turbo trykk

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
phatphuck
500 RPM
500 RPM
Posts: 88
Joined: 20 Jul 2008, 11:32
Location: sandnes
Status: Offline

turbo trykk

Post by phatphuck »

til alle mx turbo eiere 8)
hvor mye ladetrykk kjøre dere med ?

ser mangen i usa som kjører 15-17 psi på standar innmat.
kjører selv nå med 10.5 psi,
96 vw taro offroad
KristianV
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 357
Joined: 11 Apr 2006, 02:00
Location: Molde
Status: Offline

Post by KristianV »

12psi funker ok får meg
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

Original innmat henger som regel med opp til ca. 240-250rwhp.

Trykk er veldig vanskelig å si noe på, da turboer ikke er like :)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Jeg kjørte på 15 psi på min 1.8 na med T25. Kjørte mest 12 psi på bane pga kjøleproblemer. På Msmen kjørte jeg alltid 15 psi med org turbo. Med 3071 har jeg kjørt helt opp mot 1.2 bar på bane... Fortsatt på org innmat, men på lånt tid..
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

arildh wrote:Jeg kjørte på 15 psi på min 1.8 na med T25. Kjørte mest 12 psi på bane pga kjøleproblemer. På Msmen kjørte jeg alltid 15 psi med org turbo. Med 3071 har jeg kjørt helt opp mot 1.2 bar på bane... Fortsatt på org innmat, men på lånt tid..
Hvordan er innmaten i MSM 1.8`n kontra en vanlig NB?
Er den lik, eller er det noe forskjeller?

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
mariusba
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 17 Dec 2008, 11:52
Medlemsnummer: 854
Location: Askim, Norvègé
Status: Offline

Post by mariusba »

Kjører da på .35 BAR eller 5 PSI.. originalt gReddy sett uten noe modifikasjoner ellers på motor.

Hadde håpet på å komme opp litt mer med IC og MSPNP, men hvor meget har jeg ikke peil på enda :)
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
User avatar
Elanzer
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 27 May 2008, 20:25
Medlemsnummer: 785
Location: Varhaug
Status: Offline

Post by Elanzer »

eg tror eg satser på 12psi, får se hvor mye turboen klarer og gi (greddy turbo"kit")
- Mazda Xedos9 `98 2,5
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal :)
x Mazda Miata `91 - 1.6T
User avatar
Johnsen
0 RPM
0 RPM
Posts: 25
Joined: 19 Feb 2009, 02:40
Medlemsnummer: 919
Location: Nøtterøy
Status: Offline

Post by Johnsen »

Jeg lader 0.5 bar på min 91mod 1.6. Greddy turbokit, intercooler i front og fm voodoo box. Det holder for meg foreløpig, men clutchen min begynner å si ifra om at det er på tide med et clutchbytte :P
User avatar
Banzaibaggen
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 576
Joined: 28 Feb 2007, 01:00
Medlemsnummer: 670
Location: Solbergelva
Status: Offline

Post by Banzaibaggen »

Jeg har alltid ladet 1,2 med standard innmat på små turboer som de som kommer med greddy kit (t25). På større turboer har jeg holdt meg til ca 1 bar. Jeg har kjørt mange timer på bane uten problemer men det er ikke tvil om at det har tatt på motoren da den ble litt "slapp" etter ca 70k km med hardt kjør i flere år :D.
Bare du mapper riktig så skal det mye til for å ødelegge disse motorene men de slites jo som alle motorer raskere når de belastes hardere. Ikke vær redd for trykk, vær redd for dårlig mapping :D.
-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
Post Reply