Spesiell MX-5 NA til salgs
Moderator: Styremedlemmer
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Jeg synes eieren av denne bilen får alt for mye pepper av folk på forumet her.
Bilen er tross alt ikke lakkert i lilla perlemor og stylet opp med vinge fra Torshov bilrekvisita, og sølvfarga tribal grafikk utover panseret. Bilen er svært gjennomført, og det ligger tydeligvis mange lange timer bak denne jobben. Om man liker det man ser eller ikke, får være opp til hver enkelt, men man kan jo la være å slenge ut for mye "høgg". Mx-5 er en rimelig og kul bil, med masse potensiale for modifikasjoner. Om man ønsker en lambo, men kun har råd til en gammel mx, så ser jeg null problem i om vedkommende har lyst å bruke tid og penger på å modde så langt vedkommende vil. Så lenge det er gjennomført! Og det er det
Om jeg liker det er en helt annen sak.
Jeg synes f.eks denne er rå! Selv om det ikke er noe igjen av det originale ytre:
Bilen er tross alt ikke lakkert i lilla perlemor og stylet opp med vinge fra Torshov bilrekvisita, og sølvfarga tribal grafikk utover panseret. Bilen er svært gjennomført, og det ligger tydeligvis mange lange timer bak denne jobben. Om man liker det man ser eller ikke, får være opp til hver enkelt, men man kan jo la være å slenge ut for mye "høgg". Mx-5 er en rimelig og kul bil, med masse potensiale for modifikasjoner. Om man ønsker en lambo, men kun har råd til en gammel mx, så ser jeg null problem i om vedkommende har lyst å bruke tid og penger på å modde så langt vedkommende vil. Så lenge det er gjennomført! Og det er det
Om jeg liker det er en helt annen sak.
Jeg synes f.eks denne er rå! Selv om det ikke er noe igjen av det originale ytre:
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Det er greit at folk har forskjellige meninger, og det må også være greit å si sin mening om et bygg som dette.
Dersom eier av bilen holder på å selge den, ser jeg ikke helt problemet med å komme med litt konstruktiv kritikk.
Det er jo uten tvil et prosjekt som har tatt mye tid og ressurser, men rent estetisk synes jeg ikke utseende er helt der det bør være. En original NA har potensiale for å sminkes litt penere, og det vet jeg at mange her inne også mener. Det samme gjelder NB.
En god styling beholder symetrien rundt bilen. Denne bilen har ikke beholdt symetrien. Fronten har blitt for stor i forhold til resten av bilen. Hovedlyktene er også for stor. Er enig i at faste lykter ser bedre ut enn vippelykter, men man burde valgt noen som var endel mindre, evt. penere vippelykter, gjerne RX-7.
Hekken var ikke ille. Den kler bilens styling godt. Og også positivt at front, sideskjørt og hekk går like langt ned. Det er vel der de fleste driter seg ut, og bare kjører en svær frontfanger og ingen skjørt og hekk som tilsvarer den svære fronten.
Interiøret var ikke ille. Slik bilen ser ut ellers er interiøret passende. Ikke at jeg er så veldig tilhenger av lakkering inni bilen, men for all del, ille er det ikke. Positivt med nye seter.
Synes fortsatt stylingen bør matche ytelsen. Noe det ikke gjør i dette tilfellet.
Mer objektiv enn dette kan jeg ikke være. Og jeg er ikke en som MÅ ha en MX-5 original for å "godkjenne" den. Det viktigste er at det ser bra ut. Og det er svært svært mange MX-5'er her inne som gjør det. Mazda har gjort en god jobb i utgangspunktet, og det er ikke så veldig mye som "må" gjøres for at det skal se pent ut.
Så objektivt skal den få terningkast [···]+
Etter mine preferanser holder det fortsatt ikke til mer enn [ : ]
Dersom eier av bilen holder på å selge den, ser jeg ikke helt problemet med å komme med litt konstruktiv kritikk.
Det er jo uten tvil et prosjekt som har tatt mye tid og ressurser, men rent estetisk synes jeg ikke utseende er helt der det bør være. En original NA har potensiale for å sminkes litt penere, og det vet jeg at mange her inne også mener. Det samme gjelder NB.
En god styling beholder symetrien rundt bilen. Denne bilen har ikke beholdt symetrien. Fronten har blitt for stor i forhold til resten av bilen. Hovedlyktene er også for stor. Er enig i at faste lykter ser bedre ut enn vippelykter, men man burde valgt noen som var endel mindre, evt. penere vippelykter, gjerne RX-7.
Hekken var ikke ille. Den kler bilens styling godt. Og også positivt at front, sideskjørt og hekk går like langt ned. Det er vel der de fleste driter seg ut, og bare kjører en svær frontfanger og ingen skjørt og hekk som tilsvarer den svære fronten.
Interiøret var ikke ille. Slik bilen ser ut ellers er interiøret passende. Ikke at jeg er så veldig tilhenger av lakkering inni bilen, men for all del, ille er det ikke. Positivt med nye seter.
Synes fortsatt stylingen bør matche ytelsen. Noe det ikke gjør i dette tilfellet.
