Små skilt

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Lite skilt bak men ikke forran

Post by Vidar »

Lite skilt kan leses både i fotoboks og bomring :oops:
midget77 wrote:Det var ikke noe problem å få lite skilt bak, siden jeg har miata og det store skiltet sto slik at skiltlyset lyste bakpå skiltet.

Forran fikk jeg ikke siden a) det var god plass, og b) det ville være vanskelig for en fotoboks å få et godt bilde av skiltet. (og jeg som alltid kjører så forsiktig.....)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
KnutH
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 468
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 163
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by KnutH »

Spurte om lite skilt på Trondheim Trafikkstasjon. Trafikkstasjon-mann grinete og ville ikke gi meg lite skilt, Knut ble også grinete, og forlangte å få snakke med trafikkstasjon-mannens sjef. Trafikkstasjon-mannens sjef interessert i saken, tok digitalbilder av bilen min men nektet å gi meg lite skilt. Knut klaget til Vegdirektoratet. Bla, bla, bla... Knut ble lei og kjøpte lite, ulovlig skilt hos bilforhandler som Vegvesenet ikke har reagert på når de har stoppet meg. Enkelt, ikke sant? :?
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

KnutH wrote:Spurte om lite skilt på Trondheim Trafikkstasjon. Trafikkstasjon-mann grinete og ville ikke gi meg lite skilt, Knut ble også grinete, og forlangte å få snakke med trafikkstasjon-mannens sjef. Trafikkstasjon-mannens sjef interessert i saken, tok digitalbilder av bilen min men nektet å gi meg lite skilt. Knut klaget til Vegdirektoratet. Bla, bla, bla... Knut ble lei og kjøpte lite, ulovlig skilt hos bilforhandler som Vegvesenet ikke har reagert på når de har stoppet meg. Enkelt, ikke sant? :?
Hvor kjøpte du det, og hvordan gikk du fram for å få det? bilde?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Post by mojo-91 »

Er det så lurt å kjøre med ikke godkjent skilt, da? 8O
Mener å ha lest under tidligere diskusjoner om dette temaet at hvis man er skikkelig uheldig å møter på feil mann i uniform, så kan man bli anklaget for dokumentforfalsking. Jeg har lovlig lite firkantet skilt bak og gikk lei av å mase på biltilsynet om å gi meg et lite smalt til å ha foran. Siden jeg har godkjent lite høyt skilt bak, var det lett å få tak i et nytt et. Dette gjorde jeg og satt dette foran. (se avatar) Det så ganske bra ut. US-biler har jo slike foran, og de er enda bredere. Etter mye diskusjon her på forumet om mulige konsekvenser av å kjøre med ikke godkjent skilt, feiget jeg ut og gikk til anskaffelse av et nytt vanlig skilt. Så nå sitter det ei diger fjøl i fronten min :cry:
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Kjører med godkjent lite skilt foran jeg :)

Kan bli tatt og få mangellapp, tviler på at du møter på en *** som anmelder deg for dokumentfalsk..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
KnutH
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 468
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 163
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by KnutH »

EspenSort92 wrote:Hvor kjøpte du det, og hvordan gikk du fram for å få det? bilde?
Kjøpte det hos Møller Stjørdal. Fikk selvfølgelig beskjed om at det ikke kunne brukes på vei, bla, bla, bla. Jeg sa jeg skulle ha det til utstillingsbruk. Bilder på http://doranett.stormloader.com/97mx/1.htm . Bilen er forresten fortsatt til salgs. :)
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

KnutH wrote: Kjøpte det hos Møller Stjørdal. Fikk selvfølgelig beskjed om at det ikke kunne brukes på vei, bla, bla, bla. Jeg sa jeg skulle ha det til utstillingsbruk. Bilder på http://doranett.stormloader.com/97mx/1.htm . Bilen er forresten fortsatt til salgs. :)
Ser ingen bilder der jeg....
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Jeg også har hørt at det er mulig å få kjøpt skilt på møller i stjørdal.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Daniel
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 248
Joined: 02 Dec 2003, 01:00
Location: Oslo
Status: Offline

minner om denne:

Post by Daniel »

Hei!
Vil minne om denne tidligere tråden.
http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... highlight=
Kan noen underbygge denne mannens påstander (trådstarteren)???
Virker som han ikke dikter det opp....mulig han har rett...???...eller kanskje ute etter å lure folk til å reise langt på bondelandet for å få småskilt foran og bak.....hva tenker dere om dette inlegget....mulig han snakker sant???
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
User avatar
KnutH
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 468
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 163
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by KnutH »

EspenSort92 wrote:Ser ingen bilder der jeg....
Snodige greier. De ligger nå iallefall der, men de er ganske store. Bruker du modem?
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

KnutH wrote:
EspenSort92 wrote:Ser ingen bilder der jeg....
Snodige greier. De ligger nå iallefall der, men de er ganske store. Bruker du modem?
Niks... bredbånd, funker verken med Explorer eller Opera.. :(
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
KnutH
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 468
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 163
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by KnutH »

Flere som har problemer med å se bildene? Her er iallefall det som ligger på førstesida der.

Image
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
User avatar
Ole BRG 91
Site Admin
Site Admin
Posts: 570
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Ole BRG 91 »

Så de ikke jeg heller (sitter på 10mbit linje så d er nok ikke størrelsen :) )

Ole
Ole BRG 91
Medlem nr. 197

Landrover Defender 97 300 tdi
X Frosken 1991 BRG.... :/
User avatar
Daniel
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 248
Joined: 02 Dec 2003, 01:00
Location: Oslo
Status: Offline

Møller stjørdal

Post by Daniel »

Hei!
Har i dag ringt Møller Stjørdal i forsøk på å få lite smalt skilt foran på min miata. Men nei da måtte jeg ta kontakt med biltilsynet, de sa det var de som hadde med alt av registrerings-skilter å gjøre!

-Så jeg lurer på om KnutH kunne gi meg navn til en (eller flere) person/er på Møller Stjørdal som er hjelpsom (eller hvilken avdelig der jeg skal prate med (nybilavdeling, bruktbil, verksted, delelager)) eller kanskje du kunne høre for meg hos de og bestille for meg hadde vært supert. Mitt skiltnummer er BP 45334 og jeg ønsker Lite Smalt registreringsskilt foran. For mye å be om kanskje?

Hilsen Daniel
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Møller stjørdal

Post by Vidar »

Det har kansje litt på måten du spør.
Det beste er å stikke innom (ligger rett ved E6) og spørre pent om det er mulig å få kjøpt et skilt til utstillingsbruk..
Daniel wrote:Hei!
Har i dag ringt Møller Stjørdal i forsøk på å få lite smalt skilt foran på min miata. Men nei da måtte jeg ta kontakt med biltilsynet, de sa det var de som hadde med alt av registrerings-skilter å gjøre!
-Så jeg lurer på om KnutH kunne gi meg navn til en (eller flere) person/er på Møller Stjørdal som er hjelpsom (eller hvilken avdelig der jeg skal prate med (nybilavdeling, bruktbil, verksted, delelager)) eller kanskje du kunne høre for meg hos de og bestille for meg hadde vært supert. Mitt skiltnummer er BP 45334 og jeg ønsker Lite Smalt registreringsskilt foran. For mye å be om kanskje?

Hilsen Daniel
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Post Reply