Page 22 of 65

Posted: 20 Nov 2008, 21:58
by Fred
Nydelig!!!

Posted: 20 Nov 2008, 23:27
by Rudolf
Vegard wrote:En annen bil med LE interiør. Ikke helt orginalt, men hvertfall veldig gjennomført.
Se der ja ...... :)
Den var kjempefin !
Enda et eksempel på en stilig variant av den morsomme bilen vår.

Image

Hmmm, kanskje en hvit Eunos hadde vært noe .....

Erik

Posted: 20 Nov 2008, 23:34
by Rudolf
mussa wrote:Den blå har ikke orginale LE seter, men rødt skinnsetetrekk over 97-> seter?
Setene er fra 95 M-edition (opprinnelig tan) og trukket i rødt skinn.
mussa wrote: Fy flate det går unna i dette prosjektet ditt Erik! Husk at det er en lang vinter.. :)
Det er en lang vinter og mange skruer (som skal poleres) :)

Erik

Posted: 21 Nov 2008, 16:30
by mojo-91
setene i den hvite bilen kan være fra http://www.nakamae.co.jp/
Japanerne skal alltid dra ting lengst :twisted:

Posted: 21 Nov 2008, 20:52
by midget77
Her var det mye rart ja.

For de som er like ubruklige i japansk som det jeg er, har jeg lagt en link til en overettelse. Denne oversettelsen er på like god norsk som et middels Nigeriabrev, men vi skjønner i alle fall litt av hva de mener (hvis vi legger til en masse godvilje).

http://tinyurl.com/miata-1


(Advarsel: Noen av setningene blir litt latterlige)

Posted: 21 Nov 2008, 23:57
by mussa
Åhhh, stor OT; Den oversatte siden var noe av det morsomste jeg har lest på nett på lenge: (Noen oversatte setninger som gir liten mening, men veldig morsomme synes nå jeg.. )

Råvarer vil bli markert som et teppe .
Produktet er ikke inkludert i kroppen vev .
fra posen som burfugler , Forebygging er ledelsen med et hopp
Blinde på vinduer kan fjernes med
I midten av løfte persienner på vinduer for å stoppe
Oppdrag til Huset side, og baksetet passer
Søppel blir satt
Kuse skulderen av materialet til å gripe , Ubehag i passasjersetet er også små og Jeg kan ikke bære en hodehviler, Jeg kan ikke bruke offentlige veier generelt .

:lol: Mye fint på siden da, de setene var jo 8)

Posted: 23 Nov 2008, 19:44
by Rudolf
Drivverk del 1

Nå når bilen er såpass plukket i deler, så er alt såre enkelt.
Jeg vurderer å vaske jobbeklærne :)

Alt er lett tilgjengelig og alle rustne bolter (nesten) er beseiret.

Girkassa, tok det et kvarter å demontere.
(Nesten Oppistov tider her nå 8) )

Og hva skjuler seg her tro ....
( se inni senterhullet )

Image

Vurderer å skifte dette lageret ihvertfall :shock:

Image

Litt olje var det også ...

Image

Klutsjen blir pensjonert.

Image

Nå finner jeg endelig ut hvordan en bil virker :shock:
(og det er veldig morro :) )

Erik

Posted: 23 Nov 2008, 21:41
by mussa
Er det det berømte utløserlageret?

Posted: 23 Nov 2008, 22:02
by Rudolf
mussa wrote:Er det det berømte utløserlageret?
Nei, det ser du her (på akslingen).

Image

Erik

Posted: 23 Nov 2008, 22:11
by mussa
Akkurat, får sette av en drøy halvtime for bytte av den jeg da.. :lol:

Posted: 28 Nov 2008, 20:55
by Rudolf
Noen hundre kilo Miata

På tide å få litt hjelp !
Her om dagen kom en meget hyggelig kar fra Kløfta på besøk på verkstedet.
Han hadde med seg pickup og vi lempet noen hundre kilo med Miata-deler på lasteplanet.
Dette er noe av det han tok med seg :

Image

Image

Den (meget) observante leser vil se at differensialhuset har blitt helt igjen :)
Takk til phatphuck for kjapp levering av tabbekompenseringsdel.

Delene som ble lastet opp skal til sandblåsing, pulverlakkering og "vanlig" lakkering (deler med gummiforinger).
Skal bli flott å få tilbake "nye" deler.

Erik

Posted: 28 Nov 2008, 23:09
by Fred
:shock: misunnelig :P

Posted: 28 Nov 2008, 23:57
by Rudolf
Fred93LE wrote::shock: misunnelig :P
En god del timer med slåsskamp mot gjenstridige rustne bolter ligger bak den haugen der :roll:
Ikke mye misunnelsesverdig det ihvertfall.
:)

Erik

Posted: 30 Nov 2008, 16:50
by Rudolf
Restaureringen har begynt :)

Nå er alt plukket fra hverandre, så det er på tide med litt "kreativ" aktivitet.
Alle skruer er "parkert" der de ble skrudd ut, men de fleste er ganske rustne.
Av Mr-BRG så arvet jeg noen bøtter med skruer, disse har jeg hygget meg med å sortere i mørke høstkvelder.
De viser seg å være nyttige nå.
Jeg bytter meg fram til de som er best og legger disse i Ferro-Bet (fosforsyre).
Her er et bilde av skruer:

Image

Etter et døgn i Ferro-Bet, så blir skruer og beslag som nye.
Det berømte før og etter bildet:

Image

Alle hulrom i rammeverk og karrosseri er nå lett tilgjengelig.
Gummiplugger fjernes og rustbeskyttelse sprøytes inn.
(Det ser veldig bra ut inni der :) ):

Image Image

Også er det grunnarbeidet da, rustbørsting og sliping.
Deretter rustbindende grunning:

Image
Image

Og så er det etsprimer:

Image

Klar for lakkering 8)

Erik

Posted: 30 Nov 2008, 17:23
by Pelle
Impnerende Erik :lol:
Snart ser den vel ut som denne:

Image