2010, 08:19
by inglar
Så det ble ingen tur i brødristern nei.