Beverly

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Stehu »

Ove N wrote:Image
Jeg ser at du har plass til en turbo der nå 8) !
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

uggla wrote:Jeg har ikke peiling på clutch, men kanskje dette er et alternativ:

http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... ts_id/1806
evt.
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... ts_id/1809
I følge den ene linkene der, så er dette for de som har inntil 40% effektøkning.
Ærlig talt .... :roll:
arildh wrote:Level 1 er sikkert mykere. Du kan jo høre med FM om hvordan den er i forhold til MSM eller OEM clutch.
Hvis du går for FM sørg for å få med det store utløserlageret da de har hatt problemer med feil toleranser på trykkplaten som gjør at OEM utløserlageret ryker:
http://www.mazda-speed.com/forum2/index ... 805.0.html
http://www.mazdaspeedy.com/2010/02/clutch-problems.html
Takk for utmerket tips.

Noen som vet hvor jeg får kjøpt MSM clutch ?

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Stehu »

du kan gjerne kjøpe min men da skal jeg ha en FM klar :)
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Andrew wrote: Flott ratt du har der! :wink:
Er det en LM-2 du har der? fornøgd - kom gjerne medtips/råd (og har du endelig vorten klok på PC-pro justeringane?)

-A-
Kjempefornøyd med rattet Andrew :)

Det der er en LM-2 som jeg bare bruker mens jeg justerer inn systemene.
LM-2 funker svært bra, men viktig å kalibrere før man går i gang.
Senere vil jeg bruke Innovate LC-1 sammen med XD-16 som instrument.

Siden jeg har programmerer til PC-pro, så kjører jeg med siste skrik av SW (som Bill laget i mars).
Det ser ut til at jeg har klart å få en veldig fornuftig (og trygg) bensinkurve i forhold til trykk og turtall.

Jeg har også fått tak i en knock-sensor fra en NB, som skal installeres etter hvert.

Kjører med remhjul 105 mm nå (men har 115 mm liggende på hylla) :wink:

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Rudolf »

Stehu wrote: Jeg ser at du har plass til en turbo der nå 8) !
...eller en hotside kompressor ?

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Stehu »

Hva synes du om draget da? Var det artig så lenge det varte?
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
///Moe
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 329
Joined: 21 Oct 2009, 23:26
Location: Tromsø
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by ///Moe »

Stehu wrote:Hva synes du om draget da? Var det artig så lenge det varte?
Eller for å omformulere spørsmålet litt:
Er det verdt for oss andre å kopiere beverly's valg av kompressor? :lol:
-Signatur-
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

///Moe wrote:
Stehu wrote:Hva synes du om draget da? Var det artig så lenge det varte?
Eller for å omformulere spørsmålet litt:
Er det verdt for oss andre å kopiere beverly's valg av kompressor? :lol:
Akkurat nå er jeg så blid, at jeg har litt problemer med å svare nøkternt på det spørsmålet.
..... men jeg skal prøve :wink:

Jeg skal si noe om hvordan bilen er å kjøre for en som ikke vet hva som er under panseret.
Den fungerer som en rekkesekser med lite lyd !

Når du setter deg inn i bilen og starter opp, så merker du ingen ting.
Samme tomgang, samme lyd, svært anonym.
Jeg har foreløpig OEM eksos så Beverly er veeeeldig anonym.

Når du kjører rundt i bytrafikk (uten å trykke noe særlig på gassen), så vil du heller ikke oppdage at noe er "galt".
Det er egentlig litt kjedelig :lol:

Men hvis du trykker litt kraftig på gassen så skjer det ting.
Umiddelbart !

Det er som om det er en direkte overføring fra gasspedalen til en plate du har i ryggen.
Kraften kommer med en gang ....

Fra motorrommet hører du en slags "klagelyd", det høres ut som ei sjuk katt.
Lyden blir etterhvert som et lite hyl, også går det fort.
Det fine er at alt er så utrolig behersket og kontrollert.

Bilen virker ikke voldsom i det hele tatt, man konstaterer bare at her er det kraftreserver å ta av ja.
For de som liker dynoer og sånnt, så er dette kurven til Toms bil :
(litt større remhjul en det jag har på nå, men formen på kurvene vil være de samme)

Image

Som man ser så er momentkurven veldig flat.
Den kommer allerede mellom 2500 og 3000 omdreininger.
Og at det kjennes, kan jeg skrive under på.

