Page 45 of 75
Re: Beverly
Posted: 04 Feb 2011, 22:56
by Kolbotn
Sorry for OT Erik, men dra heller ut lydisoleringa og sånn Mussa.
Posted: 06 Feb 2011, 21:52
by Rudolf
Stemmeskifte
Beverly har blitt grøvre i målet
Minner meg litt om en Russisk testosteronsprengt kulestøterske.
Neida, jeg bare tuller.
Hun høres ut som Sara Leander og det er i grunnen ganske tøft.
Racing Beat fra motorblokk til eksostipp, bare avbrutt av en racing katalysator.
Behersket brumming, slett ikke for mye.
Ganske anonym ved tomgang og lavere turtall.
Ved høyt turtall, så snerrer damen.
Ligner i grunnen litt på låta fra Rudolf.
Jeg er meget fornøyd og lettet.
Fryktet mere bråk, så dette er bra.
Har ikke fått målt noe eksostrykk enda, men jeg regner med at dette gjorde susen.
Erik
Re: Beverly
Posted: 06 Feb 2011, 22:21
by uggla
Mmm.... lookin' good.
Gleder meg til å se/høre dette live...
Mags'
Re: Beverly
Posted: 07 Feb 2011, 13:58
by EatonMiata
Lyden kan jeg ikke uttale meg om enda (får kanskje gleden av å høre den i løpet av 2011) - men det ble en utrolig lekker "avslutning" på hekken nå! Gjennomført - som vanlig

Posted: 16 Feb 2011, 23:40
by Rudolf
Se her ja ....
Her var det jo fint.
Ingenting å si på tilstanden under teppet på Beverly
Jeg er igang med en del demontering nå.
Veltebøyle, ny kalesje og endel nytt interiør skal på plass.
Men noen modifikasjoner må til for å få på plass de røde interiørdetaljene fra 93LE.
På Beverly (og andre Miata 94-97) sitter ECU-en (datahjernen) bak passasjersetet.
I en 93LE (og andre 89-93) så sitter ECU-en under føttene til passasjeren.
Det betyr at teppet fra 93LE ikke passer i Beverly uten litt modifisering:
Her er ECU-en:
For å få LE-teppet til å passe skikkelig så monterer jeg et deksel som brukes til å beskytte ECU-en på de tidlige modellene.
(tilfeldigvis så hadde jeg et slikt liggende ....

)
Alle skruehullene og festene er på plass i Beverly, så det er "plug and play".
Så da håper jeg at teppet passer.
(etter at jeg har polert gulvet)
Erik
Re: Beverly
Posted: 17 Feb 2011, 00:13
by Agility
Jøss... installerer du rust under teppet

Helt tydelig på festebraketten til dekselet...
Var forresten uforskammet lekkert nedi der ellers da...
Er det forresten mye jobb å ta ut hele teppet, deler du det i fronten ?!?
Re: Beverly
Posted: 17 Feb 2011, 00:37
by EatonMiata
ECU sitter under føttene til passasjeren i min 94 mx5 - så her er det tydeligvis litt ulike løsninger fra Mazda. Dessverre må jeg nok innrømme at "din" plassering er bedre enn min - f.eks. fuktighet vil vel neppe kunne komme til bak seteryggen på passasjersiden, mens både fuktighet og vibrasjon vil være mer sannsynlig under gulvet på passasjersiden

Re: Beverly
Posted: 17 Feb 2011, 00:48
by Rudolf
Agility wrote:Jøss... installerer du rust under teppet

Helt tydelig på festebraketten til dekselet...
Var forresten uforskammet lekkert nedi der ellers da...
Er det forresten mye jobb å ta ut hele teppet, deler du det i fronten ?!?
Neida, som du ser så ligger det bare løst på gulvet (fotomodell).
Skal nok behandles med Ferrobet, Brunox og andre godsaker før det får lov til å bli en del av bilen.
Jeg delte teppet under varmeapparatet (ikke lett å komme til der nei ...

