skilter

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
joebar
0 RPM
0 RPM
Posts: 47
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: øksnes
Status: Offline

skilter

Post by joebar »

hei henvender meg til dere med o store visdom :lol: hvor i det ganske land kan jeg få slått kloa i et lite skilt foran til min miata. biltisynet kommer sikkert ikke til og godkjenne bilen med lite skilt foran derfor får jeg ikke tak i det her hjemme
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: skilter

Post by Vidar »

Jeg fikk mitt på biltilsynet :D
Prøv å spørre de som lager skilt om du får laget et skilt til parkeringsplassen din da ?
joebar wrote:hei henvender meg til dere med o store visdom :lol: hvor i det ganske land kan jeg få slått kloa i et lite skilt foran til min miata. biltisynet kommer sikkert ikke til og godkjenne bilen med lite skilt foran derfor får jeg ikke tak i det her hjemme
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Eg fikk ikkje skilt på biltilsynet, de ville ikkje engang diskutere dette engang, eg spurte de hvorfor dette var så vanskelig, om hva som var årsaken til at dette var umulig, de svarte at vis det er plass så skal det vera stort.. :cry: noen som har en god måte å gå bakveien til lite skilt.. stort skilt ødelegger jo masse av utseende av bilen..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Eneste måten nå å få lite skilt godkjent er å kjøpe en bil som har lite skilt godkjent..
Mazdafreaks wrote:Eg fikk ikkje skilt på biltilsynet, de ville ikkje engang diskutere dette engang, eg spurte de hvorfor dette var så vanskelig, om hva som var årsaken til at dette var umulig, de svarte at vis det er plass så skal det vera stort.. :cry: noen som har en god måte å gå bakveien til lite skilt.. stort skilt ødelegger jo masse av utseende av bilen..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Vidar wrote:Eneste måten nå å få lite skilt godkjent er å kjøpe en bil som har lite skilt godkjent..
Det er frustrerende... jeg har sett mange svære amerikanere i det siste med lite skilt (jaffal bak) Det er biler som Ford Excursion...

Det finnes ingen logikk, de har jo hav av plass å sette det på..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

EspenSort92 wrote:
Vidar wrote:Eneste måten nå å få lite skilt godkjent er å kjøpe en bil som har lite skilt godkjent..
Det er frustrerende... jeg har sett mange svære amerikanere i det siste med lite skilt (jaffal bak) Det er biler som Ford Excursion...

Det finnes ingen logikk, de har jo hav av plass å sette det på..
Alle med Miata, (med den lille åpningen bak) får lite skilt bak!

Problemet er foran. Veidirektoratet viser bl.a. til et EU reglement hvor det står at bilen MINST skal ha ETT stort skilt enten foran eller bak, og videre; i de tilfellene hvor bilen har plass til å ha store skilt, skal en ha stort både foran og bak. Det er så enkelt som det.

Og TRO MEG, jeg sjekket dette MYE. Jeg har anket avgjørelsen på at jeg ikke fikk lite skilt først til lokale veimyndigheter, fikk avslag, og bad deretter om å få vite neste ankemyndighet osv. Anket tilslutt helt til Veidirektoratet. De svarte også skriftlig det samme som lokale veimyndigheter, at reglene er som nevnt over, og selv om noen ved en feil har fått lite skilt både foran og bak, betyr ikke det at de skal fortsette å gjøre feilen. Dette er blitt presisert flere ganger ut til trafikkstasjonene.

Så, m.a.o. de som har lite skilt både foran og bak, fikk disse ved en feiltakelse, FØR Veidirektoratet hadde fått PRESISERT reglene om tildeling av lite skilt ut til den enkelte trafikkstasjon.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Jeg snakket med denne karen på bilmekanier.no banekjøring i mai og han hadde fått små skilter både foran og bak etter at han satte på styling.
Han begrunnet det hos biltilsynet med at det ikke var plass til vanlig skilt på den nye stylingen. Det godtok de men han måtte vise bilen.
Er jo ikke noe bedre plass på en Miata/MX-5.


Image
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

arildh wrote:Jeg snakket med denne karen på bilmekanier.no banekjøring i mai og han hadde fått små skilter både foran og bak etter at han satte på styling.
Han begrunnet det hos biltilsynet med at det ikke var plass til vanlig skilt på den nye stylingen. Det godtok de men han måtte vise bilen.
Er jo ikke noe bedre plass på en Miata/MX-5.
Etter min mening kan da en av disse tingene ha skjedd:

1. Han var på Biltilsynet FØR Veidirektoratet innskjerpet reglene, eller mer riktig, fikk formidlet ut til Biltilsyn/Trafikkstasjonene hva reglene egentlig var...

eller..

2. Han har vært hos et Biltilsyn etter den overnevnte innskjerpelsen, men disse rett og slett likevel IKKE har fått det med seg. Kanskje han møtte på en "sommervikar" :D Uansett har han da vært meget heldig, fordi jeg har også snakket med en som var på et annet Biltilsyn enn det jeg tilhører, og de sa de hadde fått en kraftig presisering i brev fra Veidirektoratet på dette.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Silverboy
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 742
Joined: 01 Jan 2004, 01:00
Location: FOLLO
Status: Offline

Post by Silverboy »

det sa de hos meg også.. enda jegbare skulle ha bak måtte de se bilen (hadde med bilde av bilen med det store skiltet) men det var ikke godt nok, de måtte se den, grunnet innskjerpinger
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1

x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

De er sikkert typegodkjent. Noe Mazda MX5 budre vært !
EspenSort92 wrote:
Vidar wrote:Eneste måten nå å få lite skilt godkjent er å kjøpe en bil som har lite skilt godkjent..
Det er frustrerende... jeg har sett mange svære amerikanere i det siste med lite skilt (jaffal bak) Det er biler som Ford Excursion...
Det finnes ingen logikk, de har jo hav av plass å sette det på..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
joebar
0 RPM
0 RPM
Posts: 47
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: øksnes
Status: Offline

Post by joebar »

er det ikke noe skilt fabrikker som lager "små parkeringsskilter" :?: noen som vet om det, her nord er ikke purken så ivrig på slikt så det er liten sjanse for å bli stoppet? :lol:
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

luthor skilte fabrikk i bergen
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

lator heter skiltfabrikken i bergen bare for å rette litt på deg, men de ville ikkje lage lite skilt som eg skulle ha på hytta, da det var fleire som hadde prøvd seg på denne måten, prøvde også å si at eg skulle bruke det som utstilling siden eg hadde en meget spesiell styling, ( noe som eg ikkje har) nei dette er ikkje lett, såg foresten en sinnsyk stor chevy pickup igår som hadde fått små,var nå ikkje mangel på plass der nei, hadde jo plass til heile min miata der..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Post Reply