Page 16 of 24
Re: Not Entirely British.....
Posted: 14 May 2015, 09:06
by obi-one
Google litt på egen hånd og fant en god forklaring på IL motorsport:
Genuine Mazda® article, temperature switch. Fits all NA models (90hp and 115hp), is situated in front of the engine in the thermostat housing. This switch turns the fan on or off. We have two colours grey (97°C) and black (91°C, article nr.: NA0-706632). According to Mazda® the black switch is for warmer areas and the grey for colder areas. Both switch work well however, they both have a M16 threads and both plugs are identical. Just check the colour of the switch on your engine and order according to that.
Så da blir det grå bryter...
Re: Not Entirely British.....
Posted: 14 May 2015, 09:36
by Stalfa
Bra lesing, Øyvind.
Ser at dette er kun for 1.6. Lurer på hvordan det er løst for 1.8
Legger på research stacken.
Re: Not Entirely British.....
Posted: 15 May 2015, 21:55
by obi-one
Jeg trodde vel at 1,8 literen hadde samme opplegg....
Uansett, jeg landet på denne
http://www.amazon.co.uk/dp/B009R237DE/r ... 31_TE_dp_1
Re: Not Entirely British.....
Posted: 20 May 2015, 22:06
by obi-one
Må bare ta med i min egen tråd en opplevelse av en totally thoroughbred (although more that slightly german heritage) quintessentially british luxury car jeg hadde gleden av å oppleve på en parkeringsplass, spesielt i forhold til å finne en (noe vidt tolket) referanse til en britisk tradisjon med å montere lyktene i firkantede rammer, slik også mine ekstra blinklys foran er utført:
flere bilder i spotte-tråden for annet enn mx-5 her
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 45#p193904
Re: Not Entirely British.....
Posted: 30 May 2015, 17:26
by obi-one
Prosjektdokumentasjon:
Jeg byttet hele hovedenheten i stereoanlegget i dag...
Foreløpig er den medfølgende DAB antennen montert med kontortape i høyre A stolpe, med plastikk som underlag for jordplanet i antennen.
Det virket overraskende bra, med 5 strekers signalstyrke på DAB, og godlyd i bilen. Så får noen turer til og fra jobb avklare om dekningen er robust med denne monteringen, som uansett er foreløpig, venter på splitter fra england og vil teste ut denne etter hvert.
Mikrofon for innebygget handsfree montert på toppen av rattkonsollen, og lyset i stereoanlegget innstilt på British Racing Green
Pirken i meg måtte selvsagt tusje kanten av den selvklebende tapen som fester mikrofonen, slik at det ikke ble en stygg hvit strek under festet..
Veldig morro å kunne streame Spotify med Bluetooth og bytte spor på stereoen, samtidig som telefoner kommer rett inn på høyttalerene!
Det gjenstår å se om det er mulig å få koblet til Bluetooth App tilkoblingen til Android, foreløpig virker Bluetooth Audio, men altså ikke Bluetooth App.
Uansett minimal bekymring, har nå lyd fra CD, USB stick, Bluetooth Audio, AUX mini jack, DAB + og FM (så lenge det varer).
EDIT: Har nå fått Bluetooth App til å virke også, samt talegjenkjenning for å ringe opp folk. Det eneste som nå gjenstår er å få Pioneer til å integrere Spotify og Google Maps i sin AppRadio programvare, så har jeg plutselig stereoanlegg der mobiltelefonen kan brukes som betjeningsskjerm. Begynner å smelte sammen; får vente i spenning på Android Auto.....
Re: Not Entirely British.....
Posted: 10 Aug 2015, 21:07
by obi-one
Så var det en typisk feil på litt eldre biler; spylervæskepumpe som tok kvelden. Greit å feilsøke; men kronglete plassering på NA med ABS, inni forskjermen foran hjulet på førersiden.
Fikk løsnet beskyttelsespanel nederst og bøyd den myke plasten opp, koblet fra pumpa (hele toppen knakk av pga rust) og vippet ut pumpa fra tanken med en stor skrutrekker. Delebetegnelse på pumpa: ASSMO 860310-1970, med en (selvsagt) litt spesiell tilkoblingskontakt rett på toppen av pumpa.
Etter litt leting fant jeg ut at Mazda 6 bruker samme pumpa; så da ble det bestilling på Ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-6-MAZDA ... 4d35e560fb
Re: Not Entirely British.....
Posted: 22 Aug 2015, 07:34
by obi-one
Prosjektdokumentasjon; da er 180 000 kilometer grensen passert langs gamle Mossevei.
Det betyr at jeg kjører ca 10 000 km i året, selvsagt fordi dette er en helårsbil. Veldig mye kjøreglede for pengene!
For øvrig er ny spylepumpe på plass, kontakten var rett på, men motholdet for festeklipsen satt på kortsiden og ikke på langsiden, så den pumpa jeg kjøpte er ikke HELT rett, for dem som er opptatt av slikt. Kontakten gikk uansett rett på, og sitter nå med "press fit". Dersom den vibrerer av over tid, så får vi modifisere litt, men foreløpig ser det helt bra ut.
Re: Not Entirely British.....
Posted: 22 Aug 2015, 11:42
by obi-one
...og så må jeg bare dokumentere et hyggelig møte med fjerne slektninger; en totalt mint condition Triumph Stag fra tidlig 70-tall.
Viser også at British Racing Green er en kulør med mange tillatte varianter
Re: Not Entirely British.....
Posted: 22 Aug 2015, 11:47
by MX-Jon
Not Entirely British vs Entirely British
Re: Not Entirely British.....
Posted: 24 Aug 2015, 09:42
by Trym N1290
Hvor lenge kranglet dere om hvem som egentlig hadde brg?
Flotte biler
Re: Not Entirely British.....
Posted: 06 Sep 2015, 21:41
by Rudolf
Jeg ønsker meg litt en Triumph Stag.
Erik
Re: Not Entirely British.....
Posted: 06 Sep 2015, 22:29
by Agility
Rudolf wrote:Jeg ønsker meg litt en Triumph Stag.
Erik
De er über-kule...
Re: Not Entirely British.....
Posted: 10 Sep 2015, 14:29
by obi-one
Litt "prosjektdokumentasjon" i form av et kveldsbilde på vei hjem langs gamle mossevei etter klubbtreff med visning av nye ND.
I motlys så kanskje den ser litt ut som en Triumph Stag?
Re: Not Entirely British.....
Posted: 11 Sep 2015, 08:15
by 2re
Nei du klarer ikke å skjule de deilige smått avrundede linjene...
Eller som Oslo-losen sier:
Detta ække et årntli stag som vi kalte re!
Re: Not Entirely British.....
Posted: 21 Sep 2015, 19:38
by obi-one