Spesiell MX-5 NA til salgs

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Post by mojo-91 »

Jeg synes eieren av denne bilen får alt for mye pepper av folk på forumet her.
Bilen er tross alt ikke lakkert i lilla perlemor og stylet opp med vinge fra Torshov bilrekvisita, og sølvfarga tribal grafikk utover panseret. Bilen er svært gjennomført, og det ligger tydeligvis mange lange timer bak denne jobben. Om man liker det man ser eller ikke, får være opp til hver enkelt, men man kan jo la være å slenge ut for mye "høgg". Mx-5 er en rimelig og kul bil, med masse potensiale for modifikasjoner. Om man ønsker en lambo, men kun har råd til en gammel mx, så ser jeg null problem i om vedkommende har lyst å bruke tid og penger på å modde så langt vedkommende vil. Så lenge det er gjennomført! Og det er det :P

Om jeg liker det er en helt annen sak.
Jeg synes f.eks denne er rå! Selv om det ikke er noe igjen av det originale ytre:

Image
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
User avatar
Terondo
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 213
Joined: 25 Aug 2008, 09:20
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Terondo »

Det er greit at folk har forskjellige meninger, og det må også være greit å si sin mening om et bygg som dette.

Dersom eier av bilen holder på å selge den, ser jeg ikke helt problemet med å komme med litt konstruktiv kritikk.

Det er jo uten tvil et prosjekt som har tatt mye tid og ressurser, men rent estetisk synes jeg ikke utseende er helt der det bør være. En original NA har potensiale for å sminkes litt penere, og det vet jeg at mange her inne også mener. Det samme gjelder NB.

En god styling beholder symetrien rundt bilen. Denne bilen har ikke beholdt symetrien. Fronten har blitt for stor i forhold til resten av bilen. Hovedlyktene er også for stor. Er enig i at faste lykter ser bedre ut enn vippelykter, men man burde valgt noen som var endel mindre, evt. penere vippelykter, gjerne RX-7.

Hekken var ikke ille. Den kler bilens styling godt. Og også positivt at front, sideskjørt og hekk går like langt ned. Det er vel der de fleste driter seg ut, og bare kjører en svær frontfanger og ingen skjørt og hekk som tilsvarer den svære fronten.

Interiøret var ikke ille. Slik bilen ser ut ellers er interiøret passende. Ikke at jeg er så veldig tilhenger av lakkering inni bilen, men for all del, ille er det ikke. Positivt med nye seter.

Synes fortsatt stylingen bør matche ytelsen. Noe det ikke gjør i dette tilfellet.

Mer objektiv enn dette kan jeg ikke være. Og jeg er ikke en som MÅ ha en MX-5 original for å "godkjenne" den. Det viktigste er at det ser bra ut. Og det er svært svært mange MX-5'er her inne som gjør det. Mazda har gjort en god jobb i utgangspunktet, og det er ikke så veldig mye som "må" gjøres for at det skal se pent ut.

Så objektivt skal den få terningkast [···]+
Etter mine preferanser holder det fortsatt ikke til mer enn [ : ]
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
User avatar
Tommen
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 461
Joined: 04 Jul 2007, 20:21
Medlemsnummer: 984
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Tommen »

Klarer ikke la være og kommentere her...

Først og fremst bukker meg i støvet for "Thomas". For en fantasi og kreativitet.
Er ikke mange som tør og ta den helt ut. Synes det er tøft at han har tatt den helt ut. Regner med at han har høstet mye erfaring på ombygging og styling etter dette prosjektet.

(Ble litt for "overkill" for min smak, selv om jeg liker spesielle biler som ikke ser lik ut som alle andre sin)

8)
MX5 NB GTR 1,8 - 99mod
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Mx5 NB HERO 1,8 sport 03mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod
x- Datsun Cherry 1,2 79 mod

HERO http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16141
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Post by Kolbotn »

Jeg liker ikke utseendet han har valgt på bilen, men takk gud for at vi alle har forskjellige likes, hadde vært kjedelig om alle bilene våre hadde vært like...
og man må jo bare sette pris på hvor mye tid som er lagt ned i å bygge om denne bilen....
jean-eric
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 351
Joined: 21 May 2008, 11:19
Medlemsnummer: 811
Location: Oslo
Status: Offline

Post by jean-eric »

Det er flott at folk har annerledes biler og alt det der, men så er ikke den bilen en MX-5 lengere heller...
-1998 BRG Mazda MX-5 NB 1.6 110 hk
x 1992 BRG Mazda MX-5 NA 1.6 116 hk.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Jeg synes det ser ut som det har vært en god tanke bak,
men det er blitt litt for ekstremt..

