Page 30 of 152

Posted: 05 Jul 2008, 23:03
by Rudolf
HF-mx5T wrote:spiller den melodi og eller?
Nei, det blir for mye russebil :)
Rudolf wrote: (Denne må IKKE forveksles med trudelutt-varianten. Denne låter STORT)
Låter som et vogntog av den STOORE sorten.

Meget ovveraskende lyd fra en knøtt liten bil ...
Folk ser opp :shock:

Erik

Posted: 06 Jul 2008, 11:09
by mojo-91
Jeg legger meg i støvet, Rudolf.
Du har humor til den store gullmedaljen :D
Jeg har og kompressorhorn, men ikke av ditt kaliber.

Posted: 06 Jul 2008, 19:29
by Rudolf
mojo-91 wrote:Jeg legger meg i støvet, Rudolf.
Du har humor til den store gullmedaljen :D
Jeg har og kompressorhorn, men ikke av ditt kaliber.
Ja, "mørkesiden" er som kjent ikke min stil :P
Dette er og blir en morrobil så det er grenser for hvor seriøs man skal være.

Erik

Posted: 06 Jul 2008, 22:53
by EspenAndre
Slo an den spøken din :) planlagt var den i alle fall ;)

Posted: 06 Jul 2008, 22:59
by Rudolf
EspenSort92 wrote:Slo an den spøken din :) planlagt var den i alle fall ;)
Spøk ?
Planlagt ?

Nei, her snakker vi bare om andre sin skitne fantasi :roll:

Erik

Posted: 06 Jul 2008, 23:08
by uggla
:D

Vel utført.

Posted: 06 Jul 2008, 23:23
by Rudolf
Bensinforbruk

Forbruket på Rudolf synker :shock:

De to siste bensinfyllingene viste hhv 0.77 og 0.74 l/mil.
Den første var søndag for en uke siden på Oppdal på vei hjem fra Sommerturen.
Da hadde vi kjørt relativt inspirert på Fosen i noen dager (ikke sant?).
Neste fylling var i går (etter landevei ned fra Trøndelag og bykjøring i Oslo).

I Mellomeuropa var jeg på over literen på motorvei, men rundt 0.8 på småveier.
Litt overrasket siden jeg hadde forventet litt økt forbruk etter installasjon av JR CAI.

Noen synspunkter ?
Andre som måler ?

Erik

Posted: 06 Jul 2008, 23:51
by Miatapowers
Min bruker en 0.6-0.65 på landeveien, har ikke målt etter eg fikk på jrcai da, men tenkte eg skulle justere litt å prøve. håper den går ned litt pga eg sugde bare varmluft med forrige luftfilter,

Posted: 07 Jul 2008, 00:31
by uggla
Jeg måler litt. Jeg har hatt 0.82, 0.84 og 0.94(!) etter montering av CAI. Den siste der er for øvrig med mangee korte turer i bytrafikk.
Jeg tror jeg lå på mye av det samme før... Jeg er nok glad i turtall ja.... :oops:

Posted: 07 Jul 2008, 11:37
by HF-mx5T
mer optimal motor bruker ofte mindre.

hadde ingen problem med å komme ned mot .65 selv med turbomotor.

Gassfot har mer med forbruk å gjøre enn noe annet, men alt man gjør med motor for å optimalisere den, hjelper ;)

Posted: 07 Jul 2008, 17:27
by Rudolf
Fint å få tall fra andre også.
Skal ikke se bort ifra at forbruket går litt ned etter at man blir litt mer vant med bilen (tørr bak øra).
Litt fristende med tung gassfot i starten 8)
Vi får se hvor det ender. (Skal si ifra når jeg kommer under 0.5)

Erik

Posted: 07 Jul 2008, 18:53
by siemens
Hvor kjøpte du den harry tuten da erik :lol:

P.S dette er ikke femi tut

Posted: 08 Jul 2008, 00:34
by Rudolf
siemens wrote:Hvor kjøpte du den harry tuten da erik :lol:

P.S dette er ikke femi tut
Den maskuline tuten er kjøpt hos A.T.U. i Tyskland (tilsvarer Biltema)
Den kostet orginalt 60 Euro, men jeg prutet den ned til 55.
Det var èn igjen i hylla da jeg dro (så du må forte deg) :shock:

Erik

Posted: 11 Jul 2008, 14:27
by HansT
Rudolf wrote:Miata i Gudbrandsdalen.

Og i tilfelle ..... Så står det klar en longnose i garasjen :shock:

Image

Erik
Kuult, hvis ikke jeg tar helt feil er det der motoren Edgard kjøpte av meg. Jeg fikk tilbakemelding etterpå at han hadde hatt motoren inne hos Mazda for måling av slitasje etc, og han fikk beskjed om at motoren var tipp topp innvending. Alltid gøy å få slike tilbakemeldinger etter salg.

At motoren har fått et godt hjem er ihvertfall sikkert og visst etter bildene å dømme. Den var ikke kjørt langt, men så ikke slik ut på utsiden når jeg sendte den i hvert fall :) ... likevel... rart å tenke på at jeg slet med å få solgt den for 5000,- med motorstativet... Lå lenge for salg på nettsidene her...

Posted: 11 Jul 2008, 19:12
by Rudolf
HansT wrote: Kuult, hvis ikke jeg tar helt feil er det der motoren Edgard kjøpte av meg. Jeg fikk tilbakemelding etterpå at han hadde hatt motoren inne hos Mazda for måling av slitasje etc, og han fikk beskjed om at motoren var tipp topp innvending. Alltid gøy å få slike tilbakemeldinger etter salg.

At motoren har fått et godt hjem er ihvertfall sikkert og visst etter bildene å dømme. Den var ikke kjørt langt, men så ikke slik ut på utsiden når jeg sendte den i hvert fall :) ... likevel... rart å tenke på at jeg slet med å få solgt den for 5000,- med motorstativet... Lå lenge for salg på nettsidene her...
Stemmer !
Motoren har vært inne hos Mazda for måling.
Det ene bildet yter ikke full retferdighet, masse pussa og lakkerte detaljer.

Dette er et godt eksempel på at det er mulig å forbedre det "orginale".
Her er det mye respekt for det opprinnelige og masse kompetent arbeid.

Artig å få hele historien :D

Erik