Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dekkfolk (og andre) i nord og sør, kommentèr ......
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
vil si at det er på grensen. en idealbredde på felgen kontra dekkdimensjonen, er jo gitt av en grunn.
jeg kjørte med 205/50R15 på 6" OEM NB felg. men dette var et "R" dekk, eller gateslicks. disse har stivere sidevegger enn et "vanlig" dekk, så tror jeg ville holdt meg mellom 185 - 195 på en 6" bredde.
mer vom på dekket gir mer fleksing og mindre kontaktflate. Ville gått for 7" felg hvis jeg skal ha 205-dekk (skal ha dette også forsåvidt )
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Eg har testet endel dekk og felg, brede dekk på smal felg gir flex, så eg vil heller ha smalere dekk på felgene, nå har eg 195 på 7" felg, flexer mye, på sommer har eg 215 på 9" felg, det flexer ikke i det hele tatt, på mine 6" original sport felger kommer eg nok til å satse på 195, og gateslick,
Dekkfolk (og andre) i nord og sør, kommentèr ......
Erik
Hei Erik, gratulerer med sjeldne BBS felger, disse fortjener å bli bruk i combo med et artig dekk
Jeg kjører med R888 i 195/50/15 på mine 6,5" felger, en bredde som passer felgen bra og som gir god respons på denne felgbredden. Husker at arildh som tidligere i år og i fjor kjørte med 205/15/50 på 6,5" felg var så misfornøyd med respons på så brede dekk på 6,5 felg at han solgte unna dekk og felg.
AJF wrote:
Hei Erik, gratulerer med sjeldne BBS felger, disse fortjener å bli bruk i combo med et artig dekk
Jeg kjører med R888 i 195/50/15 på mine 6,5" felger, en bredde som passer felgen bra og som gir god respons på denne felgbredden. Husker at arildh som tidligere i år og i fjor kjørte med 205/15/50 på 6,5" felg var så misfornøyd med respons på så brede dekk på 6,5 felg at han solgte unna dekk og felg.
Takker for fine og oppklarende kommentarer.
Den linken forklarer jo det meste ....
Jeg velger 195/50R15 hvis det blir til 15"-erene og 185/60R14 til 14"-erene.
Jeg ser nå at jeg får både Toyo R888 og Yokohama A048 i de dimensjonene.
Siden både felger OG dekk har lavere vekt i 14", så vurderer jeg å velge den dimensjonen til morro.
Det betyr at 15" sjeldenhetene blir "jålefelger", som jo heller ikke er dumt
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Det fine med Cabriolet er at man bedre ser pynten i julegatene
Det fant jeg ut i dag
Mojo spurte meg idag om hvorfor jeg ikke hadde satt på hardtoppen:
1. For å sette på hardtoppen, så må kalesjen slås ned.
2. For å slå ned kalesjen, så må den være tørr.
3. For a bli tørr, så må det være fint vær.
4. Når det er fint vær, så er det dumt å sette på hardtopp.
Erik
Last edited by Rudolf on 20 Dec 2008, 19:39, edited 2 times in total.
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Rudolf wrote:
1. For å sette på hardtoppen, så må kalesjen slås ned.
2. For å slå ned kalesjen, så må den være tørr.
3. For a bli tørr, så må det være fint vær.
4. Når det er fint vær, så er det dumt å sette på hardtopp.
Så sant, så sant
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Det fine med Hardtopp er at man bedre ser julepynten på bilen
Det fant jeg ut i dag
1. For å sette på hardtoppen, så må kalesjen slås ned.
2. For å slå ned kalesjen, så må den være tørr.
3. For a bli tørr, så må det være fint vær.
4. Når det er fint vær, så er det dumt å sette på hardtopp.
Jaja, hardtoppen kom på til slutt ......
(men skal jo av igjen om få dager (1. nyttårsdag))
Julepyntinga har såvidt begynnt.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Da er innkjøpene avsluttet og alt er klart til julefeiring.
Da bærer det av sted til snøfyllte østlandsbygder og morro for liten og stor.
GOD JUL
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Vegard wrote:Kom over dette å måtte bare legge det ut!
Tatt engang i desember 07 vel... *brrr*
Ja, det var vel "Juletreff" i Drammen.
Det var ca. 10 kalde og ypperlig vær for Tonneau.
Tonneau skal selvfølgelig brukes på 1.nyttårsdag også.
Problemet er bare at jeg har to.
Skal jeg bruke den røde eller den sorte.
Tenke tenke .....
Erik
Last edited by Rudolf on 27 Dec 2008, 23:01, edited 1 time in total.
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package