Hadde man tonet ned fronten kunne det vært bra, trur eg jaffal :)

Men som sagt før.. det eneste som betyr noe er jo at eieren liker den ;)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

ser ut som å vær veldig bra og gjennomført arbeid. men not my cup of tea:)
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
AOB
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 597
Joined: 11 Jun 2006, 02:00
Status: Offline

Post by AOB »

glaibilenmin wrote:ser ut som å vær veldig bra og gjennomført arbeid. men not my cup of tea:)
Veldig enig!

Synes de som faktisk tar seg tid til slikt og bruker penger på dette skal ha for det!
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
noekult
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 143
Joined: 12 Apr 2009, 21:39
Location: Tiggerstaden
Status: Offline

Post by noekult »

Jeg forventa meg noe stygt men denne er den styggeste MX-5en jeg har sett hvertfall........................... Bare min mening.

Skal vi få lov til å si at noe er fint, skal vi ha lov til å si om noe er stygt også...

Gjennomført kudos, men utover det, meh.
1993 LE solgt.
noekult
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 143
Joined: 12 Apr 2009, 21:39
Location: Tiggerstaden
Status: Offline

Post by noekult »

mojo-91 wrote:Jeg synes f.eks denne er rå! Selv om det ikke er noe igjen av det originale ytre:

Image

Åh!!!!! Nesten forelska! Mer informasjon? Nettbutikk osv? En sånn banebil må jo være noe av det kuleste å ligge i svingene med :D :D Fantastisk.
1993 LE solgt.
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

noekult wrote:
mojo-91 wrote:Jeg synes f.eks denne er rå! Selv om det ikke er noe igjen av det originale ytre:

Image

Åh!!!!! Nesten forelska! Mer informasjon? Nettbutikk osv? En sånn banebil må jo være noe av det kuleste å ligge i svingene med :D :D Fantastisk.
Det er en Pitcrew ombygging.
Mener å huske at det kitet er seriøst dyrt.
Bare fronten ligger på $2800 i Usa.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

det er akurat likt å ligge i svingene med en pitcrew stylet mx5 , som en orginal mx5, fler burde prøve det med orginal bilen, før de fabler om å bygge en race bil som ikke ser ut som mx5 mer. ;)
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Post by Kolbotn »

User avatar
PetterHG
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 160
Joined: 14 Aug 2005, 02:00
Medlemsnummer: 513
Location: Oslo
Status: Offline

Post by PetterHG »

Ikke helt min stil... men... Kul og det er virkelig artig at noen gjør slikt! Dette skiller seg ut i en grå "bilists hverdag! Og slikt varmer hjertet!!! 8-D

Det ser nå ut til at han har gjort et godt arbeid.
Frykten med slikt er at det lett går rust i sveiseskjøter. Det er nok en del av dette der. Dette vil derfor måtte bli en ren sommerbil.
Petter HG
Medlem: 513
Oslo
'98-NB (Nytt 2008: Skreddersydde skinn seter! Flott jobb, Tor340!!)
"... bare en død fisk følger strømmen..."
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Post by LoKi »

Ros:
Fantastisk jobb med ombyggingen, gjennomført og lekker utførelse. Å bygge en custom front som det der tar tid, og personlig digger jeg lambo-dørene.
Hattehyllen var rett og slett dritlekker.

Ris:
Bilen ser ut som en stylet Celica foran, og en MX5 bak. Den mangler liksom.. sammenheng. Det blir for lite kontinuitet i utseendet. Hvis hele bilen var custom, så hadde det blitt noe annet. Dette blir som den Limoen Captain Slow bygget i Top Gear.. Saab i ene enden og Alfa i andre.

Men i bunn og grunn, fantastisk jobb, selv om jeg ikke er enig i utseendet på sluttproduktet. Hvem som enn bygget denne bilen vet hva han gjør.

(Uttalelsene er med forbehold om at bilen faktisk henger sammen :))
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Post Reply