Page 49 of 75

Posted: 02 Apr 2011, 19:38
by Rudolf
Mere rødt ......

Da er kalesjen heeelt ferdigmontert.
Stram som bare det, men den strekker seg bittlitt etter noe bruk.

Image

Som man ser, så folder glassvinduet seg fint sammen bak veltebøyla.

Image

Setene mine kommer oprinnelig fra norvestlandet og trekkene fra en Eunos S-Limited som ble hugget i England.
I de originale setene har det aldri vært høyttalere.
Så da ble plastdekselet fjernet og Pioneer nakkestøtte fra en bil med MSSS ble montert i steden.
Jeg hadde disse liggende i LE-reservedelslageret mitt, med ledningsnett og det hele.
Pioneer høyttalerene er vesentlig bedre en de "vanlige" OEM høyttalerene som ble levert med MX5/Miata/Eunos.
Høyttalerene har den riktige kontakten, så der er bare å plugge inn i kontakten under setet.

Image

Og ikke overraskende så smatt setet på plass uten problemer.

Image

Her får man inntrykk av hvordan bøylen sitter i forhold til stolryggen.
Ingen fare for å "skalle" borti.

Image

Her får man intrykk av fargekombinasjonen rødt/sort i interiøret.
Rødfargen er litt vanskelig for fotoapparatet, det "matcher" bedre i virkeligheten.
Foreløpig har jeg fulgt "skjemaet" til R2-Limited til punkt og prikke.

Image

Det blir noen røde interiørdeler som jeg ikke får bruk for, men det får stå sin prøve :wink:

Erik

Re: Beverly

Posted: 02 Apr 2011, 20:04
by Vegard
Pent!

Har du planer om å montere 'padding' på veltebøyla?

Posted: 02 Apr 2011, 20:53
by Rudolf
Vegard wrote: Har du planer om å montere 'padding' på veltebøyla?
Ja det har jeg.
Jeg har både padding og tilhørende trekk.

Erik

Re: Beverly

Posted: 02 Apr 2011, 21:21
by henki
Det var veldig pent dette her.Håper jeg kan se det live senere

Re: Beverly

Posted: 03 Apr 2011, 12:20
by tor340
Dæven Erik, du får det til. Tor

Posted: 10 Apr 2011, 21:24
by Rudolf
Må jo kjøre litt også ......

Lørdag var det råkjøring igjen !
På tide å sjekke effekten av ny eksos og kjøling.

Image

Jeg har hatt endel problemer med hjulspinn på dynoen, så denne gangen brukte vi dekk-klister.

Forrige gang jeg målte Beverly, så var det stock oppsett.

Image

Denne gangen målte jeg 106 Hk (med kompressorreima hekta av), så dynoen er svært repeterbar,
Bosch-dynoen er satt opp etter DIN 70210 og utlest effekt er ganske konservativ (i forhold til SAE)

Så var det på tide å se hva slags effekt jeg har fått med nytt grenrør, katalysator og eksosanlegg + kompressor.

Image

Beverly har fine kurver, det er sikkert.

181 Hk og 192 Nm (la dere merke til at jeg rundet av oppover :wink: ).
Trykket ble målt til 10 psi, bensin 98 oktan og topphastigheten i fjerde gir før turtallsperre var 110 miles (177 km/t).
Ingen tenningsretardering, bare standard 10 grader BTDC.
Så forskjellen i effekt med denne utvekslingen på kompressor er 75Hk.

Dette er et oppsett med den laveste utvekslingen jeg har på reimhjul til kompressoren.
Jeg har reimhjul som gir høyere turtall på kompressoren med resulterende trykkøkning og høyere effekt.

Og det beste av alt ...... null ping !
Alt ser ut til å funke helt supert :)
Jeg merket tydelig villigere respons som jeg er sikker på at eksosanlegget bidrar til.

Artig var det også at etter endel heftig kjøring på dynoen så var temp-måleren på sikker og god avstand fra topp-posisjon.
Det betyr at jeg har svært god kjøling også.

Da sier jeg meg fornøyd og ser våren lyst i møte :)

Erik

Re: Beverly

Posted: 10 Apr 2011, 23:59
by Andrew
Strålande! :mrgreen:
Sjekk PM


-A-

Re: Beverly

Posted: 11 Apr 2011, 09:07
by arildh
Kult. Luxus å ha rulle i garasjen.
Er det mulig å holde en dyno day eller.no ? Mot betaling pr. bil seff da det er en del arbeid.

Posted: 11 Apr 2011, 18:59
by Rudolf
arildh wrote:Kult. Luxus å ha rulle i garasjen.
Er det mulig å holde en dyno day eller.no ? Mot betaling pr. bil seff da det er en del arbeid.
Jeg er kun "co pilot", men jeg skal overbringe forespørselen.
Det kan forøvrig nevnes at vi er på jakt etter en bil vi kan bruke til å kalibrere/sammenligne dynoen med.
Da er det ønskelig med en bil som nylig har blitt målt på en annen dyno og som har kjent effekt og momentkurve.

Erik

Re: Beverly

Posted: 12 Apr 2011, 13:44
by Ernst
180Hk bør holde en liten stund :)

Re: Beverly

Posted: 12 Apr 2011, 16:52
by DrHolm
Hun begynner å bli en vakker dame Erik! :D (Utgp. var jo ikke så ille da..)

Morro å få effekt-økninga på papir, og se hvor mye det faktisk gjør forkjell. :)

Posted: 14 Apr 2011, 23:29
by Rudolf
Glassblåsing

....har jeg god erfaring med.
Det er spesiellt effektivt på aluminiumsdeler.
Så jeg tok toppdekselet (et ekstradeksel jeg har liggende) en runde i blåsekammeret.

Image

Image

Jeg tror ikke jeg behøver å fortelle hva som er "før:" og "etter:" ..... :wink:

Så får vi se om ikke dekselet blir montert i motorrommet til Beverly.

Erik

Re: Beverly

Posted: 15 Apr 2011, 21:40
by midget77
Nydelig!

Re: Beverly

Posted: 18 Apr 2011, 06:49
by AJF
Topp tråd og en bil som bare blir mer og mer perfekt. Moro å se dyno resultat med og uten presse. Blir moro og se denne rundt Rudskogen og Våler etterhvert :D

Re: Beverly

Posted: 18 Apr 2011, 13:43
by EatonMiata
Dette både fungerer og ser dessuten ekstremt lekkert ut Erik.