Beverly

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Kolbotn »

Ser veldig bra ut Erik, den kledde chaparall felgene mye bedre enn jeg trodde:D
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Rudolf »

Kolbotn wrote:Ser veldig bra ut Erik, den kledde chaparall felgene mye bedre enn jeg trodde:D
Jeg tror det blir bra med det røde interiøret.
Nå har jeg omsider fått tak i bilder av forbildet:
Eunos R2 limited: http://www.mx5oc.co.uk/forum/forums/t/15129.aspx

Det er et større innslag av sort i R2-interiøret (i forhold til LE).
Jeg synes det er stilig.

Image

Image

Image

Image

Jeg har alle delene som trengs (og vel så det .... :wink: )
Håper å begynne med interiøret i løpet av noen uker.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by biXen »

Oi, det så veldig fint ut med det interiøret i hvit bil.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

Re: Beverly

Post by EatonMiata »

Har alltid sett for meg at hvit Miata/MX5 med gullfargede felger(og da Minilite-kopier selvfølgelig) ville passe utrolig bra, men jeg må innrømme at dette overgikk mine forventninger! 8) Du får det på plass Erik - må bare la meg imponere - her stemmer alt - både teknisk og estetisk! 8)

PS noen som vet hvorfor Chaparral felgene ikke er å få tak i lenger? :(
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

biXen wrote:Oi, det så veldig fint ut med det interiøret i hvit bil.
Ja, det er i grunnen ganske fint.
Her er mine to "inspirasjonskilder":

Eunos R-limited (106 stk. produsert)
http://www.dandycars.com/Frequently_Ask ... imited.htm

Image

Eunos R2-limited (500 stk. produsert)
http://www.dandycars.com/Frequently_Ask ... imited.htm

Image

Siden disse bilene er Eunos og med høyreratt, så er de uoppnåelige i Norge .... :roll:
Så da får jeg heller mekke sjøl.
..... og da er jo en R-package et fint utgangspunkt.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Harald »

bra saker. klart å holde deg vekk fra treverk.. og satt inn overlading.. erik er på rett vei :D
Bare husk på.. effekt er vanedannende.. VELDIG.. mye vil ha mer osv. kompressor er morro, og enkelt.. har hatt skrukompressor på tidligere bil og det gir veldig smooth kurve.. fint valg til oppsett med lav til moderat effekt,

glemte å se etter, men har du satt R dekk på bilen og? regner nesten med det til den bruken..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Stehu »

Harald wrote:bra saker. klart å holde deg vekk fra treverk.. og satt inn overlading.. erik er på rett vei :D
Bare husk på.. effekt er vanedannende.. VELDIG.. mye vil ha mer osv. kompressor er morro, og enkelt.. har hatt skrukompressor på tidligere bil og det gir veldig smooth kurve.. fint valg til oppsett med lav til moderat effekt,

glemte å se etter, men har du satt R dekk på bilen og? regner nesten med det til den bruken..
Det er vel forresten noe slikt jeg kunne tenkt meg på min. Kompressor plassert der og en stor turbo på den andre siden ;)
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Harald »

Stehu wrote:
Harald wrote:bra saker. klart å holde deg vekk fra treverk.. og satt inn overlading.. erik er på rett vei :D
Bare husk på.. effekt er vanedannende.. VELDIG.. mye vil ha mer osv. kompressor er morro, og enkelt.. har hatt skrukompressor på tidligere bil og det gir veldig smooth kurve.. fint valg til oppsett med lav til moderat effekt,

glemte å se etter, men har du satt R dekk på bilen og? regner nesten med det til den bruken..
Det er vel forresten noe slikt jeg kunne tenkt meg på min. Kompressor plassert der og en stor turbo på den andre siden ;)

fullt gjennomførbart, har lekt med tanken. Men fordelene overveies av ulempene og alle ekstra feilkilder osv på en bil som skal brukes som leketøy.. rent mekanisk, er det mye jobb også :P
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Stehu »

det der skal bli min nye innsugsmanifold! Noe så inni H Porr!

Men si meg, er det ikke bare å hooke opp den der hvor Erik har den, for og så kjøre turbotrykket inn der han har luftfilteret sitt?
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3052
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Stalfa »

Helt klart en referanse-installasjon.
Fungerer den demonteringen av reimen selv om panseret f.eks. skulle vært gått i vranglåst og ikke kunne åpnes?
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Stehu »

Stalfa wrote:Helt klart en referanse-installasjon.
Fungerer den demonteringen av reimen selv om panseret f.eks. skulle vært gått i vranglåst og ikke kunne åpnes?
Ja! man kan gå inn fra undersiden!
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Stehu wrote:
Ja! man kan gå inn fra undersiden!
Kreativt 8)

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Banebil

Husker dere at jeg skrev om banebilen til Knut Sjølie som jeg var å kikket på i Norkisa ?
Det sto i Rudolf-tråden i september i fjor: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... &start=990

Image

Bilen dukket opp på Rudskogen sist mandag.

Image

Image

Image

Siden bilen stilte i klasse med lisens-biler, fikk jeg ikke sjangs til å "prøve meg" mot den.
Men Knut var lite fornøyd med bilen og mumlet noen lite pene ord om trykk og turbo og varme og slanger og styr .... :?
Så vi får se hva som skjer, og om han dukker opp med litt mere driftsikker bil etter hvert.

Ellers har jeg diskutert klutsj med Brandon Fitch hos Flying Miata og kommet fram til at Level 1 er tingen for meg ....
Så denne er nå på vei over dammen:

Image

Så får vi se om den klarer brasene ...

Jeg kjører forøvrig med Beverly til daglig og det går helt fint så lenge jeg behersker meg :roll:
.... og det er ikke alltid like lett.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
///Moe
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 329
Joined: 21 Oct 2009, 23:26
Location: Tromsø
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by ///Moe »

Du må få til noen filmsnutter av bilen når du får oppgradert clutchen og luket ut barnesykdommene.
Speedometeret fra null til xxx antall km/t samt en filmsnutt fra området mellom setene en plass hadde vært gøy.

Hvordan er 0-100 og 0-200 tidene med dette oppsettet?
Er veldig nyskjerrig på hvordan dette her går jeg skjønner du :)
-Signatur-
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Harald »

hatt endel samtaler med knut oppover tida :D mannen kan kjøre.. men skulle tro fyren bygger bil på en god miks av piller og tequila fylla..
Når han ikke har vett til å høre på erfarne fjellfolk for å få turbogreiene bra heller, så kan han jo bare slite med varme og trykk og gudveithva for min del :P han gidder ihvertfall ikke høre på gode råd :roll:

PS detta er ikke baksnakking, han veit akurat hva jeg mener :D

bra du får en bedre clutch i kjerra rudolf, tyder på litt ekstra moment når man ser hvor fort en org clutch gir seg med litt overlading..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Post Reply