Mer objektiv enn dette kan jeg ikke være. Og jeg er ikke en som MÅ ha en MX-5 original for å "godkjenne" den. Det viktigste er at det ser bra ut. Og det er svært svært mange MX-5'er her inne som gjør det. Mazda har gjort en god jobb i utgangspunktet, og det er ikke så veldig mye som "må" gjøres for at det skal se pent ut.
Så objektivt skal den få terningkast [···]+
Etter mine preferanser holder det fortsatt ikke til mer enn [ : ]
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
- Tommen
- 4200 RPM
- Posts: 461
- Joined: 04 Jul 2007, 20:21
- Medlemsnummer: 984
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Klarer ikke la være og kommentere her...
Først og fremst bukker meg i støvet for "Thomas". For en fantasi og kreativitet.
Er ikke mange som tør og ta den helt ut. Synes det er tøft at han har tatt den helt ut. Regner med at han har høstet mye erfaring på ombygging og styling etter dette prosjektet.
(Ble litt for "overkill" for min smak, selv om jeg liker spesielle biler som ikke ser lik ut som alle andre sin)
Først og fremst bukker meg i støvet for "Thomas". For en fantasi og kreativitet.
Er ikke mange som tør og ta den helt ut. Synes det er tøft at han har tatt den helt ut. Regner med at han har høstet mye erfaring på ombygging og styling etter dette prosjektet.
(Ble litt for "overkill" for min smak, selv om jeg liker spesielle biler som ikke ser lik ut som alle andre sin)
MX5 NB GTR 1,8 - 99mod
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Mx5 NB HERO 1,8 sport 03mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod
x- Datsun Cherry 1,2 79 mod
HERO http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16141
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Mx5 NB HERO 1,8 sport 03mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod
x- Datsun Cherry 1,2 79 mod
HERO http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16141
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
ser ut som å vær veldig bra og gjennomført arbeid. men not my cup of tea:)
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Veldig enig!glaibilenmin wrote:ser ut som å vær veldig bra og gjennomført arbeid. men not my cup of tea:)
Synes de som faktisk tar seg tid til slikt og bruker penger på dette skal ha for det!
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
Det er en Pitcrew ombygging.noekult wrote:mojo-91 wrote:Jeg synes f.eks denne er rå! Selv om det ikke er noe igjen av det originale ytre:
Åh!!!!! Nesten forelska! Mer informasjon? Nettbutikk osv? En sånn banebil må jo være noe av det kuleste å ligge i svingene med Fantastisk.
Mener å huske at det kitet er seriøst dyrt.
Bare fronten ligger på $2800 i Usa.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- PetterHG
- 1000 RPM
- Posts: 160
- Joined: 14 Aug 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 513
- Location: Oslo
- Status: Offline
Ikke helt min stil... men... Kul og det er virkelig artig at noen gjør slikt! Dette skiller seg ut i en grå "bilists hverdag! Og slikt varmer hjertet!!! 8-D
Det ser nå ut til at han har gjort et godt arbeid.
Frykten med slikt er at det lett går rust i sveiseskjøter. Det er nok en del av dette der. Dette vil derfor måtte bli en ren sommerbil.
Det ser nå ut til at han har gjort et godt arbeid.
Frykten med slikt er at det lett går rust i sveiseskjøter. Det er nok en del av dette der. Dette vil derfor måtte bli en ren sommerbil.
Petter HG
Medlem: 513
Oslo
'98-NB (Nytt 2008: Skreddersydde skinn seter! Flott jobb, Tor340!!)
"... bare en død fisk følger strømmen..."
Medlem: 513
Oslo
'98-NB (Nytt 2008: Skreddersydde skinn seter! Flott jobb, Tor340!!)
"... bare en død fisk følger strømmen..."
Ros:
Fantastisk jobb med ombyggingen, gjennomført og lekker utførelse. Å bygge en custom front som det der tar tid, og personlig digger jeg lambo-dørene.
Hattehyllen var rett og slett dritlekker.
Ris:
Bilen ser ut som en stylet Celica foran, og en MX5 bak. Den mangler liksom.. sammenheng. Det blir for lite kontinuitet i utseendet. Hvis hele bilen var custom, så hadde det blitt noe annet. Dette blir som den Limoen Captain Slow bygget i Top Gear.. Saab i ene enden og Alfa i andre.
Men i bunn og grunn, fantastisk jobb, selv om jeg ikke er enig i utseendet på sluttproduktet. Hvem som enn bygget denne bilen vet hva han gjør.
(Uttalelsene er med forbehold om at bilen faktisk henger sammen )
Fantastisk jobb med ombyggingen, gjennomført og lekker utførelse. Å bygge en custom front som det der tar tid, og personlig digger jeg lambo-dørene.
Hattehyllen var rett og slett dritlekker.
Ris:
Bilen ser ut som en stylet Celica foran, og en MX5 bak. Den mangler liksom.. sammenheng. Det blir for lite kontinuitet i utseendet. Hvis hele bilen var custom, så hadde det blitt noe annet. Dette blir som den Limoen Captain Slow bygget i Top Gear.. Saab i ene enden og Alfa i andre.
Men i bunn og grunn, fantastisk jobb, selv om jeg ikke er enig i utseendet på sluttproduktet. Hvem som enn bygget denne bilen vet hva han gjør.
(Uttalelsene er med forbehold om at bilen faktisk henger sammen )
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.