MX5 NA custom front

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
gelerium
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 417
Joined: 30 Aug 2010, 16:38
Medlemsnummer: 1017
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

MX5 NA custom front

Post by gelerium »

Ser litt på nye fronter og fant denne:

Her ser den bra ut:
http://www.geilekarre.de/index.php?str_ ... 657064#pic

Her ser den ikke så bra ut, men usikker på om det er helt samme:
http://cgi.ebay.de/Pare-chocs-avant-pou ... 0895751274

Her synes jeg den også ser bra ut:
http://cgi.ebay.de/Stingray-Style-Front ... 483e1faa54

Noen som kjenner fronten som vet om flere bilder slik jeg kan bestemme meg? hehe evt. vet om andre fronter som kunne vært av intresse (Ønsker ikke lav front slik jeg må ha på skjørt og ny bakfanger) er ute etter noe som kan style bilen litt i fronten uten at det blir for harry


Hvordan er det med lover osv. ang. blinklys? Er det lov å plassere dem inne i de innfellingene der nede?
99 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
91 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: MX5 NA custom front

Post by Vegard »

Litt styling i fronten uten behov for skjørt. Regner med du veit om orginal frontleppa?

Image

Av lys foran må du vel ha parklys og blinklys. Om du kan ha de innfelt er jeg usikker, men man har jo blinklys på sia, så de foran sin jobb er jo å dekke fronten, og litt vinkel.
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: MX5 NA custom front

Post by 2re »

Smak og behag, men jeg synes du fjerner hele MX-5 sjela med de frontene der... :(

Skal man først ha en annen front er Racing Beat type II den beste.
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: MX5 NA custom front

Post by nope-mx5 »

De så bare merkelige ut.
GV-leppe på original fanger, eller Racing Beat fanger på NA.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: MX5 NA custom front

Post by Miatapowers »

Uff sier eg iallefall,,

Skal man style så er Racing beat sin ett alternativ, eller il motorsport sin front, så er en kopi av racing beat, bare den har grøftelys om eg ikke husker helt feil, ellers så synest eg Garage Vary sin er det peneste alternativet..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
gelerium
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 417
Joined: 30 Aug 2010, 16:38
Medlemsnummer: 1017
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: MX5 NA custom front

Post by gelerium »

Jeg er helt enig og regnet egentlig med denne responsen ;) Men Garage Vary, Racing beat lipper og fronter går igjenn og er veldig utprøvd. Derfor også ett sikkert valg. Selv om jeg setter på noe litt over the top betyr jo det ikke at jeg kommer til å kaste den orginale og aldri gå tilbake til den. Ønsker ett annet utrykk på bilen, ett annet utrykk som står i stil med det andre jeg gjør med den nå. Jeg er egt ute etter en simpel front som ikke ser ut som den har luft inntak til 3 intercoolers.

Den orginale føler jeg ikke passer til bilen, med mindre man setter på orginal lippen eller større. Og disse polske frontene koster jo ikke mer enn 700kr så er ikke det største tapet (minus timer det tar å tilpasse de forferdelig dårlig støpingene) Håper jeg finner noe jeg liker ihvertfall. Føler ofte når det er dårlige bilder av ett produkt er det en grunn til det ;)


MEN ang kjøre lys, MÅ man har park lys? Da sliter jeg litt, er ikke lagt opp til det engang :S De orginale kabelene tror jeg er fjernet av tidliger eier er heller ikke plass i lyktene slik som det er orginalt. Den har gått igjennom eu kontroll uten før ihvertfall. Men det jeg lurer på er vell om slike innfellte blinklys på fangeren som jeg refferer til er lovlig? Disse VW kit bilene får jo myre rart godkjent...
99 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
91 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: MX5 NA custom front

Post by Miatapowers »

Parklys er påbudt ja, noe så flere burde vert flinkere til å bruke mener eg,, :roll: når man parkere eller står i ro i litt lengre perioder så skal parklysene slåes på, og nærlys av..
men for å gjøre det lett så kan du feks sette inn volvo 240 lykte innsatser og sette parklys i dem,, men krever at du har lyktene dine oppe ved eu kontroll da..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
gelerium
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 417
Joined: 30 Aug 2010, 16:38
Medlemsnummer: 1017
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: MX5 NA custom front

Post by gelerium »

Jeg forstår, 240 lykter ja, det høres ikke helt bra ut hehe? De passer inn i formen og alt? er egt. glad i de runde lyktene føler de passe bilen godt. Men de avlange lyktene jeg har er av den mørke typen man får kjøpe på ebay til en 30euro de som ku er plass til blinkere, men har også form tilaget til parklysene.

Okey si jeg går for garage vary den største leppen, hvor kan jeg kjøpe denne ny og hva må jeg så ut med? Helst ett eu land så jeg slipper moms :D
99 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
91 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: MX5 NA custom front

Post by nope-mx5 »

gelerium wrote:Jeg forstår, 240 lykter ja, det høres ikke helt bra ut hehe? De passer inn i formen og alt? er egt. glad i de runde lyktene føler de passe bilen godt. Men de avlange lyktene jeg har er av den mørke typen man får kjøpe på ebay til en 30euro de som ku er plass til blinkere, men har også form tilaget til parklysene.

