Page 49 of 152
Posted: 18 Mar 2009, 20:32
by Hauk
Utrolig tøft!
Rudolf wrote:P.S. Jeg lurer på hva jeg skal si på jobben i morgen hvis jeg blir spurt om jeg fikk gjort mye i dag .....
Du skal si at du fikk gjort veldig mye!
Du har sikkert nok "å gå på" mtp. jobben og at du svir av en "hjemmekontor" dag på slikt?
Posted: 18 Mar 2009, 21:05
by nope-mx5
Morro
Men jeg antar at NBFL har mer MX-følelse en NCFL

(Skriveleif antar jeg)
-n
Posted: 18 Mar 2009, 21:08
by mussa
Pirke pirke, ser ut som en NCFL som ble sammenlignet med Rudolf!

Må si jeg liker Rudolf bedre enn NCFL`n også!

Posted: 18 Mar 2009, 22:24
by Rudolf
mussa wrote:Pirke pirke, ser ut som en NCFL som ble sammenlignet med Rudolf!

Må si jeg liker Rudolf bedre enn NCFL`n også!

Skriveleif er (forsøkt) rettet opp ....
Forvirrende med disse moderne bil-greiene.
Erik
Posted: 18 Mar 2009, 22:52
by Steinar
Erik skrev:
Forvirrende med disse moderne bil-greiene.
Så T-Ford'en var den beste Forden som noen gang er produsert?
Steinar
Posted: 18 Mar 2009, 22:57
by DrHolm
Steinar wrote:Erik skrev:
Forvirrende med disse moderne bil-greiene.
Så T-Ford'en var den beste Forden som noen gang er produsert?
Steinar
så lenge den var svart så..
Posted: 18 Mar 2009, 23:01
by Rudolf
Steinar wrote:Erik skrev:
Forvirrende med disse moderne bil-greiene.
Så T-Ford'en var den beste Forden som noen gang er produsert?
Steinar
Den beste bilen i væla, er den som jeg har nå ......
(Har du hørt den visa ?)
Erik
Posted: 18 Mar 2009, 23:37
by TurboLag
for å være ærlig ville jeg valgt en fin NA over en ny NC(FL) anyday!

Posted: 19 Mar 2009, 08:12
by indahla
TurboLag wrote:for å være ærlig ville jeg valgt en fin NA over en ny NC(FL) anyday!

Skeptisk.. Fått en NCFL, solgt den og kjøpt en fin NA og en Mazdaspeed

Posted: 19 Mar 2009, 17:22
by B1ackBoX
indahla wrote:TurboLag wrote:for å være ærlig ville jeg valgt en fin NA over en ny NC(FL) anyday!

Skeptisk.. Fått en NCFL, solgt den og kjøpt en fin NA og en Mazdaspeed

Hadde samme tanke

Posted: 21 Mar 2009, 20:16
by Rudolf
Oppgradering
Hvis jeg skal fortsette med denne råkjøringa, så må jeg vel ha noen større/bedre bremser da ....
Kjøpte bremser fra en 1.8l her på forumet og skiftet er jo svært enkelt.
Behøver jo ikke å gjøre annet enn å skifte brakettene.
(Det er samme kalippere på 1.6l og 1.8l)
Så må man selvsagt skfte skiver og klosser også.
Nye bremser på plass med gamle skiver under:
De nye bremsene får heldigvis plass inni BBS-ene ......
Også i dag var det hyggelig besøk, og "tunet" var fullt av lekre biler.
Hvis noen lurer:
KUN Classic Red NA har adgang.
Erik
Posted: 21 Mar 2009, 20:26
by mrinzane
Rimeligste å mest fornuftige oppgradering du kan gjør.
Posted: 21 Mar 2009, 23:58
by Vegard
Rudolf gjør seg klar for en ny "sesong" ser jeg, alltid morsomt med enkle men godt merkbare oppgraderinger! En av de bedre tingene med 1.8 bremsene er vel at klossene har omtrent dobbelt så stort areal!
Rudolf wrote:Oppgradering
Hvis jeg skal fortsette med denne råkjøringa, så må jeg vel ha noen større/bedre bremser da ....
Kjøpte bremser fra en 1.8l her på forumet og skiftet er jo svært enkelt.
Behøver jo ikke å gjøre annet enn å skifte brakettene.
(Det er samme kalippere på 1.6l og 1.8l)
Måtte du ikke kutte/bøye i bremseskjoldet?
Posted: 22 Mar 2009, 00:10
by Rudolf
Vegard wrote:Rudolf gjør seg klar for en ny "sesong" ser jeg, alltid morsomt med enkle men godt merkbare oppgraderinger! En av de bedre tingene med 1.8 bremsene er vel at klossene har omtrent dobbelt så stort areal!
Måtte du ikke kutte/bøye i bremseskjoldet?
Klossene foran er vesentlig større ja.
Bak er de lik de "gamle".
Men skivene er jo større slik at "armen" og dermed virkningsgraden blir større.
Bremseskjoldet måtte bøyes littegrann nederst.
Første testen virker meget lovende.
Svært billig oppgradering
Erik
Posted: 22 Mar 2009, 18:47
by Rudolf
Ekstrautstyr
Da var det på høy tid å få hentet dekselet som jeg kjøpte av Pelle.
En svipptur til Jessheim der det var god mekkestemning på gårdsplassen.
NA, NB (sønnen sin) og NC (i garasjen).
Garasjen til Pelle har allt.
Kliss ny NC, MX5-historie på vegga og masse verktøy.
Det viste seg at handelen var INKLUDERT montering, utlån av verktøy og kaffe
Og her er resultatet:
Til og med NB-windblockeren får plass:
Jeg synes dekselet er noe av det tøffeste som er laget av ekstrautstyr.
Totalt unyttig (hvis man har kalesjetrekk), men råstilig.
Erik