Page 7 of 14
Re: På leting etter NA
Posted: 23 May 2010, 14:50
by mussa
Faktisk en av de som ble solgt nye i Norge..

Re: På leting etter NA
Posted: 23 May 2010, 15:02
by Andreasnicolai
mussa wrote:
Faktisk en av de som ble solgt nye i Norge..

Er det noen forskjeller sammenlignet med importerte biler?
Re: På leting etter NA
Posted: 23 May 2010, 15:03
by Andreasnicolai
mariusba wrote:Jeg synes den var litt dyr når den har gått 190k..
.. men det er jo min personlige mening

Jeg synes å den var dyr. Derav kommentaren ang pruting.
Kunne tenkt meg å betalt 40-45k for den ca. Hva mener dere den er verdt?
Re: På leting etter NA
Posted: 23 May 2010, 15:18
by mussa
Andreasnicolai wrote:
Er det noen forskjeller sammenlignet med importerte biler?
Er noen særegenheter med de nye i Norge ja, men det spørs om det er særegenheter man synes er moro, eller bare surr..
Den har disse blinklysa i fangeren foran, den har lyktespylere og diffbrems i hvertfall..

190k km har ikke så veldig stor betydning for motoren, så lenge den har blitt tatt vare på! De holder lenge!! 90" modell = shortnose da, hvis du har lest om det.. Jeg kjører selv en 90 shortnose, bekymringsfritt, og den går som ei kule...

59000 spenn er nok i overkant hva jeg hadde betalt for den, så sant den ikke er dønn strøken..

Re: På leting etter NA
Posted: 23 May 2010, 15:30
by Steinar
En del feil i annonsen da:
Det står at den har ABS. Nei det har den ikke.
Startsperre: 1990 mod var heller ikke levert med startsperre.
Steinar
Re: På leting etter NA
Posted: 23 May 2010, 16:45
by Andreasnicolai
Har den diffbrems? Det hørtes jo morro ut.
Er det sånn at alle norske NA'er ble levert med diffbrems?
Re: På leting etter NA
Posted: 23 May 2010, 17:40
by LoKi
Standard er det kun 89-90-modell som har LSD av NA som jeg husker. (Erik vet vel dette best)
Re: På leting etter NA
Posted: 23 May 2010, 17:48
by Miatapowers
eg har også en short nose, min er gått 300000km, fremdeles god nose, å si det er en dårlig motor blir litt feil når dem ruller så langt, hva skal man si om en ford motor så går kun 100000km da,

min første miata gikk over 400000km med original short nose.. eg solgte foresten den veiva og den har rullet ca 7 år siden det..

blir som å si at det er en feil i chassiet så sier at dem ruster bak i kanalene, når en bil er over 20 år så har dem lov til å bli litt rustne også.. god serviser og godt vedlikehold så slipper man jo disse feila..
Posted: 23 May 2010, 20:15
by Rudolf
LoKi wrote:Standard er det kun 89-90-modell som har LSD av NA som jeg husker. (Erik vet vel dette best)
Ingen MX5 ble levert med LSD som standard.
Ingen MX5 ble solgt i Europa i 1989.
Alle MX5 som ble solgt i Norge i 1990 hadde LSD.
Erik
Re: På leting etter NA
Posted: 23 May 2010, 21:18
by Andreasnicolai
Er det noen form for rustbeskyttelse på de norske bilene?
Re: På leting etter NA
Posted: 23 May 2010, 22:54
by Stehu
Andreasnicolai wrote:Er det noen form for rustbeskyttelse på de norske bilene?
Regelmessig vask

Posted: 23 May 2010, 23:31
by Rudolf
Andreasnicolai wrote:Er det noen form for rustbeskyttelse på de norske bilene?
Ingen ble levert med det nei.
Men de ruster lite alikevel.
Det er lekkasje fra rain-railen til kalesjen som er problemet (tette dreneringer).
Min Rudolf er ganske så rustfri etter 20år på østlandsveier (sommer og vinter).
Erik
Re: På leting etter NA
Posted: 01 Mar 2011, 21:34
by Andreasnicolai
Dette var jo hyggelig lesing, greit å friske opp i kunnskapene nå som jeg er på leting igjen. Er godt etablert i Holmenkollen med oppvarmet garasje nå, så er veldig klar for å ta vare på en MX-5.
Re:
Posted: 01 Mar 2011, 22:56
by LoKi
Rudolf wrote:LoKi wrote:Standard er det kun 89-90-modell som har LSD av NA som jeg husker. (Erik vet vel dette best)
Ingen MX5 ble levert med LSD som standard.
Ingen MX5 ble solgt i Europa i 1989.
Alle MX5 som ble solgt i Norge i 1990 hadde LSD.
Erik
Standard var feil ord ja, dårlig gjennomtenkt setning.
Husker vi snakket om det når han fyren med 89-modellen var på besøk i garasjen din, men jeg var litt usikker, ergo refererte jeg til deg.
Takk for at du retta det opp

Re: På leting etter NA
Posted: 02 Mar 2011, 14:08
by Andreasnicolai
Dere som har vært gjennom alle gledene (og sorgene?) ved kjøp av MX-5; Hvilken av følgende kriterier mener dere er viktigst?
Farge
Utstyr
KM
Lakk/interiør/soft-top
Teksnisk/motormessig stand
Gjerne ranger de etter hvor viktig kriteriet er.