Page 49 of 65

Posted: 12 Aug 2009, 23:53
by LoKi
Og hva må JEG ut med? :P

Posted: 13 Aug 2009, 00:02
by Rudolf
Kremgutt wrote:Og hva må JEG ut med? :P
Hvis du LOVER ham å ikke skravle like mye som meg, så kanskje du får rabatt du også .....
:wink:

Erik

Posted: 13 Aug 2009, 00:04
by LoKi
Hehe, høres bra ut.
Vet at cambern min er på skogstur i hvert fall, så jeg må få sjekka den.

Regner med det blir en sjekk før vintern, så jeg får optimalt grep på Oslos vinterveier..

Posted: 13 Aug 2009, 08:18
by inglar
Kremgutt wrote:Og hva må JEG ut med? :P
ca. 1500 på Kvickstop på Strømmen

Posted: 16 Aug 2009, 21:31
by Rudolf
Den korte Sverige-turen !

Nystriglet og fin var Leopold og jeg på vei til Svenska Miataklubbens 20års jubileum i Skövde på fredag ettermiddag.
Turen endte i Halden ...... :(

Noen deler på en bil er viktigere enn andre,
f.eks reimskiva er en veldig viktig del :shock:

Image

Når reimskiva ramler av, så skjer det mye rart.
Det værste er att vannpumpa stopper.
Da blir motoren veldig fort varm og koker etter kort tid.

Fra før av, så har jeg erfart at når den orginale radiatoren blir utsatt for kokende vann, så "eksploderer" den.
Det skjedde nå også.
Kort sagt, ingen Sverige-tur på Leopold.

Han står nå godt parkert hos Mekonomen i Halden, og venter på deler.
(Radiator, bolter og kanskje mer .....)

Jeg har liten/ingen peiling på årsaken, men konstaterer bare at to av de fire boltene som holder reimskiva, er knekt tvers av.
Kanskje har en løsnet, reimskiva har fått kast i seg, og de andre har fått tretthetsbrudd ?
Kanskje har boltene vært svekket p.g.a. for høyt moment (en eller annen gang i historien) ?
Selv har jeg vært nøye med momenter under montering ....
Uansett bilen er IKKE kjørbar

Jeg tok TOGET :oops: tilbake til Oslo, lempet kofferten inn i en fornøyd Rudolf og la i vei sørover igjen.
Kjekt med to biler gitt.

Setter derfor over til Rudolf-tråden, der det blir en liten (?) reportasje om begivenhetene i Sverige .... 8)

Det spennende nå blir å se hvordan motoren på Leopold har klart påkjenningen.
Jeg er forberedt på ny toppakning ++
(Takker Nope for tips av verksted i Halden området.)

Skulle ikke forundre meg om dere får hvite hvordan det går .....
:)

Erik

Posted: 16 Aug 2009, 21:56
by Larserik
Ai,ai,ai kjedelige greier. :cry:

Du skulle ha tatt kontakt så kunne vi fått Leopold og deg inn i garasjen min, men det er kanskje ikke så mye vi hadde fått gjort....
Må nesten kjøre bort til Mekonomen, og se på den imorgen da.

Gi beskjed hvis du trenger bistand med og komme deg ut til Mekonomen igjen, hvis du kommer med toget når bilen er ferdig.

Posted: 16 Aug 2009, 22:05
by Rudolf
Larserik wrote:Ai,ai,ai kjedelige greier. :cry:

Du skulle ha tatt kontakt så kunne vi fått Leopold og deg inn i garasjen min, men det er kanskje ikke så mye vi hadde fått gjort....
Må nesten kjøre bort til Mekonomen, og se på den imorgen da.

Gi beskjed hvis du trenger bistand med og komme deg ut til Mekonomen igjen, hvis du kommer med toget når bilen er ferdig.
Det var et hyggelig tilbud :)
Bilen står i Knivsøveien (er vist flere Mekonomen).
Hyggelige folk, og virker som de har litt peiling.

Så jeg får ta et skritt av gangen, og se hvor mye det er ...
Først må jeg skaffe radiator, som må sendes til Halden.

Erik

Posted: 16 Aug 2009, 22:09
by Larserik
Ok, bare rop ut hvis det er noe :D

Sender tlf nr på pm

Posted: 16 Aug 2009, 22:12
by nope-mx5
Får håpe det ikke har dratt med seg mer kjedelige ting da :/

Du får si ifra om den blir fiks og iorden igjen, så får vi møtes når du skal hjemover el.no :)

-n

Posted: 16 Aug 2009, 22:22
by Rudolf
nope-mx5 wrote:Får håpe det ikke har dratt med seg mer kjedelige ting da :/

Du får si ifra om den blir fiks og iorden igjen, så får vi møtes når du skal hjemover el.no :)
Jeg kan love deg at den blir iorden ja, men aner ikke om det blir i Halden eller om jeg må hente den hjem på henger.
Jeg skal si ifra når jeg vet mer :?

Erik

Posted: 16 Aug 2009, 22:51
by mussa
:shock:
Utrolig kjedelig dette var da..

Posted: 16 Aug 2009, 23:03
by TomTom77
Det her er vel det man kan kalle maks uflaks. :(

Posted: 16 Aug 2009, 23:11
by LoKi
Kan det hende at ventil-pekken din ikke var ventilpekk, men forbundet med reimjul-problemene?

Bare en liten tanke..

Posted: 16 Aug 2009, 23:28
by Rudolf
mussa wrote::shock:
Utrolig kjedelig dette var da..
Det var selvfølgelig mest kjedelig for de 220 svenskene som hadde samlet seg for å beundre bilen ..... :roll:
De får en artikkel om Leopold i septembernummeret av det svenske Miatabladet som plaster på såret.

Jeg fikk premie av jubileumskomiteen som den eneste som hadde reist til jubileumet med TO biler (både Miata og MX5).
I takketalen måtte jeg skryte litt av Rudolf (som sto utenfor med et aldri så lite smil ...... :wink:)

Erik

Posted: 16 Aug 2009, 23:39
by Harald
på min har jeg byttet boltene som holder det reimhjulet til sterkere type.. det er faktisk ikke no ukjent problem på de bilene her at reimhjula løsner.

vurderte å borre opp til overdim, men jeg hadde sterkere bolter i rett dim liggende så ga f***..

bruke opp igjen de tynne boltene på ting rundt motor (gjelder alle boltene med 10mm mutterhode) er sjansespill på høyde med russisk rulett.. jeg har sett flere av dem knekke. både til bunnpanne og andre steder..

spesiellt de på veivhjulet får mye mer deng enn man skulle tro.
flyin miata har på et punk kommet med delenr til anbefalte arp bolter for denne bruken, men man kan lett bruke hva man vil der, så lenge de er bedre kvalitet enn orginalt

bra det ordnet seg da..

forresten.. hva viste tempmålern din når dette skjedde ? sto rett opp som vanlig regner jeg med ? hehe