Mail fra biltilsynet om trimming av Mx5

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Eg har ett dilemma, eg kan prøve å godkjenne bilen med turbo eller kompressor, men vis de ikkje vil godkjenne dette, kan eg ikkje montere dette da eg bor på en liten plass og alle kjenner hverandre, ville blitt stoppet ved første anledning av biltilsynet, men vis eg monterer uten å prøve å godkjenne dette, kan eg nok kjøre med dette lenge før eg eventuelt blir stoppet og sjekket, da kan eg nok prøve å søke men da sier de nok nei, siden eg allerede hadde montert dette, monterer eg kompressor så lager vel den mindre lyder enn turbo, og ikkje så lett å kjenne igjen, kan jo prøve meg med den at dette er air condisjon pumpa.. :lol: Det er jo lov å prøve seg..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

Mazdafreaks wrote:Eg har ett dilemma, eg kan prøve å godkjenne bilen med turbo eller kompressor, men vis de ikkje vil godkjenne dette, kan eg ikkje montere dette da eg bor på en liten plass og alle kjenner hverandre, ville blitt stoppet ved første anledning av biltilsynet, men vis eg monterer uten å prøve å godkjenne dette, kan eg nok kjøre med dette lenge før eg eventuelt blir stoppet og sjekket, da kan eg nok prøve å søke men da sier de nok nei, siden eg allerede hadde montert dette, monterer eg kompressor så lager vel den mindre lyder enn turbo, og ikkje så lett å kjenne igjen, kan jo prøve meg med den at dette er air condisjon pumpa.. :lol: Det er jo lov å prøve seg..
kan vel kjøre til et annet biltilsyn å prøve da vel?
(ta deg fri en fredag å kjør til Bergen)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Kunne jo ha kjørt til bergen og prøvd dette, Men må bare få papirer først...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

ja da snakket jeg med biltilsynet mitt i dag, å de kunne fortelle meg........ ikke stort, de ville ha flere papirer bl.annet avgass og lyd... HÆ unskyld meg men det blir faktisk lavere lyd med turbo! men men de lever jo av å flytte papirer, så jeg får vel finne på noe..

de lurte også på om jeg kunne skaffe noen papirer på at bremser og slikt holder.. dette ville de at jeg skulle prøve å få fra mazda norge... hehe det blir nok lett tenker jeg.

forøverig snakket jeg med tullvesenet i dag, og siden bilen min er f.g. reg. i norge i -02 vil herligheten koste 15000nok i avg. til norske stat!

Sitter å klør meg litt i hodet her jeg..... hvorfor skal allt som er gøy, være så j@£€]$ dyrt..... eller vrient, ja til og med ulovlig... lite skilt f.eks.. nei jeg blir helt matt jeg!!!
m1chael
7200 RPM
7200 RPM

Post by m1chael »

ser at jeg kan glemme eventuelle drømmer om å hive litt mere muskler i min bil med det første. Første reg dato for min del er 12.08.04. Tørr ikke tenke på hva det vil koste meg å øke effekten fra 140 og opp til kanskje 160-180...huff
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
Post Reply