Ekstrautstyr
Da er det vel på tide å fortelle litt om ekstrautstyret jeg har installert i Beverly.
Men før installasjonen var det nødvendig med litt forberedelser.
Bensindyser, bensinpumpe, oljetrykkmåler og flytting av vindusspylertank har jeg allerede fortalt om.
Men det var mere som måtte ut .....
Dette blir lagret pent i en eske, hvis jeg skulle få bruk for det senere en gang.
Her er vidunderet som erstatter alt krimskramset som er fjernet:
Eaton M62 Coldside kompressor med bensinkjøling.
En ny innsugsmanifold erstatter den opprinnelige.
Kompressoren er montert på toppen av den nye innsugsmanifolden.
Også det originale spjeldhuset er erstattet.
Masse sensorer, ventiler, vakumsystemer, solenoider, kjølesystemer og slanger måtte flyttes over til det nye opplegget.
En femte bensindyse er montert inn i den nye manifolden og brukes til å kjøle ned den komprimerte lufta.
Som styring bruker jeg to PowerCard-Pro og har foreløpig instrumentert med Innovate LC-1 bredbånds lambda og trykkmåler.
Kompressoren drives av en separat drivreim som kan hektes av (og på) på få sekunder.
Her brukes en pipenøkkelskralle til å vri trykkhjulet til siden slik at reima kan demonteres.
Uten reima går motoren akkurat som "stock", og det er jo sånn den kjøres når jeg ikke er på bane.
Siden jeg flyttet vindusspylertanken og ekspansjonstanken, så fikk jeg plassert innsuget på høyre side i motorrommet.
Dette var en ny løsning for FFS, så de har valgt å legge min løsning som "sticky" på forumet sitt:
http://www.fastforwardsuperchargers.com ... php?t=1953
Jeg har to varianter av remhjul til kompressoren, og har naturlig nok startet med det minste.
Kittet som er installert har blitt svært grundig testet av FFS (over 200 dynotester).
Det minste remhjulet vil gi ca. 190Hk på bakhjulene (det største vil gi mer).
Nå driver jeg å tester, og alt spiller svært så bra
Erik