Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Andreasnicolai wrote:
Er det noen forskjeller sammenlignet med importerte biler?
Er noen særegenheter med de nye i Norge ja, men det spørs om det er særegenheter man synes er moro, eller bare surr..
Den har disse blinklysa i fangeren foran, den har lyktespylere og diffbrems i hvertfall..
190k km har ikke så veldig stor betydning for motoren, så lenge den har blitt tatt vare på! De holder lenge!! 90" modell = shortnose da, hvis du har lest om det.. Jeg kjører selv en 90 shortnose, bekymringsfritt, og den går som ei kule...
59000 spenn er nok i overkant hva jeg hadde betalt for den, så sant den ikke er dønn strøken..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
eg har også en short nose, min er gått 300000km, fremdeles god nose, å si det er en dårlig motor blir litt feil når dem ruller så langt, hva skal man si om en ford motor så går kun 100000km da, min første miata gikk over 400000km med original short nose.. eg solgte foresten den veiva og den har rullet ca 7 år siden det.. blir som å si at det er en feil i chassiet så sier at dem ruster bak i kanalene, når en bil er over 20 år så har dem lov til å bli litt rustne også.. god serviser og godt vedlikehold så slipper man jo disse feila..
LoKi wrote:Standard er det kun 89-90-modell som har LSD av NA som jeg husker. (Erik vet vel dette best)
Ingen MX5 ble levert med LSD som standard.
Ingen MX5 ble solgt i Europa i 1989.
Alle MX5 som ble solgt i Norge i 1990 hadde LSD.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Andreasnicolai wrote:Er det noen form for rustbeskyttelse på de norske bilene?
Ingen ble levert med det nei.
Men de ruster lite alikevel.
Det er lekkasje fra rain-railen til kalesjen som er problemet (tette dreneringer).
Min Rudolf er ganske så rustfri etter 20år på østlandsveier (sommer og vinter).
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Dette var jo hyggelig lesing, greit å friske opp i kunnskapene nå som jeg er på leting igjen. Er godt etablert i Holmenkollen med oppvarmet garasje nå, så er veldig klar for å ta vare på en MX-5.
- Miata NA 91 - Silverstone
x Miata NA 90
x BMW e39 523i
LoKi wrote:Standard er det kun 89-90-modell som har LSD av NA som jeg husker. (Erik vet vel dette best)
Ingen MX5 ble levert med LSD som standard.
Ingen MX5 ble solgt i Europa i 1989.
Alle MX5 som ble solgt i Norge i 1990 hadde LSD.
Erik
Standard var feil ord ja, dårlig gjennomtenkt setning.
Husker vi snakket om det når han fyren med 89-modellen var på besøk i garasjen din, men jeg var litt usikker, ergo refererte jeg til deg.
Takk for at du retta det opp
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro