Page 7 of 14

Re: På leting etter NA

Posted: 23 May 2010, 14:50
by mussa
Andreasnicolai wrote:http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22023656

Noe sånt hadde passet meg perfekt, men har ingen erfaring med å kjøpe fra forhandler. Regner med det er vanskelig å prute.

Har solgt BMW'en nå, så kapitalen er på plass!

Faktisk en av de som ble solgt nye i Norge.. :)

Re: På leting etter NA

Posted: 23 May 2010, 15:02
by Andreasnicolai
mussa wrote:
Andreasnicolai wrote:http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22023656

Noe sånt hadde passet meg perfekt, men har ingen erfaring med å kjøpe fra forhandler. Regner med det er vanskelig å prute.

Har solgt BMW'en nå, så kapitalen er på plass!

Faktisk en av de som ble solgt nye i Norge.. :)
Er det noen forskjeller sammenlignet med importerte biler?

Re: På leting etter NA

Posted: 23 May 2010, 15:03
by Andreasnicolai
mariusba wrote:Jeg synes den var litt dyr når den har gått 190k..

.. men det er jo min personlige mening :)
Jeg synes å den var dyr. Derav kommentaren ang pruting.

Kunne tenkt meg å betalt 40-45k for den ca. Hva mener dere den er verdt?

Re: På leting etter NA

Posted: 23 May 2010, 15:18
by mussa
Andreasnicolai wrote: Er det noen forskjeller sammenlignet med importerte biler?

Er noen særegenheter med de nye i Norge ja, men det spørs om det er særegenheter man synes er moro, eller bare surr.. :)

Den har disse blinklysa i fangeren foran, den har lyktespylere og diffbrems i hvertfall.. :P
190k km har ikke så veldig stor betydning for motoren, så lenge den har blitt tatt vare på! De holder lenge!! 90" modell = shortnose da, hvis du har lest om det.. Jeg kjører selv en 90 shortnose, bekymringsfritt, og den går som ei kule... ;)
59000 spenn er nok i overkant hva jeg hadde betalt for den, så sant den ikke er dønn strøken.. :)

Re: På leting etter NA

Posted: 23 May 2010, 15:30
by Steinar
En del feil i annonsen da:
Det står at den har ABS. Nei det har den ikke.
Startsperre: 1990 mod var heller ikke levert med startsperre.

Steinar

Re: På leting etter NA

Posted: 23 May 2010, 16:45
by Andreasnicolai
Har den diffbrems? Det hørtes jo morro ut.

Er det sånn at alle norske NA'er ble levert med diffbrems?

Re: På leting etter NA

Posted: 23 May 2010, 17:40
by LoKi
Standard er det kun 89-90-modell som har LSD av NA som jeg husker. (Erik vet vel dette best)

Re: På leting etter NA

Posted: 23 May 2010, 17:48
by Miatapowers
eg har også en short nose, min er gått 300000km, fremdeles god nose, å si det er en dårlig motor blir litt feil når dem ruller så langt, hva skal man si om en ford motor så går kun 100000km da, :roll: min første miata gikk over 400000km med original short nose.. eg solgte foresten den veiva og den har rullet ca 7 år siden det.. :D blir som å si at det er en feil i chassiet så sier at dem ruster bak i kanalene, når en bil er over 20 år så har dem lov til å bli litt rustne også.. god serviser og godt vedlikehold så slipper man jo disse feila..

Posted: 23 May 2010, 20:15
by Rudolf
LoKi wrote:Standard er det kun 89-90-modell som har LSD av NA som jeg husker. (Erik vet vel dette best)
Ingen MX5 ble levert med LSD som standard.
Ingen MX5 ble solgt i Europa i 1989.
Alle MX5 som ble solgt i Norge i 1990 hadde LSD.

Erik

Re: På leting etter NA

Posted: 23 May 2010, 21:18
by Andreasnicolai
Er det noen form for rustbeskyttelse på de norske bilene?

Re: På leting etter NA

Posted: 23 May 2010, 22:54
by Stehu
Andreasnicolai wrote:Er det noen form for rustbeskyttelse på de norske bilene?
Regelmessig vask ;)

Posted: 23 May 2010, 23:31
by Rudolf
Andreasnicolai wrote:Er det noen form for rustbeskyttelse på de norske bilene?
Ingen ble levert med det nei.
Men de ruster lite alikevel.
Det er lekkasje fra rain-railen til kalesjen som er problemet (tette dreneringer).
Min Rudolf er ganske så rustfri etter 20år på østlandsveier (sommer og vinter).

Erik

Re: På leting etter NA

Posted: 01 Mar 2011, 21:34
by Andreasnicolai
Dette var jo hyggelig lesing, greit å friske opp i kunnskapene nå som jeg er på leting igjen. Er godt etablert i Holmenkollen med oppvarmet garasje nå, så er veldig klar for å ta vare på en MX-5.

Re:

Posted: 01 Mar 2011, 22:56
by LoKi
Rudolf wrote:
LoKi wrote:Standard er det kun 89-90-modell som har LSD av NA som jeg husker. (Erik vet vel dette best)
Ingen MX5 ble levert med LSD som standard.
Ingen MX5 ble solgt i Europa i 1989.
Alle MX5 som ble solgt i Norge i 1990 hadde LSD.

Erik
Standard var feil ord ja, dårlig gjennomtenkt setning.
Husker vi snakket om det når han fyren med 89-modellen var på besøk i garasjen din, men jeg var litt usikker, ergo refererte jeg til deg.

Takk for at du retta det opp :)

Re: På leting etter NA

Posted: 02 Mar 2011, 14:08
by Andreasnicolai
Dere som har vært gjennom alle gledene (og sorgene?) ved kjøp av MX-5; Hvilken av følgende kriterier mener dere er viktigst?

Farge

Utstyr

KM

Lakk/interiør/soft-top

Teksnisk/motormessig stand



Gjerne ranger de etter hvor viktig kriteriet er.