Page 3 of 4
Posted: 16 Jan 2005, 14:29
by EspenAndre
gaustabl wrote:
Kunne som så mange andre godt tenke meg å få gjort det samme, og lastet ned pdf filene for å ta en titt. Desverre får jeg ikke skrevet de ut, ser ut som de er kodet så det ikke er lov å skrive de ut ????
Ja de er låst mot utskrift og alt annet enn lesing....
Posted: 16 Jan 2005, 20:20
by m1chael
arildh wrote:Gode greier.
1.8l eiere som meg får vel litt ekstra mas iom. at BBR turboen var 1.6l.

Skål for Redman!!!

Hva med å sjekke ut om en kan oppdrive papirene eller spec'sa fra den Australske Mazda Mx5 SP?
Den var jo en original 1,8 med turbo ettermontert.
Posted: 16 Jan 2005, 21:55
by arildh
m1chael wrote:
Hva med å sjekke ut om en kan oppdrive papirene eller spec'sa fra den Australske Mazda Mx5 SP?
Den var jo en original 1,8 med turbo ettermontert.
Det er en mulighet, men det er NB, større bremser osv.
Det blir spennende å se. Må vel formulere et lite brev snart å sende avgårde og satse på BBR, siden det er NA.
1.8 har jo større bremser enn 1.6 så da bør jo 150 hk være "sikrere" å få igjennom enn på en 1.6.
Må en slik søknad sendes til det lokale biltilsynet nærmest bostedsadresse ?, eller kan man velge og vrake i utkantstrøka ?
Posted: 16 Jan 2005, 22:14
by Vidar
Det er jo bare en utfordring da..
EspenSort92 wrote:gaustabl wrote:
Kunne som så mange andre godt tenke meg å få gjort det samme, og lastet ned pdf filene for å ta en titt. Desverre får jeg ikke skrevet de ut, ser ut som de er kodet så det ikke er lov å skrive de ut ????
Ja de er låst mot utskrift og alt annet enn lesing....
Posted: 16 Jan 2005, 23:28
by EspenAndre
Vidar wrote:Det er jo bare en utfordring da..

I Know...
Jeg bare svarte på spørsmålet, jeg ga ikke løsningen på problemet....
Posted: 17 Jan 2005, 10:32
by arildh
For de med unix/Linux og ghostscript installert er det bare å kjøre pdf2ps og deretter ps2pdf for å filtrere ut noprint flagget i pdf-filene.
Ghostscript finnes for windows også, men det er vel sikkert enklere måter og gjøre dette på der i gården.
Tüv godkjet turbo
Posted: 04 Feb 2005, 09:03
by gaustabl
Fikk skrevet ut sidene, men mitt lokale biltilsyn synes ikke dette var nok. Henviste til krav om dokumentasjon på støy, bremser, vekt i tilegg til avgass. Mente at dersom jeg kunne få tak i dokumentasjon fra Tüv, Dekra eller lignende vill alt gå mye bedre.
I.L. Motorsport har et Tüv godkjent turbosett, som ifølge I.L Motorsport dekker alle disse punktene. Ville dog ikke sende dette til meg men biltilsynet kunne gjerne ringe for informasjon.....
Kanskje noe å tenke på ?????
Lars
Posted: 04 Feb 2005, 10:47
by Silverboy
ehh.. er det ikke akkurat dokumentasjon på støy og avgass som er i de papirene?
Posted: 04 Feb 2005, 13:18
by gaustabl
Såvidt jeg kunne forstå var det kun avgass.....
Posted: 04 Feb 2005, 13:22
by Silverboy
oki.. men, eksos anlegget er orginalt, og denne tjenestemannen bør være kjent med at turbo gir lavere støynivå enn uten.. ergo blir støynivået dempet i forhold til orginal..
hvis han går med på alt annet enn støy er det vel intet problem, det kan du få sjekket etter montering, og bør ikke gi noen form for problemer med org eksos
Posted: 04 Feb 2005, 14:23
by Stian
Veit ikke hva som står i det dokumentet, men med mindre man bytter eksosanlegg, så skal iallefall ikke en Turbo generere MER støy! Snarere tvert imot. Mange som klager over at gromlyden i effektanlegget forsvinner etter Turbomontering. Så akkurat støy, nekter jeg å tro vil være noe problem....
Posted: 04 Feb 2005, 14:24
by Stian
Posted: 04 Feb 2005, 14:25
by gaustabl
Neida det gjelder ikke bare støy og avgass, men også vekt, effekt og bremser, dvs de punkter som det ifølge reglene kreves skal dokumenteres....
Men det finnes dokumentasjon i tyskland, så utfordringen ligger i å få tak i denne....
Posted: 04 Feb 2005, 14:30
by Silverboy
tror bare han vil være vanskelig.. han har jo alt det han trenger, det har jo flere bevist før

Posted: 04 Feb 2005, 14:33
by Vidar
Ligger på nedlastning. I godkjenningsdokumentene er det en del målinger tatt i Muncen hvis ikke jeg husker feil.
gaustabl wrote:Neida det gjelder ikke bare støy og avgass, men også vekt, effekt og bremser, dvs de punkter som det ifølge reglene kreves skal dokumenteres....
Men det finnes dokumentasjon i tyskland, så utfordringen ligger i å få tak i denne....