Kurven for hestekrefter er det heller ikke noe å si på :wink:
Håper dette gir litt inntrykk av kjøreopplevelsen.

I tillegg er kit-et veldig fint laget.
Fantastisk kvalitet og nøye planlagt.
Kitet har vært gjennom over 200 dynotester og er svært grundig dokumentert.

Hele greia er tegnet i 3D cad, og hver bolt og brakett er dokumetert med stålkvalitet og alle tenkelige opplysninger.
Supporten fra FFS er berømt, den kan du lese om på diverse fora bl.a. miata.net.

Jeg har anskaffet programmeringsutstyr, slik at jeg kan oppgradere SW når det er aktuelt.

Jeg kommer tilbake med mere info etterhvert.
(lover å si fra hvis jeg oppdager noe negativt også)

Ja , jo ..... Kitet ØDELEGGER klutsjen på bilen din !

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

Re: Beverly

Post by EatonMiata »

Gratulerer med "kompressor-bil" Erik - dette ser fantastisk flott ut!!! :D Nesten så jeg må vurderer å flytte min MP62 over til andre siden :lol:

At klutsjen sliter er vel ikke så rart - jeg hadde samme problem på min forrige Jackson Racing M45 kompressorbil. Min nåværende bil er kun kjørt 70000 km nå så jeg håper den holder denne sommeren i alle fall - men et Rudskogen-besøk kan fort endre det.....

Bare et lite tips: Når det gjelder klutsj mener jeg å ha lest at Exedy blant annet leverer originale klutsjer til Mazda, og skal være av høy kvalitet (stort sett alt jeg har kjøpt fra Moss har forøvrig vært bra):

http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... exID=77073

Må ellers bare si jeg storkoser meg med MP62 kompressoren nå - det er en helt annen bil - akkurat som du beskriver, diskret og tilforlatelig, men kreftene er der! :D
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
User avatar
Fatboy
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 366
Joined: 10 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 764
Location: Slemmestad
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Fatboy »

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg kan ta dere for...

Men dere to har det altfor morro med MP62'ene :D
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

Re: Beverly

Post by EatonMiata »

Fatboy wrote:Jeg er ikke helt sikker på hva jeg kan ta dere for...

Men dere to har det altfor morro med MP62'ene :D
Takk for sist! Du trenger jo i alle fall ikke kompressor for å kjøre fort! Det er vel ikke så mange MX5 som utfordrer Porsche 911 og ikke minst Lotus super 7 i autoslalåm - men det klarte du ganske greit 8) men litt mer effekt skader jo ikke for kjøregleden......
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Ringen må vente

Da måtte jeg kaste inn håndkle ......
Jeg har avbestillt hotellrom i Nürburg og må vente med fort-fort kjøring til en annen gang :roll:
(men Ringen vil vel eksistere en stund til)

Vi har en klokke i NRK som tikker mot et arrangement som går samme dagen som jeg skulle ha kjørt med MOT på Ringen.
Den klokka viser at tiden renner ut ....
Ny klutsj, jobb-prosjekt i Tønsberg og sangkonkurranse på Fornebu, gjør at dette blir litt for masete.
(bilen er jo bare en hobby ? :wink: )

Så Pelle får representere fedrelandet, og holde myten om "the crazy Norwegian" i hevd.
God tur Pelle, og hils alle de hyggelige folkene fra England.
Beverly og jeg kommer nedover en annen gang, vær du sikker.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Pelle »

Jeg ble jo utrolig skuffet da Erik kastet inn håndkledet. Hadde virkelig gledet meg til hans selskap, men jeg får vel ha litt forståelse for situasjonen også :roll:
Jeg skal nok klare meg bra alene også Erik.
Det blir ikke det samme, men jeg har vært ute en vinternatt alene før.
...så kan du bare ha det så godt :twisted:

Pelle
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Jålebil !

Da har jeg dolla opp Beverly litt.
Nye pen-sko for sommerbruk.

Image

Image

Image

De er faktisk ikke så verst å kjøre med heller ...
:wink:

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Re: Beverly

Post by glaibilenmin »

Vakkert!!!!!!
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Post Reply