Page 46 of 75
Re: Beverly
Posted: 26 Feb 2011, 21:03
by arildh
Hvordan behandler du hullene du driver og borrer ?
Posted: 26 Feb 2011, 21:09
by Rudolf
arildh wrote:Hvordan behandler du hullene du driver og borrer ?
Jeg sliper ned skarpe kanter, så bruker jeg Brunox som grunning og lakkerer til slutt.
(prøver å unngå bart metall)
Erik
Posted: 10 Mar 2011, 01:16
by Rudolf
Frosken er festet
Da er Boss Frogg Clearview på plass !
Den holder hva den lover, så langt......
Den virker uhyre solid og innfestingene er av god kvalitet.
Alt er godt laget og opplegget virker svært solid og gjennomtenkt.
Festepunktene er i veggen bak setene, i innfesting for setebeltetrommel, i toppfeste på setebeltetårn og i chassis på hver side av bensintanken.
Det må lages hull i karrosseriet på hver side av bensintanken (tre bolter på hver side) og i veggen bak setene (to bolter på hver side)
Tilsammen er bøylen festet med fjorten bolter
Det er endel jobb med å tilpasse innredning med setebelter, plastdeksler, hattehylle, og tepper.
Min nyinnkjøpte dremel, ble flittig benyttet for å tilpasse dekslene.
Bøylen er "kompatibel" med allt !
Her har jeg testet med hardtopp og konstaterer at de originale Innfestingene på sidene fint kan benyttes.
Til og med widblocker og det originale tverrstaget mellom setebeltetårnene er det plass til.
Jeg monterte setebeltene med "adaptere" som også leveres av Boss Frog.
Boss Frog Clearview har vært gjennom destruktive tester i USA ( SCCA bestemmelser).
Jeg er svært fornøyd med kvalitet og utforming.
Da det også viser seg at bøylen ikke er i konflikt med hverken hardtopp eller softtop med glassvindu, så kan jeg trygt anbefale den.
(men jeg håper jeg aldri får bruk for den ....

)
Erik
Re: Beverly
Posted: 10 Mar 2011, 08:26
by Agility
Har du ikke mere enn 14 bolter ?!? Tror jeg ville korrigert det til 18..., men det er jo ingenting mot min BFDH med 22 i karrosseriet...
Ser du har satt boltene fra utsiden og inn, jeg gjorde det omvendt, men de er muligens mere utsatt for korrosjon på gjengene da... Hmm...

Jeg har i tillegg sprayet på begge sider av alle utvendig monterte deler på med tynn rustbeskyttelsesmasse for hulrom. Da ble det et vokslag på alt nymontert, og alle åpninger og sprekker ble tette.
Jeg planlegger forøvrig heller aldri å få bruk for min, men den står nå der og det er kjekt å ha i bakhodet....

Re: Beverly
Posted: 10 Mar 2011, 09:50
by Hauk
Jeg synes den sjefsfrosken ser veldig bra ut. Stor bøyle som gjør veldig lite av seg. Kommer ikke for nært nakkestøtta heller + det tverrgående staget OG windblocker passer fortsatt. Hadde jeg skulle starta om igjen så hadde jeg nok handlet en slik en...
Jeg satt boltene samme vei som deg Agility, men måten Erik har gjort det på gjør det lettere å etterstramme/demontere denne om X antall år - siden gjengene og mutrene er sannsynligvis like fine da. Hvis det skulle være behov.
[Stamp of approval]
Re: Beverly
Posted: 10 Mar 2011, 10:32
by Kolbotn
Hvis jeg skulle hatt noen annen bøyle enn den jeg har så ville dette vært første valget, nå trenger vi snart no bilder av hele bilen Erik! jeg har forøvrig mine bolter samme veien som Erik satte de.
Posted: 10 Mar 2011, 21:30
by Rudolf
Agility wrote:Har du ikke mere enn 14 bolter ?!? Tror jeg ville korrigert det til 18..., men det er jo ingenting mot min BFDH med 22 i karrosseriet...
Jeg har 14 som fester bøyla til bilen.
De to ekstra på hver side er for å feste festebraketten til bøyla (ikke gjennomgående bolter)
Agility wrote:Ser du har satt boltene fra utsiden og inn, jeg gjorde det omvendt, men de er muligens mere utsatt for korrosjon på gjengene da... Hmm...

Som folket påpeker her .....
Det er for å unngå å utsette mutter og gjenger for elementene samt lettere å inspisere/etterstramme.
Agility wrote:Jeg har i tillegg sprayet på begge sider av alle utvendig monterte deler på med tynn rustbeskyttelsesmasse for hulrom. Da ble det et vokslag på alt nymontert, og alle åpninger og sprekker ble tette.
Jeg har filt ned alle skarpe kanter og brukt Brunox og lakk.
Det tror jeg holder
Erik
Re: Beverly
Posted: 10 Mar 2011, 21:58
by fa10
den bilen der er og blir en sinnsykt flott eksemplar.
Re: Beverly
Posted: 10 Mar 2011, 22:07
by mussa
fa10 wrote:den bilen der er og blir en sinnsykt flott eksemplar.
+1, synes dette har blitt den peneste MX5/Miata`n i Norge!
Re: Beverly
Posted: 10 Mar 2011, 22:19
by Ernst
Må stikke over fjellet en tur til sommeren å sjekk ut om du snakker sant

Re: Beverly
Posted: 11 Mar 2011, 08:16
by Ove N
Ernst wrote:Må stikke over fjellet en tur til sommeren å sjekk ut om du snakker sant

Fin liten helge tur det!
Posted: 13 Mar 2011, 22:25
by Rudolf
Teppelegging
Siden jeg hadde litt Dynamat liggende så ble fristelsen for stor ....
Bare bitte litt .... på de mest utsatte stedene (jeg brukte banke-testen).
Apropos fristelse....
I en kjeller i Køln, så hadde Ingo (I.L. Motorsport) enda et 93LE teppe liggende
Flunkende nytt i plastpose med Mazda logo .....
Så da slo jeg til gitt.
Bare det beste er bra nok for Beverly
Miata/MX5 NA er "bakoverkompatibel".
Det betyr at der det er gjort forandringer i karosseri, så er de gamle innfestingene og brakettene bevart.
Jeg måtte sette inn dekselet for ECU fra en 90-93 (under beina til passasjeren), men festehullene var på plass.
Sikkerhetsbeltene på 94-97 er festet på en annen måte enn de tidligere modellene, men de gamle festene var der fremdeles (under en plastknott)
Siden jeg skal inn med sete fra en 93 modell, så må jeg bruke det gamle setebelte-festet.
Men det går fint .....
Siden jeg bygger en "R2-Limited", så blir bakstykket bak setene sort (som på originalen).
Og Roadster innstegslister hadde jeg på lur.
Gøy når alt stemmer (og passer).
Da går det unna ....
Erik
Re: Beverly
Posted: 13 Mar 2011, 22:53
by gelerium
Denne bilen er helt vill Erik! Må uten tvil være Norgest mest strøkne NA...
Re: Beverly
Posted: 13 Mar 2011, 23:41
by twr
Det er vel et uttrykk som lyder noe sånt som "bedre enn da den rullet ut fra fabrikken"...

Posted: 13 Mar 2011, 23:44
by Rudolf
gelerium wrote:Denne bilen er helt vill Erik! Må uten tvil være Norgest mest strøkne NA...
Beverly er litt vill ja ....
Hun er ikke strøken akkurat nå, litt for mange løse deler.
Time will show...
Erik