Hehe, ja ting tok fort en annen vending på den tråden.Kolbotn wrote:Neida, du må ikke det Morten, bare vær obs på at ting kan skje og sørg for å prøve å ha marginene på din side... (sånn som er jobben vår som bilister)
Dette var forresten en uhyre underholdende diskusjon, er jo resultat av en salgsannonse for et datasprut:P
Selvfølgelig må man gjøre det man kan for å ha marginene på sin side, men hvor går grensa? Bremser? Airbag? Bur? Bøyle? Hjelm? 3-6 punkts belte?
Alt dette fører til bedre marginer..
Å bytte ut mine allerede gode bremser med nye fordi det KANSKJE blir å skje noe en gang i tiden, i stedet for å oppgradere deler jeg har nytte av ser jeg ingen grunn til. Når behovet for bremsebytte er, så vil de selvfølgelig bli oppgradert, men akkurat nå er ikke behovet der. Jeg bruker mer tid i Oslo sentrum som råner enn på landeveien i aktiv kjøring.
Jeg kommer ikke til å kjøre hardt i høy fart med denne bilen før jeg har rollbar. Av alt i verden er det å rulle jeg frykter mest, så jeg tør ikke mer kjøring i høy fart før det er i boks.
Og btw.. å treffe elgen? Jeg tror faktisk man sitter så lavt at det ikke er no stress. Jeg er mer bekymret for mindre vilt, slik som rein eller dådyr.