Page 22 of 65
Posted: 20 Nov 2008, 21:58
by Fred
Nydelig!!!
Posted: 20 Nov 2008, 23:27
by Rudolf
Vegard wrote:En annen bil med LE interiør. Ikke helt orginalt, men hvertfall veldig gjennomført.
Se der ja ......
Den var kjempefin !
Enda et eksempel på en stilig variant av den morsomme bilen vår.
Hmmm, kanskje en hvit Eunos hadde vært noe .....
Erik
Posted: 20 Nov 2008, 23:34
by Rudolf
mussa wrote:Den blå har ikke orginale LE seter, men rødt skinnsetetrekk over 97-> seter?
Setene er fra 95 M-edition (opprinnelig tan) og trukket i rødt skinn.
mussa wrote:
Fy flate det går unna i dette prosjektet ditt Erik! Husk at det er en lang vinter..

Det er en lang vinter og mange skruer (som skal poleres)
Erik
Posted: 21 Nov 2008, 16:30
by mojo-91
setene i den hvite bilen kan være fra
http://www.nakamae.co.jp/
Japanerne skal alltid dra ting lengst

Posted: 21 Nov 2008, 20:52
by midget77
Her var det mye rart ja.
For de som er like ubruklige i japansk som det jeg er, har jeg lagt en link til en overettelse. Denne oversettelsen er på like god norsk som et middels Nigeriabrev, men vi skjønner i alle fall litt av hva de mener (hvis vi legger til en masse godvilje).
http://tinyurl.com/miata-1
(Advarsel: Noen av setningene blir litt latterlige)
Posted: 21 Nov 2008, 23:57
by mussa
Åhhh, stor OT; Den oversatte siden var noe av det morsomste jeg har lest på nett på lenge: (Noen oversatte setninger som gir liten mening, men veldig morsomme synes nå jeg.. )
Råvarer vil bli markert som et teppe .
Produktet er ikke inkludert i kroppen vev .
fra posen som burfugler , Forebygging er ledelsen med et hopp
Blinde på vinduer kan fjernes med
I midten av løfte persienner på vinduer for å stoppe
Oppdrag til Huset side, og baksetet passer
Søppel blir satt
Kuse skulderen av materialet til å gripe , Ubehag i passasjersetet er også små og Jeg kan ikke bære en hodehviler, Jeg kan ikke bruke offentlige veier generelt .

Mye fint på siden da, de setene var jo

Posted: 23 Nov 2008, 19:44
by Rudolf
Drivverk del 1
Nå når bilen er såpass plukket i deler, så er alt såre enkelt.
Jeg vurderer å vaske jobbeklærne
Alt er lett tilgjengelig og alle rustne bolter (nesten) er beseiret.
Girkassa, tok det et kvarter å demontere.
(Nesten Oppistov tider her nå

)
Og hva skjuler seg her tro ....
( se inni senterhullet )
Vurderer å skifte dette lageret ihvertfall
Litt olje var det også ...
Klutsjen blir pensjonert.
Nå finner jeg endelig ut hvordan en bil virker
(og det er veldig morro

)
Erik
Posted: 23 Nov 2008, 21:41
by mussa
Er det det berømte utløserlageret?
Posted: 23 Nov 2008, 22:02
by Rudolf
mussa wrote:Er det det berømte utløserlageret?
Nei, det ser du her (på akslingen).
Erik
Posted: 23 Nov 2008, 22:11
by mussa
Akkurat, får sette av en drøy halvtime for bytte av den jeg da..

Posted: 28 Nov 2008, 20:55
by Rudolf
Noen hundre kilo Miata
På tide å få litt hjelp !
Her om dagen kom en meget hyggelig kar fra Kløfta på besøk på verkstedet.
Han hadde med seg pickup og vi lempet noen hundre kilo med Miata-deler på lasteplanet.
Dette er noe av det han tok med seg :
Den (meget) observante leser vil se at differensialhuset har blitt helt igjen
Takk til phatphuck for kjapp levering av tabbekompenseringsdel.
Delene som ble lastet opp skal til sandblåsing, pulverlakkering og "vanlig" lakkering (deler med gummiforinger).
Skal bli flott å få tilbake "nye" deler.
Erik
Posted: 28 Nov 2008, 23:09
by Fred

misunnelig

Posted: 28 Nov 2008, 23:57
by Rudolf
Fred93LE wrote:
misunnelig

En god del timer med slåsskamp mot gjenstridige rustne bolter ligger bak den haugen der
Ikke mye misunnelsesverdig det ihvertfall.
Erik
Posted: 30 Nov 2008, 16:50
by Rudolf
Restaureringen har begynt
Nå er alt plukket fra hverandre, så det er på tide med litt "kreativ" aktivitet.
Alle skruer er "parkert" der de ble skrudd ut, men de fleste er ganske rustne.
Av Mr-BRG så arvet jeg noen bøtter med skruer, disse har jeg hygget meg med å sortere i mørke høstkvelder.
De viser seg å være nyttige nå.
Jeg bytter meg fram til de som er best og legger disse i Ferro-Bet (fosforsyre).
Her er et bilde av skruer:
Etter et døgn i Ferro-Bet, så blir skruer og beslag som nye.
Det berømte før og etter bildet:
Alle hulrom i rammeverk og karrosseri er nå lett tilgjengelig.
Gummiplugger fjernes og rustbeskyttelse sprøytes inn.
(Det ser veldig bra ut inni der

):
Også er det grunnarbeidet da, rustbørsting og sliping.
Deretter rustbindende grunning:
Og så er det etsprimer:
Klar for lakkering
Erik
Posted: 30 Nov 2008, 17:23
by Pelle
Impnerende Erik
Snart ser den vel ut som denne:
