Beverly

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Kolbotn »

Sorry for OT Erik, men dra heller ut lydisoleringa og sånn Mussa.
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Stemmeskifte

Beverly har blitt grøvre i målet :shock:
Minner meg litt om en Russisk testosteronsprengt kulestøterske.

Neida, jeg bare tuller.
Hun høres ut som Sara Leander og det er i grunnen ganske tøft.

Image

Racing Beat fra motorblokk til eksostipp, bare avbrutt av en racing katalysator.
Behersket brumming, slett ikke for mye.
Ganske anonym ved tomgang og lavere turtall.
Ved høyt turtall, så snerrer damen.
Ligner i grunnen litt på låta fra Rudolf.

Jeg er meget fornøyd og lettet.
Fryktet mere bråk, så dette er bra.

Har ikke fått målt noe eksostrykk enda, men jeg regner med at dette gjorde susen.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Re: Beverly

Post by uggla »

Mmm.... lookin' good.
Gleder meg til å se/høre dette live...


Mags'
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

Re: Beverly

Post by EatonMiata »

Lyden kan jeg ikke uttale meg om enda (får kanskje gleden av å høre den i løpet av 2011) - men det ble en utrolig lekker "avslutning" på hekken nå! Gjennomført - som vanlig 8)
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Se her ja ....

Her var det jo fint.
Ingenting å si på tilstanden under teppet på Beverly :)

Image

Jeg er igang med en del demontering nå.
Veltebøyle, ny kalesje og endel nytt interiør skal på plass.

Men noen modifikasjoner må til for å få på plass de røde interiørdetaljene fra 93LE.
På Beverly (og andre Miata 94-97) sitter ECU-en (datahjernen) bak passasjersetet.

I en 93LE (og andre 89-93) så sitter ECU-en under føttene til passasjeren.
Det betyr at teppet fra 93LE ikke passer i Beverly uten litt modifisering:

Her er ECU-en:

Image

For å få LE-teppet til å passe skikkelig så monterer jeg et deksel som brukes til å beskytte ECU-en på de tidlige modellene.
(tilfeldigvis så hadde jeg et slikt liggende .... :wink: )
Alle skruehullene og festene er på plass i Beverly, så det er "plug and play".

Image

Så da håper jeg at teppet passer.
(etter at jeg har polert gulvet)

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Agility
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1680
Joined: 06 Jun 2009, 16:10
Medlemsnummer: 813
Location: Jeppedalen, Hurdal
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Agility »

Jøss... installerer du rust under teppet :shock: Helt tydelig på festebraketten til dekselet...
Var forresten uforskammet lekkert nedi der ellers da... :wink:
Er det forresten mye jobb å ta ut hele teppet, deler du det i fronten ?!?
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

Re: Beverly

Post by EatonMiata »

ECU sitter under føttene til passasjeren i min 94 mx5 - så her er det tydeligvis litt ulike løsninger fra Mazda. Dessverre må jeg nok innrømme at "din" plassering er bedre enn min - f.eks. fuktighet vil vel neppe kunne komme til bak seteryggen på passasjersiden, mens både fuktighet og vibrasjon vil være mer sannsynlig under gulvet på passasjersiden :(
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Rudolf »

Agility wrote:Jøss... installerer du rust under teppet :shock: Helt tydelig på festebraketten til dekselet...
Var forresten uforskammet lekkert nedi der ellers da... :wink:
Er det forresten mye jobb å ta ut hele teppet, deler du det i fronten ?!?
Neida, som du ser så ligger det bare løst på gulvet (fotomodell).
Skal nok behandles med Ferrobet, Brunox og andre godsaker før det får lov til å bli en del av bilen. :wink:

Jeg delte teppet under varmeapparatet (ikke lett å komme til der nei ... :roll: ), men skrudde ut braketten under midtkonsollen/radioen slik at det kunne trekkes ut.
EatonMiata wrote:ECU sitter under føttene til passasjeren i min 94 mx5 - så her er det tydeligvis litt ulike løsninger fra Mazda. Dessverre må jeg nok innrømme at "din" plassering er bedre enn min - f.eks. fuktighet vil vel neppe kunne komme til bak seteryggen på passasjersiden, mens både fuktighet og vibrasjon vil være mer sannsynlig under gulvet på passasjersiden :(
Du har en europeisk modell, den er forskjellig fra en Miata.
Din har vel ikke passasjer air-bag og det nye NA-FL (face-lift) dash-bordet.
Det kom vel først i 1995 på europeiske modeller.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Beverly

Post by arildh »

Blir det ikke noe dynamat på denne ?
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

Re: Beverly

Post by EatonMiata »

Stemmer det Erik - ingen airbag verken på fører eller passasjersiden i min 1.8 1994 modell. MEN - når det gjelder dashbord kjøpte jeg nå 1994 modellen først og fremst pga motoren men OGSÅ for å få det GAMLE dashbordet. Jeg synes faktisk mazda gjorde en tabbe da de gikk bort fra dette klassiske sportsbil-dashbordet som ikke er ulikt dashbord på eldre Ferrari. Det nye kunne like gjerne vært i en Hyundai - og NC har jo faktisk et dashbord som nesten er tilbake til det opprinnelige!

Uansett - mx5 er gøy 8) . Får racing cat fra USA i posten i dag - da er hele eksosen byttet fra og med grenrøret og ut. Mangler nå bare å få bredbåndslambdaen på plass - kan nok hende jeg kontakter deg i den forbindelsen......
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

arildh wrote:Blir det ikke noe dynamat på denne ?
Jeg har allerede installert i dørene.
Men, jeg har prøvd dynamat på gulvet i Leopold og synes ikke det gjorde stor nok forskjell til at jeg gjør det her (man må jo tenke litt på vekten også :wink: ).
I dørene derimot, der har dynamat stooor effekt.
EatonMiata wrote:Stemmer det Erik - ingen airbag verken på fører eller passasjersiden i min 1.8 1994 modell. MEN - når det gjelder dashbord kjøpte jeg nå 1994 modellen først og fremst pga motoren men OGSÅ for å få det GAMLE dashbordet. Jeg synes faktisk mazda gjorde en tabbe da de gikk bort fra dette klassiske sportsbil-dashbordet som ikke er ulikt dashbord på eldre Ferrari. Det nye kunne like gjerne vært i en Hyundai - og NC har jo faktisk et dashbord som nesten er tilbake til det opprinnelige!
.......
Sååå stor forskjell er det jo ikke på mitt og ditt dashbord (sikker på at du ikke tenker på NB-dashbordet, for det er jo ganske anderledes?)

Image

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

Re: Beverly

Post by EatonMiata »

Enig i at dette er vesentlig bedre enn NB-dashbordet, men likevel et steg i feil retning, noe Mazda har skjønt da de designet interiøret i NC. Jeg kjøpte ny MX5 i 1997 - dessverre! Den hadde jo både feil motor (90 hk 1.6) og feil dashbord - for meg, og da jeg oppdaget det originale har jeg siden ikke vært i tvil. Men jeg er jo litt "sær" - og mange her inne er nok uenige da jeg ser at noen faktisk bytter ut til den nyere varianten!

Fikk ellers nytt Momo ratt i posten for en time siden - men katalysatoren uteble av en eller annen grunn! :(
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
User avatar
Steinar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1160
Joined: 23 Oct 2003, 02:00
Medlemsnummer: 560
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Steinar »

Dævern, i kveld er jeg i form. (15 timers arbeidsdag tar på.) Det beste dashbordet må jo en T ford ha. Blikkplate.

Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

Re: Beverly

Post by EatonMiata »

Steinar wrote:Dævern, i kveld er jeg i form. (15 timers arbeidsdag tar på.) Det beste dashbordet må jo en T ford ha. Blikkplate.

Steinar
Du er inne på noe der - på en "sportsbil" skal det være enklest og lettest mulig. Og - jeg savner ikke en bryter på NA-dashbordet 8)
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Sjefsfrosk

Boss Frog er på vei inn.
En prøvemontasje viser at passformen er helt grei.
Ingen overraskelser her heldighvis :)

Image

Jeg tar meg god tid og sørger for at de få hullene jeg må bore blir skikkelig rustbehandlet.
Det blir spennende å se om jeg får montert både windblocker, tverrstag og hardtopfester uten problemer.
Kalesje med glassvindu skal også passe.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Post Reply