Okey si jeg går for garage vary den største leppen, hvor kan jeg kjøpe denne ny og hva må jeg så ut med? Helst ett eu land så jeg slipper moms :D
Med mindre du henter den i Sverige, så slipper du ikke moms om det sendes fra EU.
Du må uansett betale momsen i landet det sendes fra (innen EU), så ofte blir det uansett dyrere en å handle fra f.eks Usa.
FM har forøvrig Tougerun replica av GV leppa, som tåler vesentlig mer.
Er mange som har sprekt/vraka gv-leppa på vinteren f.eks.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Hayaku
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 147
Joined: 22 Jun 2010, 21:16
Medlemsnummer: 983
Status: Offline

Re: MX5 NA custom front

Post by Hayaku »

GV-leppa er vel polyuretan?..
Har brukt min som brøyteplog ved flere anledninger så langt i vinter, og er imponert over holdbarheten så langt.
Hadde det vært ei Riegerleppe hadde den vært graps nå :wink:

Nope-mx5: ved handling fra sverige så har jeg fått fradrag for svensk moms.
Om det er riktig eller galt i henhold til lovverket vet jeg pent lite om, men gjorde det flere ganger i 2010 så vil tro det er vanlig praksis (?)
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: MX5 NA custom front

Post by nope-mx5 »

Hayaku wrote:GV-leppa er vel polyuretan?..
Har brukt min som brøyteplog ved flere anledninger så langt i vinter, og er imponert over holdbarheten så langt.
Hadde det vært ei Riegerleppe hadde den vært graps nå :wink:

Nope-mx5: ved handling fra sverige så har jeg fått fradrag for svensk moms.
Om det er riktig eller galt i henhold til lovverket vet jeg pent lite om, men gjorde det flere ganger i 2010 så vil tro det er vanlig praksis (?)
Man kan få fjernet svensk moms om man handler med svenskt firma.
Men man må uansett da betale Norsk moms.
Man får dessverre ikke i pose og smekk ;)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: MX5 NA custom front

Post by Kolbotn »

Nope, det har vært mye fram og tilbake med hvilken Leppe som tåler mest mellom TR og GV, De gamle GV leppene lagdes av et materiale som fort sprakk, men de som selges nå tåler vel så mye som TR leppa.
Gv leppa jeg hadde Tålte alt jeg kasta på den iallefall, og det var bare noen små skrammer under når jeg solgte den etter nesten 2 års bruk.
User avatar
gelerium
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 417
Joined: 30 Aug 2010, 16:38
Medlemsnummer: 1017
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: MX5 NA custom front

Post by gelerium »

Kunne vell kanskje startet med at jeg bor i København så at den kommer ifra ett eu land har noe å si ;) med andre ord jeg slipper moms hvis den kommer ifra ett Eu land.

Men noen linker til webshops?
99 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
91 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
User avatar
twr
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 344
Joined: 06 Sep 2010, 01:56
Medlemsnummer: 880
Location: Drammen
Status: Offline

Re: MX5 NA custom front

Post by twr »

For meg så har ihvertfall "lokal" mva blitt trukket fra både når jeg har handlet fra mx5parts og ilmotorsport... Da blir det selvfølgelig lagt på norsk mva + tollbehandlingsgebyr her i landet (dersom varens verdi er over 200,-). Videre må man også betale mva på frakt dersom varen overstiger grensa. En fin løsning er når enkelte nettbutikker har kjempebillige varer med en helt sjuk fraktpris... :lol: Såvidt jeg husker er tysk mva på 19% og britisk på 17,5%, så da er det jo noen kroner å spare der. Vi har heldigvis ikke toll på bildeler ihvertfall!

Apropos, jeg hørte en byråkrat bli intervjuet angående tollgrensen på 200,- for ikke altfor lenge siden, i forhold til at denne grensen ikke var økt siden 70-tallet. Han svarte da at dette var fordi det skal være enkelt for folk å huske hva grensa er... Fantastisk! :roll: Og jada, før noen sier det, jeg er klar over at det er kjipt for norske forhandlere å skulle konkurrere med billige utenlandske nettbutikker... :)
-thomas-
'91 Miata 1.6l B-pack
'10 Mazda 6 advance 2.2d stv
You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: MX5 NA custom front

Post by Vegard »

http://www.mx5parts.co.uk/

De fører garage vary leppa.

Kjør på med orginal vare, ikke noe poeng å handle touge run leppa.

Hvis du vil ha forslag til front fanger se gjennom de mange sidene i denne tråden: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 22&t=11197

Ser du no du liker, legg til bildet/lenke her så skal jeg prøve å gi deg navnet/produsent.
Post Reply