Beverly

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Beverly

Post by arildh »

Hvordan behandler du hullene du driver og borrer ?
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

arildh wrote:Hvordan behandler du hullene du driver og borrer ?
Jeg sliper ned skarpe kanter, så bruker jeg Brunox som grunning og lakkerer til slutt.
(prøver å unngå bart metall)

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Frosken er festet

Da er Boss Frogg Clearview på plass !
Den holder hva den lover, så langt...... :wink:

Den virker uhyre solid og innfestingene er av god kvalitet.
Alt er godt laget og opplegget virker svært solid og gjennomtenkt.

Festepunktene er i veggen bak setene, i innfesting for setebeltetrommel, i toppfeste på setebeltetårn og i chassis på hver side av bensintanken.

Image

Det må lages hull i karrosseriet på hver side av bensintanken (tre bolter på hver side) og i veggen bak setene (to bolter på hver side)

Image

Image

Tilsammen er bøylen festet med fjorten bolter :shock:

Det er endel jobb med å tilpasse innredning med setebelter, plastdeksler, hattehylle, og tepper.
Min nyinnkjøpte dremel, ble flittig benyttet for å tilpasse dekslene.

Image

Bøylen er "kompatibel" med allt !
Her har jeg testet med hardtopp og konstaterer at de originale Innfestingene på sidene fint kan benyttes.
Til og med widblocker og det originale tverrstaget mellom setebeltetårnene er det plass til.

Image

Jeg monterte setebeltene med "adaptere" som også leveres av Boss Frog.

Boss Frog Clearview har vært gjennom destruktive tester i USA ( SCCA bestemmelser).
Jeg er svært fornøyd med kvalitet og utforming.
Da det også viser seg at bøylen ikke er i konflikt med hverken hardtopp eller softtop med glassvindu, så kan jeg trygt anbefale den.
(men jeg håper jeg aldri får bruk for den .... :wink: )

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Agility
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1680
Joined: 06 Jun 2009, 16:10
Medlemsnummer: 813
Location: Jeppedalen, Hurdal
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Agility »

Har du ikke mere enn 14 bolter ?!? Tror jeg ville korrigert det til 18..., men det er jo ingenting mot min BFDH med 22 i karrosseriet... :mrgreen:
Ser du har satt boltene fra utsiden og inn, jeg gjorde det omvendt, men de er muligens mere utsatt for korrosjon på gjengene da... Hmm... :?
Jeg har i tillegg sprayet på begge sider av alle utvendig monterte deler på med tynn rustbeskyttelsesmasse for hulrom. Da ble det et vokslag på alt nymontert, og alle åpninger og sprekker ble tette.

Jeg planlegger forøvrig heller aldri å få bruk for min, men den står nå der og det er kjekt å ha i bakhodet.... :roll:
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3034
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Hauk »

Jeg synes den sjefsfrosken ser veldig bra ut. Stor bøyle som gjør veldig lite av seg. Kommer ikke for nært nakkestøtta heller + det tverrgående staget OG windblocker passer fortsatt. Hadde jeg skulle starta om igjen så hadde jeg nok handlet en slik en...

Jeg satt boltene samme vei som deg Agility, men måten Erik har gjort det på gjør det lettere å etterstramme/demontere denne om X antall år - siden gjengene og mutrene er sannsynligvis like fine da. Hvis det skulle være behov.

[Stamp of approval]
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Kolbotn »

Hvis jeg skulle hatt noen annen bøyle enn den jeg har så ville dette vært første valget, nå trenger vi snart no bilder av hele bilen Erik! jeg har forøvrig mine bolter samme veien som Erik satte de.
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Agility wrote:Har du ikke mere enn 14 bolter ?!? Tror jeg ville korrigert det til 18..., men det er jo ingenting mot min BFDH med 22 i karrosseriet... :mrgreen:
Jeg har 14 som fester bøyla til bilen.
De to ekstra på hver side er for å feste festebraketten til bøyla (ikke gjennomgående bolter)
Agility wrote:Ser du har satt boltene fra utsiden og inn, jeg gjorde det omvendt, men de er muligens mere utsatt for korrosjon på gjengene da... Hmm... :?
Som folket påpeker her .....
Det er for å unngå å utsette mutter og gjenger for elementene samt lettere å inspisere/etterstramme.
Agility wrote:Jeg har i tillegg sprayet på begge sider av alle utvendig monterte deler på med tynn rustbeskyttelsesmasse for hulrom. Da ble det et vokslag på alt nymontert, og alle åpninger og sprekker ble tette.
Jeg har filt ned alle skarpe kanter og brukt Brunox og lakk.
Det tror jeg holder :wink:

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
fa10
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 418
Joined: 24 Aug 2009, 18:53
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Beverly

Post by fa10 »

den bilen der er og blir en sinnsykt flott eksemplar.
x 99 10th anniversary 1,8 (3934/7500)
User avatar
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3538
Joined: 31 Jul 2006, 02:00
Medlemsnummer: 642
Location: Hokksund
Status: Offline

Re: Beverly

Post by mussa »

fa10 wrote:den bilen der er og blir en sinnsykt flott eksemplar.
+1, synes dette har blitt den peneste MX5/Miata`n i Norge!
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
Ernst
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 237
Joined: 04 Jun 2009, 13:54
Medlemsnummer: 794
Location: Haugesund
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Ernst »

Må stikke over fjellet en tur til sommeren å sjekk ut om du snakker sant :)
x06 NC 2.0 Sport True Red
x-09 NC RHT Galaxy gray.

-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
User avatar
Ove N
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1176
Joined: 23 Jun 2008, 10:13
Medlemsnummer: 733
Location: Sandnes
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Ove N »

Ernst wrote:Må stikke over fjellet en tur til sommeren å sjekk ut om du snakker sant :)

Fin liten helge tur det!
Ove N
Rogaland
Miata -91 mod 1.6 Liter-Godkjent m/JR M45 Classic Red 15" Rota RB
Miata -93 mod 1.8 Liter-longnose Brilliant Black C-Pack 14" BBS
-2x Mx5 -99 10th Anniversary 3162+4255/7500
X-MX5 BRG-lakkert hvit-346000km Longnose (Solgt)
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Teppelegging

Siden jeg hadde litt Dynamat liggende så ble fristelsen for stor ....
Bare bitte litt .... på de mest utsatte stedene (jeg brukte banke-testen).

Image

Apropos fristelse....
I en kjeller i Køln, så hadde Ingo (I.L. Motorsport) enda et 93LE teppe liggende :shock:
Flunkende nytt i plastpose med Mazda logo .....

Så da slo jeg til gitt.
Bare det beste er bra nok for Beverly :wink:

Image

Miata/MX5 NA er "bakoverkompatibel".
Det betyr at der det er gjort forandringer i karosseri, så er de gamle innfestingene og brakettene bevart.
Jeg måtte sette inn dekselet for ECU fra en 90-93 (under beina til passasjeren), men festehullene var på plass.

Sikkerhetsbeltene på 94-97 er festet på en annen måte enn de tidligere modellene, men de gamle festene var der fremdeles (under en plastknott)
Siden jeg skal inn med sete fra en 93 modell, så må jeg bruke det gamle setebelte-festet.
Men det går fint .....

Image

Siden jeg bygger en "R2-Limited", så blir bakstykket bak setene sort (som på originalen).
Og Roadster innstegslister hadde jeg på lur.

Image

Gøy når alt stemmer (og passer).
Da går det unna ....

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
gelerium
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 417
Joined: 30 Aug 2010, 16:38
Medlemsnummer: 1017
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by gelerium »

Denne bilen er helt vill Erik! Må uten tvil være Norgest mest strøkne NA...
99 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
91 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
User avatar
twr
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 344
Joined: 06 Sep 2010, 01:56
Medlemsnummer: 880
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Beverly

Post by twr »

Det er vel et uttrykk som lyder noe sånt som "bedre enn da den rullet ut fra fabrikken"... :D
-thomas-
'91 Miata 1.6l B-pack
'10 Mazda 6 advance 2.2d stv
You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

gelerium wrote:Denne bilen er helt vill Erik! Må uten tvil være Norgest mest strøkne NA...
Beverly er litt vill ja .... :wink:
Hun er ikke strøken akkurat nå, litt for mange løse deler.
Time will show...

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Post Reply