), men skrudde ut braketten under midtkonsollen/radioen slik at det kunne trekkes ut.
EatonMiata wrote:ECU sitter under føttene til passasjeren i min 94 mx5 - så her er det tydeligvis litt ulike løsninger fra Mazda. Dessverre må jeg nok innrømme at "din" plassering er bedre enn min - f.eks. fuktighet vil vel neppe kunne komme til bak seteryggen på passasjersiden, mens både fuktighet og vibrasjon vil være mer sannsynlig under gulvet på passasjersiden

Du har en europeisk modell, den er forskjellig fra en Miata.
Din har vel ikke passasjer air-bag og det nye NA-FL (face-lift) dash-bordet.
Det kom vel først i 1995 på europeiske modeller.
Erik
Re: Beverly
Posted: 17 Feb 2011, 07:13
by arildh
Blir det ikke noe dynamat på denne ?
Re: Beverly
Posted: 17 Feb 2011, 10:31
by EatonMiata
Stemmer det Erik - ingen airbag verken på fører eller passasjersiden i min 1.8 1994 modell. MEN - når det gjelder dashbord kjøpte jeg nå 1994 modellen først og fremst pga motoren men OGSÅ for å få det GAMLE dashbordet. Jeg synes faktisk mazda gjorde en tabbe da de gikk bort fra dette klassiske sportsbil-dashbordet som ikke er ulikt dashbord på eldre Ferrari. Det nye kunne like gjerne vært i en Hyundai - og NC har jo faktisk et dashbord som nesten er tilbake til det opprinnelige!
Uansett - mx5 er gøy

. Får racing cat fra USA i posten i dag - da er hele eksosen byttet fra og med grenrøret og ut. Mangler nå bare å få bredbåndslambdaen på plass - kan nok hende jeg kontakter deg i den forbindelsen......
Posted: 17 Feb 2011, 17:26
by Rudolf
arildh wrote:Blir det ikke noe dynamat på denne ?
Jeg har allerede installert i dørene.
Men, jeg har prøvd dynamat på gulvet i Leopold og synes ikke det gjorde stor nok forskjell til at jeg gjør det her (man må jo tenke litt på vekten også

).
I dørene derimot, der har dynamat stooor effekt.
EatonMiata wrote:Stemmer det Erik - ingen airbag verken på fører eller passasjersiden i min 1.8 1994 modell. MEN - når det gjelder dashbord kjøpte jeg nå 1994 modellen først og fremst pga motoren men OGSÅ for å få det GAMLE dashbordet. Jeg synes faktisk mazda gjorde en tabbe da de gikk bort fra dette klassiske sportsbil-dashbordet som ikke er ulikt dashbord på eldre Ferrari. Det nye kunne like gjerne vært i en Hyundai - og NC har jo faktisk et dashbord som nesten er tilbake til det opprinnelige!
.......
Sååå stor forskjell er det jo ikke på mitt og ditt dashbord (sikker på at du ikke tenker på NB-dashbordet, for det er jo ganske anderledes?)
Erik
Re: Beverly
Posted: 17 Feb 2011, 19:26
by EatonMiata
Enig i at dette er vesentlig bedre enn NB-dashbordet, men likevel et steg i feil retning, noe Mazda har skjønt da de designet interiøret i NC. Jeg kjøpte ny MX5 i 1997 - dessverre! Den hadde jo både feil motor (90 hk 1.6) og feil dashbord - for meg, og da jeg oppdaget det originale har jeg siden ikke vært i tvil. Men jeg er jo litt "sær" - og mange her inne er nok uenige da jeg ser at noen faktisk bytter ut til den nyere varianten!
Fikk ellers nytt Momo ratt i posten for en time siden - men katalysatoren uteble av en eller annen grunn!

Re: Beverly
Posted: 17 Feb 2011, 22:32
by Steinar
Dævern, i kveld er jeg i form. (15 timers arbeidsdag tar på.) Det beste dashbordet må jo en T ford ha. Blikkplate.
Steinar
Re: Beverly
Posted: 17 Feb 2011, 22:43
by EatonMiata
Steinar wrote:Dævern, i kveld er jeg i form. (15 timers arbeidsdag tar på.) Det beste dashbordet må jo en T ford ha. Blikkplate.
Steinar
Du er inne på noe der - på en "sportsbil" skal det være enklest og lettest mulig. Og - jeg savner ikke en bryter på NA-dashbordet

Posted: 26 Feb 2011, 20:43
by Rudolf
Sjefsfrosk
Boss Frog er på vei inn.
En prøvemontasje viser at passformen er helt grei.
Ingen overraskelser her heldighvis
Jeg tar meg god tid og sørger for at de få hullene jeg må bore blir skikkelig rustbehandlet.
Det blir spennende å se om jeg får montert både windblocker, tverrstag og hardtopfester uten problemer.
Kalesje med glassvindu skal også passe.
Erik