SS2 ("autoslalom") 2009 datoer

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Harald wrote:ok, men du skjønte greia.. ? :roll:

sett effektskille sånn at det blir vettugt. mer morro for alle sammen.


blir banen helt mikkemus oppsett eller blir det fortsatt litt fart?
Kun for å være slem med deg så setter vi opp banen slik at topphastigheten blir max 40km/t :lol:

Men vi skal diskutere oppsettet på banen, vi vil nok gjøre noen justeringer, men ikke så alt for ille tror jeg.
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

indahla wrote:
inglar wrote:Men da er den rettet opp :D
That was fast :D
Suuuuhhuuuuupermann :D
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

indahla wrote:
Harald wrote:fritt på dekk i hver klasse.. og effektskille på feks 8kg/hk.. så havner alt av vanlige gti biler osv i en klasse selv om de har kjøpt seg nye dekk feks. mens alle de trimma bilene, turbobiler, og anner raskere orginal greier havner i toppklassen..
1.8 NB havner fortsatt i klassen under 8kg. Jeg husker ikke vekten 100% men med 1100kg og 140HK havner den på 7,86...
Jepp, det stemmer. Litt dumt for oss uten 500 hk, men vi får se om vi kan gjøre noe med dette. Men da all kjøring vi kommer til å drive med kun er trening, vil det ikke ha så mye å si. Det er kun i konkurranser dette gjør utslag på plasseringen.
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

inglar, bra jeg prioriterer kjøreegenskaper og grep like mye som drag rett fram :D er med uansett jeg :D
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Harald wrote:inglar, bra jeg prioriterer kjøreegenskaper og grep like mye som drag rett fram :D er med uansett jeg :D
Er sant det :D

Men den banen vi har nå favoriserer de motorsterke bilene. Vi kommer nok til å prøve å få et noe mer retferdig oppsett.
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

fikses jo like elegant med bedre inndeling av klasser da faktisk.. fighter man mot andre biler med tilsvarende effekt, så gjør det jo lite om det faktisk er litt rettstrekke, folk må jo prøves i bremseferdigheter og..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Er sant det. Men som reglene er nå så blir det litt skjev fordeling. Vi skal se hva vi kommer til å gjøre med det til årets og neste års kjøring. Kanskje skrive til nbf og høre om de har planer om å justere klassen.
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

alt dette gjør vi for dere, som kanskje vil fortsette med Autoslalom?
utleier hat blitt kontakta av bla. NBF om "uregelmentert kjøring"
og ser derfor at regler for autoslalom skal følges til punkt og prikke..
dette er dog i 2010, og endringer vi gjør nå er for å gjøre overgangen noe mykere. greit å ha et "prøv_og_feile" år, eller er det feil av oss?
i den gamle traseen gjalt det "kun" å ha 500hk og 4wd med horn i panna for gode tider.

for meg er ikke justeringer av disse reglene noe problem, men om det går igjennom er en annen sak. ja Harald, er fulstendig enig i det du mener :wink:
godt dette skaper litt blest, og vi setter STOR pris på tilbakemeldinger!!
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

ikke no vits å ha et prøve å feile år, når man vet det feiler.. :lol:

klassedelinga i nbf greiene, er helt på vidda.. og med mer rett klassedeling, blir temaet med værstingene som "vanlige" biler ikke har sjans mot, også fjerna..

behold banen som den er, og del klassene annerledes..

3 klasser vekt effekt
fritt dekk, og stapp 4wd bilene i klasse med alle andre.. en 4wd bil med samme vekt effekt som en mx, har lite fordel der, og en evo havner i værstingklasse uansett med vekt/effekt skille..
letteste måten å la like barn leke sammen egentlig..

kult tiltak, kjipt om det ender opp som sånn handicap klasse med minimalt med fart, og folk som ikke tør å kjøpe feks dekk som faktisk egner seg til sportslig bruk i frykt for å havne i værstingklassene..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

Enig med HF her..

At min kommer i samme klasse som Harald sin, er litt tullete.
Burde vært litt hardere vekt/effekt, og evt. turbo.

Dekk bør man kunne velge fritt, da det går mye på sikkerhet, og kjørefølelse.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Vi får se hva som skjer. Slik som det er nå er det kun ukurante klasseinndelinger som er bestemt av nbf. Vi håper å kunn eha noe å si på denne saken og at nbf ser det selv og forandre litt på klassene. Men som det står i den store boka: Everythin comes to him who waits (husket fra en gammel John Wayne film)
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Utrolig synd om SS1 baneoppsettet forsvinner. Det har jo blitt en standard man kan måle mot for de fleste klubber som kjører der.
Jeg var og så på NAF Autoslalom forran hangaren på Fornebu her et år og det var meget triste greier. En skog med kjegler og biler som tråklet seg igjennom banen på 2. gir. Mange kjørte også feil da banen var alt for kompleks.
En Think Elbil var blant de raskeste . Det sier litt.

Men forhåpentligvis blir det ikke så ille her. Mad props til de som har satt i gang dette.
Har savnet en slik cup.
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Vi (TSW) skal snakke med gutta i Ford og Subaru forumet også om evt å lage et felles baneoppsett.

vi vil uansett holde dere oppdatert med hva som skjer.
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

akurat greiene arild skriver om jeg frykter skal skje. det vil isåfall være drepen for morsom kjøring der oppe i mine øyne..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

å bli flisa av en elbil skal vi ikke unne noen! :D
ble veldig paff når vi fikk nyhetene på nyåret, hvertfall når jeg skumma over reglene til NBF. en slags Top 10 utvikling av klasser hadde vært midt i blinken. (alltid morro å gruse TD Bimmere) :twisted:

jeg gleder med faktisk til å se hva vi får ut av det her, selv om det kan ta sin tid.

forresten en ide til de som er redd for at ting blir for seriøst:
siden vi har banen hele dagen, så blir det frikjøring til f.eks. 12 på dagen.
jeg er og villig til å holde en liten preken eller stille som guide rundt løypa for de som ønsker det.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Post Reply