Hei igjen!
Jeg har nå fått i det überpopulære gReddy-kittet i min Mazda.. vi snakker helt standard, med AFPR og 6 grader tenning. Har dukket opp et par spørsmål som dreier seg om det å turbokonvertere en Mx5.. så jeg bare slenger de ut og ser om det kommer ett eller flere fornuftige svar
- luftmengemåler, når jeg har denne på gReddy-kittet mitt med det flotte luftfilteret, dulter den hele tiden borti bremseslange og jeg får heller ikke igjen panseret helt.. noen som har hatt samme problem og løst det? Noen mulighet overhode for å kvitte seg med måleren uten å f.eks. MegasquirtPNP? Tips mottas med takk
- det står i den feteste veiledningen noen gang, at gReddy-kittet må kjøres inn under 4000rpm i ca 500-900km.. hva er dette godt for? Trenger jeg å bry meg om det?
- denne thermo-wrappen som følger med settet, denne blir jo temmelig fort brun og ser litt sånn.... eh.... shabby ut.. er dette ok, eller anbefales det å bytte til annen varmebeskyttelse? Evt. hva?
- det er 52mm gauge/viser som passer i luftehullet i midtkonsollet? Tenker på turbotrykksmåler og ønsker som mange andre å få den inn der
Det dukker sikkert opp mere etterhvert.. men dette er det jeg lurer på i første omgang..
.. skal også sies at når jeg klarte å sette på dette settet, er ikke dette hjernekirurgi, haha! Som jeg sa i en annen post i går, slapp av alle sammen, Megasquirt og IC kommer når skattepengene kommer i Oktober, så skal ikke fortsette med dette settet slik det er nå
Spørsmål rundt turbo
Moderator: Styremedlemmer
- mariusba
- 500 RPM
- Posts: 92
- Joined: 17 Dec 2008, 11:52
- Medlemsnummer: 854
- Location: Askim, Norvègé
- Status: Offline
Spørsmål rundt turbo
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
gratulerer med snurre..
luftmengdemålern er du stuck med til du bytter motorstyring..
du må nok jobbe litt med plassering av filter, slanger osv for å få alt til å fungere bra med greddy kittet, men det skal gå..
så lenge du ikke har noen lekkasjer, er det ingen grunn til å penkjøre dette så lenge.. foill gass..
luftmengdemålern er du stuck med til du bytter motorstyring..
du må nok jobbe litt med plassering av filter, slanger osv for å få alt til å fungere bra med greddy kittet, men det skal gå..
så lenge du ikke har noen lekkasjer, er det ingen grunn til å penkjøre dette så lenge.. foill gass..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Hvis det er det filteret jeg tror det er så filtrerer det vel omtrent like bra som spindeltrapp. Masse filter som passer på. Torshov har vel green filter som er av bedre kvalitet enn jallatema.
52mm passer i luftdysen.
For wrap kan du bruke sveisematter. Selger det på Tools butikker. Det er omtrent det samme som heat wrap men du får det i 1x1m til ca. 200 kroner. Biltema har også noe jall men sørg i så fall for å kjøpe den uten folien på da den går av med en gang.
52mm passer i luftdysen.
For wrap kan du bruke sveisematter. Selger det på Tools butikker. Det er omtrent det samme som heat wrap men du får det i 1x1m til ca. 200 kroner. Biltema har også noe jall men sørg i så fall for å kjøpe den uten folien på da den går av med en gang.
- mariusba
- 500 RPM
- Posts: 92
- Joined: 17 Dec 2008, 11:52
- Medlemsnummer: 854
- Location: Askim, Norvègé
- Status: Offline
Hmm.. det er litt kjipt å måtte gire opp når jeg nærmer meg 4k.. er jo da draget begynner å komme, hehe.. får se hva jeg tør, legger noen km på den når jeg er ute og hører etter ulyder samme hva
Men filter som passer.. vil det si at det passer på slik som det søppelfilteret fra gReddy? Har par liggende, men de har jo vanlig rundt påkobling.. sjekke på Torshov jeg da Og mattene må også sjekkes ut!
Var forøvrig ute en tur i garasjen i sted og fikk hamret til gReddy filteret så jeg får igjen panseret, all good!
Tusen takk for svar så langt!
Kan jo også legge til spørsmålet om MegasquirtPnP er tingen for meg, ser mange har dette Bipes ACU sakene.. er det bra nok..? Usikker på målet mitt, men artig med IC og styring så jeg kan dra ut litt mer med litt høyere trykk
Men filter som passer.. vil det si at det passer på slik som det søppelfilteret fra gReddy? Har par liggende, men de har jo vanlig rundt påkobling.. sjekke på Torshov jeg da Og mattene må også sjekkes ut!
Var forøvrig ute en tur i garasjen i sted og fikk hamret til gReddy filteret så jeg får igjen panseret, all good!
Tusen takk for svar så langt!
Kan jo også legge til spørsmålet om MegasquirtPnP er tingen for meg, ser mange har dette Bipes ACU sakene.. er det bra nok..? Usikker på målet mitt, men artig med IC og styring så jeg kan dra ut litt mer med litt høyere trykk
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
det orginale filteret med greddy kittet er ufattelig dårlig, oppgrader gjerne til noe som stopper annet enn småstein..
ingen grunn til å pusekjøre greiene mener jeg.. bare dra den over 4k, er ikkeno som skal kjøres inn ved montering av turbo. .
eneste som er kjekt, er å etterstramme litt bolter osv etter noen mil bruk.
ingen grunn til å pusekjøre greiene mener jeg.. bare dra den over 4k, er ikkeno som skal kjøres inn ved montering av turbo. .
eneste som er kjekt, er å etterstramme litt bolter osv etter noen mil bruk.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''