Page 32 of 46

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 24 Feb 2015, 19:20
by Ørnbjørn
CCW LM16 Hyperblack Front Wheels: 16×9.5 (3.0″ lip) Rear Wheels: 16×9.5 (3.5″ lip)

https://www.google.no/search?q=ccw+whee ... 1024%3B768

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 24 Feb 2015, 19:23
by Trouble
Fikk litt vann i munn nå.

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 24 Feb 2015, 20:13
by Voodoo
Ørnbjørn wrote:CCW LM16 Hyperblack Front Wheels: 16×9.5 (3.0″ lip) Rear Wheels: 16×9.5 (3.5″ lip)

https://www.google.no/search?q=ccw+whee ... 1024%3B768
Takker! Stiv pris hod CCW, men bra kvalitet og tredelte hjul koster.

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 24 Feb 2015, 20:19
by Trym N1290
Et prater vi om?

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 24 Feb 2015, 23:12
by uggla
Blæ.... :)

"Alle" er enige om at 15" er maks på NA.

Because racecar!

(Show < Go)
mvh
Magnus (gubbe)...

PS. Hauk! Støtt meg litt her a!

Posted: 24 Feb 2015, 23:28
by helly
Har 16" på min. Fulgte med bilen når jeg kjøpte. Har ikke hatt noen problemer med de. Null subbing. Kan hende buene er valset fra før.

Posted: 24 Feb 2015, 23:29
by helly
Uvant med taptalk.
Bilen er senket også.

Re:

Posted: 25 Feb 2015, 07:11
by Stalfa
helly wrote:Null subbing. Kan hende buene er valset fra før.
Hvor stor andel av hjulet som er felg spiller ingen rolle på om det subber eller ikke.
Det som gjør at du subber er økt diameter, økt bredde eller flytting av hjulet innover eller utover.
En 16" felg kan gi hjul med mindre bredde og diameter.
Men når vi snakker om 8" bredde på felgen og du i tillegg flytter felgen 35mm lengre ut enn orginalen blir det fort at det butter i hjulbuen.

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 25 Feb 2015, 09:19
by Hauk
uggla wrote:Blæ.... :)

"Alle" er enige om at 15" er maks på NA.

Because racecar!

(Show < Go)
mvh
Magnus (gubbe)...

PS. Hauk! Støtt meg litt her a!
Hehe. Vi kan omformulere litt for å gjøre den mer salgbar; Lette hjul er imperativt på bilene våre. Men det hjelper ikke at gamle gubber sitter og forkynner dette på internettet. Det må føles på kroppen.

Alle bør kjøpe seg et blytungt sett med felger (felgstørrelse ikke så viktig) og traske rundt med dette i en halv sommer. Deretter setter man på noen lette hjul. Merker man ikke forskjell kan man like godt kjøre 2005 Megane CC. Ferdig snakka.

Hva er lette/tunge felger i MX-5-sammenheng? Hvor legges lista? Her er min definasjon. Lette: ~5 kg pr stk. Tunge: 7+ kg pr stk.

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 25 Feb 2015, 09:42
by Stalfa
Hauk wrote:Men det hjelper ikke at gamle gubber sitter og forkynner dette på internettet.
Image

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 25 Feb 2015, 10:08
by Fabiz
Nå skal jeg jaggu veie mine 9x15. Er de ikke under 7kg, så...
Image

Fabian

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 25 Feb 2015, 10:20
by Gabzh
Må veie sommerhjula mine også :o Tror de har relativt tunge dekk.

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 25 Feb 2015, 10:25
by Stalfa
Fabiz wrote:Nå skal jeg jaggu veie mine 9x15. Er de ikke under 7kg, så...
Du legger deg i den enden av skalaen. ;)

Ja-ja
Image

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 25 Feb 2015, 10:39
by MX-Jon
Stalfa wrote:
Fabiz wrote:Nå skal jeg jaggu veie mine 9x15. Er de ikke under 7kg, så...
Du legger deg i den enden av skalaen. ;)

Ja-ja
5,2kg med dekk må man vel si er godkjent :)

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 25 Feb 2015, 10:50
by Fabiz
MX-Jon wrote:
Stalfa wrote:
Fabiz wrote:Nå skal jeg jaggu veie mine 9x15. Er de ikke under 7kg, så...
Du legger deg i den enden av skalaen. ;)

Ja-ja
5,2kg med dekk må man vel si er godkjent :)
14" Daisy?

Fabian