Mazda mx5 1.6 16v 1990mod - JR Supercharged - Div småproblem
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Re: Mazda mx5 1.6 16v 1990mod - JR Supercharged - Div småpro
Selge kittet og kjøpe turbo kanskje, er masse billige bolt on turbokit..
Så da kan eg overta prosjekt supercharger ditt..

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
Nei, har ikke lyst på turbo. Må gå an å få lagd seg en shimsplate slik at man får en overgang på den kompressoren: ) Har jo 3 org spjeldhus liggende for mulige prosjekt, så må se litt hvordan det blir. Skulle vel egentlig bare fått tak i boost upgrade reimhjul også før jeg monterer alt sammen. Skal bare på en EU kontroll med bilen før jeg begynner med slikt:)
- Miatapowers
- 7200 RPM
Skjønner det, vil ikke ha turbo selv.,, turbo er jo noe alle har..Bambus wrote:Nei, har ikke lyst på turbo. Må gå an å få lagd seg en shimsplate slik at man får en overgang på den kompressoren: ) Har jo 3 org spjeldhus liggende for mulige prosjekt, så må se litt hvordan det blir. Skulle vel egentlig bare fått tak i boost upgrade reimhjul også før jeg monterer alt sammen. Skal bare på en EU kontroll med bilen før jeg begynner med slikt:)

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
Har sendt litt mail med en som heter Blaine Graham på MOSS å der har de ikke denne lenger. Den gikk ut av produksjon for en stund tilbake. Men må da gå an å få laget til dette med en litt tykk alu-plate med litt fantasi; ) Skal høre med flyin' miata, kanskje de har noe liggende:)
-
- 2000 RPM
Forsøkt å kontakte Jackson Racing direkte? Det er de som har utviklet dette selv om det stort sett er solgt gjennom Moss pluss en del andre forhandlere. Er jo mulig JR har noe liggende eller i alle fall vet hvor det kan finnes 
Uansett - fortsett med kompressor - har hatt både JR M45 på 1.6 samt Moss MP62 på NA 1.8 og er storfornøyd

Uansett - fortsett med kompressor - har hatt både JR M45 på 1.6 samt Moss MP62 på NA 1.8 og er storfornøyd

1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
Er snart ferdig å modde bypass blokka så det er snart klart for montering: ) Greit når man får sitte på kjøkkenbordet å demontere alt å modde, å kjæresten syns det er greit: )
Så må bare frese ut litt så gass-spjeld hendelen på siden av TB får fri gange så er det klart. Men må man bestille disse pakningene til kompressoren fra USA eller UK? Ikke mulig å få tak i her i landet?
Kan vel legge inn et lite snikbilde av hvilke felger som skal på bilen;) 9x16" bakfelg. Mulig jeg må modifisere litt for å få ut skjermene bak litt ,evt kjøre utbyggere. Den tid den sorg: ) Enda lenge igjen til sommere..
Tar gjerne imot snik-triks til å få 9" bakfelger med ET15 på bilen uten å måtte ødelegge for mye. Det skal jo tross alt se bra ut når det er ferdig justert også.

Så må bare frese ut litt så gass-spjeld hendelen på siden av TB får fri gange så er det klart. Men må man bestille disse pakningene til kompressoren fra USA eller UK? Ikke mulig å få tak i her i landet?
Kan vel legge inn et lite snikbilde av hvilke felger som skal på bilen;) 9x16" bakfelg. Mulig jeg må modifisere litt for å få ut skjermene bak litt ,evt kjøre utbyggere. Den tid den sorg: ) Enda lenge igjen til sommere..
Tar gjerne imot snik-triks til å få 9" bakfelger med ET15 på bilen uten å måtte ødelegge for mye. Det skal jo tross alt se bra ut når det er ferdig justert også.